Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد محمدپور روز سه شنبه حین بازدید از روند عملیات اجرایی بازسازی خانه تئاتر تبریز، افزود: هم اکنون عملیات اجرایی بازسازی این محل با جدیت کامل از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دست اجراست و اگر اعتبارات لازم و موردنیاز در موعد مقرر به آن اختصاص یابد، حداکثر تا اوایل سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی بازسازی خانه تئاتر تبریز مربوط به مشکلات سازه ای و ارتعاش های ساختمان بوده است، اظهار داشت: طرح مطالعاتی بازسازی این مجموعه اواخر سال گذشته آغاز و اوایل امسال به اتمام رسید و بلافاصله با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی عملیات اجرایی با مشخص شدن پیمانکار طرح، شروع شد و هم اکنون نیز مراحل مرمت در تمامی ۴ طبقه مجموعه خانه تئاتر رو به اتمام است.

محمدپور ادامه داد: با مسجل شدن مشکلات سازه ای خانه تئاتر تبریز طرح مقاوم سازی بر اساس معیارهای فنی و مهندسی از ابتدای امسال با اختصاص ۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال گذشته و سال جاری ادامه یافته و هم اکنون مرحله مقاوم سازی اسکلت آن به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: با به پایان رسیدن مرحله مقاوم سازی اسکلت مجموعه ساختمان خانه تئاتر و بر اساس آزمایش های فنی، هیچ گونه ارتعاش مشاهده نشده است و در حال حاضر مراحل نازک کاری، تغییرات مربوط به تاسیسات گرمایشی و سرمایشی و نیز تغییرات در محل لابی ها، سرویس های بهداشتی و محل پلاتوها شروع شده است.

محمدپور با بیان اینکه با تغییرات اعمال شده در خانه تئاتر ۲ پلاتو به پلاتوهای قبلی اضافه شده است، مجموع پلاتوهای این مکان را ۴ مورد اعلام کرد و گفت: سالن اصلی خانه تئاتر نیز به بهترین شکل ممکن بازسازی و مرمت می شود تا هنرمندان و فعالان تئاتر تبریز هیچ مشکلی در اجراهای خود نداشته باشند.

وی تغییر در جداره بیرونی خانه تئاتر تبریز را از دیگر برنامه های مرمت و بازسازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری میراث فرهنگی استان و شهرداری تبریز اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس در نظر داریم جداره بیرونی خانه تئاتر به بهترین شکل ممکن که بیانگر و نمایشگر سابقه درخشان و طولانی این شهر در حوزه نمایش باشد، مورد بازسازی قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش تبریز در هنر تئاتر ایران و میراث گرانقدر این حوزه در ساختار فرهنگی و اجتماعی آذربایجان، اظهار داشت: بر همین مبنا بهینه سازی مجموعه ها و فضاهای فرهنگی استان در دستور کار اداره کل قرار گرفته است.

محمدپور گفت: مجموعه خانه تئاتر تبریز به لحاظ موقعیت مکانی در یکی از بهترین نقاط شهر واقع شده است و به لحاظ قدمت نیز جزو مکان های ویژه حوزه فرهنگی و هنری منطقه به شمار می رود که با اتمام باسازی می تواند همچون سالیان گذشته به محل و مامون فعالان هنری استان تبدیل شود.

46

کد خبر 1357187

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز

شهردار منطقه ۱۰ تبریز از آماده‌سازی و ساماندهی مجموعه تاریخی و گردشگری مقبره‌الشعرا تا قبل از آغاز تعطیلات تابستانی و شروع فصل گردشگری با تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، موسی زارعی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با اشاره به اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ تبریز برای ساماندهی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، اظهار کرد: این مجموعه به عنوان پروژه‌ای حیاتی در حوزه گردشگری هر ساله در ایام تابستان پذیرای گردشگران است در این راستا شهرداری منطقه تلاش ۱۰ می‌کند تا با ایجاد فضایی مناسب و زیبا این مسیر ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مطلوب و شایسته به گردشگران از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: ارائه این خدمات، خاطره خوب از سفر به تبریز را در ذهن میهمانان ثبت خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز با اشاره به اقدامات صورت گرفته این منطقه در خصوص پیاده‌محورسازی مجموعه تاریخی فرهنگی پروژه مقبره‌الشعرا تفرجگاه اندیشه گران، خاطرنشان کرد: عملیات اجرای سنگفرش بهسازی و مناسب‌سازی صحن جنوبی مرکزی مقبره الشعرا، ضلع شرقی، غربی و جنوبی پیرامون موزه احد حسینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع با استفاده از سنگ حکمی اسپراخون و ترکیبی از سنگ قرمز آذرشهر و سنگ کوبیک و مطابق با معماری مقبره‌الشعرا توسط شهرداری منطقه ۱۰ اجرا شده است.

زارعی ادامه داد: بعضی نواقص جزئی در قسمت‌های سازه‌ای، ورودی مقبره‌الشعرا، جداره‌سازی، بدنه‌سازی و تکمیل آب‌نما و زیبایی بصری صحن جنوبی آغاز شده و این مجموعه فرهنگی و گردشگری پس از دو دهه رکود آماده میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: احداث سوغات‌سرا با اعتبار افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال، جدیدترین اقدام شهرداری منطقه در این مجموعه است که امکان معرفی و حمایت از صنایع‌دستی و هنری تبریز را فراهم می‌کند که هم‌اکنون عملیات اجرایی آن توسط عوامل عمرانی منطقه در حال انجام است.

کد خبر 747842

دیگر خبرها

  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر