Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:04:38 GMT

پلیس فتا با شایعه‌سازان کرونا در یزد برخورد می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۱۷۲۰

پلیس فتا با شایعه‌سازان کرونا در یزد برخورد می‌کند

سرهنگ مرتضی ابوطالبی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هرگونه جوسازی و شایعه‌سازی در فضای مجازی پیرامون این ویروس با برخورد پلیس مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: پلیس وظیفه دارد با کسانی که با انتشار اخبار ساختگی و غیرواقعی در مورد کرونا، امنیت روانی جامعه را به هم می‌زنند و به مردم استرس وارد می‌کنند برخورد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس فتا یزد گفت: مردم اگر موردی در ارتباط با شایعه‌سازی پیرامون این ویروس  در فضای مجازی مشاهده کردند  اطلاع‌رسانی کنند.

ابوطالبی تصریح کرد: طبق مقررات و بدون اغماض با شایعه‌سازان به شدت برخورد و پرونده‌ آنها به دادگاه ارسال می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: با ارسال آزمایش از کسانی که به علت علائم تنفسی شدید در بیمارستان بستری بودند، نتیجه آزمایش اولیه یک نفر از آنان به ویروس کرونا (کوئید ۱۹) در یزد مثبت اعلام شد.

دکتر محمدرضا دهقانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه این آزمایش باید سه بار تایید شود، نتیجه آزمایش اولیه این فرد که هم اکنون در بیمارستان بستری است مثبت اعلام شده و نتیجه ابتلا یا عدم ابتلای قطعی وی فردا رسما از طریق وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: اقدامات کنترلی، درمانی و مراقبت‌های لازم از کلیه افرادی که با این فرد تماس نزدیک داشتند و همچنین پرسنل درمانی و اقدامات بهداشتی لازم از همان ابتدای بستری این فرد انجام گرفته و همینک نیز اقدامات درمانی لازم در حال انجام است.

پیش از این نتایج آزمایش برخی از بیماران بستری شده در استان یزد که علائمی شبیه به بیماری کرونا داشتند، منفی اعلام شده بود.

 ویروس کرونا از طریق تماس با قطره های تنفسی ،مدفوع افراد آلوده، ذرات و ناقل‌های بی‌جان انتقال می‌یابد، دانشمندان هنوز در تلاش هستند تا چگونگی انتقال ویروس  را که این روزها بهداشت جهانی را با وضعیت اضطراری مواجه کرده است، تعیین کنند.

آب، مواد غذایی و ناقل‌های بی‌جان از جمله اشیایی چون لباس یا وسایل منزل، ممکن است منبع عفونت باشند، به ویژه اگر به ترشح تنفسی یا مدفوع فرد مبتلا آلوده شده باشند.

مقامات بهداشت چین متوجه این خطر شدند و از همین رو شهروندان خود را به نوشیدن آب جوشانده شده، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دست ها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می‌کنند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر  را گرفته است.  

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد پلیس فتا ویروس کرونا یزد پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های جمعی گزارش دادند که نیروهای پلیس فرانسه با شهروندانی که قصد شرکت در ۲ تظاهرات ضدصهیونیستی را در برابر دانشگاه سوربن داشتند برخورد کردند.

این اعتراضات همزمان با حضور امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دانشگاه سوربن انجام می‌شد.

موج اعتراضات ضدصهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکا با واکنش شدید نیروهای امنیتی این کشورها رو به رو شده است.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ پس از دانشگاه‌های هاروارد، براون و کالیفرنیای جنوبی به دانشگاه تگزاس رسیده و محوطه دانشگاه تگزاس صحنه ضد و خورد پلیس با دانشجویان شده است.

در پی تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس در مخالفت با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تاکنون حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری قاهره ۲۴ بامداد امروز گزارش داد که دانشجویان در شعارهای خود ارتش رژیم صهیونیستی را یک سازمان تروریستی نامیدند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای از آمریکا خبر دادند که تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که ۱۳۳ نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند و کلاس‌های درس نیز از بیم گسترش تجمعات ضد صهیونیستی مجازی اعلام شده است.

کد خبر 6088549

دیگر خبرها

  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها