Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوبخت اژدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه هرگونه خدمات به دامداران از جمله معرفی تسهیلات بانکی ، توزیع نهاده‌های دامی و معرفی سوخت منوط به پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام‌ها شده و دامداران بایستی در اسرع وقت در این خصوص اقدام نمایند تا با مشکلات آتی مواجه نشوند.

وی اظهارداشت: از نیمه دوم سال ۹۵ استفاده از پلاک گوش استاندارد ۱۵ رقمی در دامداری‌های صنعتی استان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس گزارش اخذ شده از سامانه جامع هویت دام مرکز در ۹ ماه سال ۹۸ برای تعداد ۱۱ هزار و ۷۰ دامدار کد گله تخصیص یافته و ۱۹۸ هزار و ۴۱۷ راس دام پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری شده و در مجموع تا پایان آذر امسال ۲۲۷ هزار و ۸۸۹ راس انواع دام در استان هویت‌گذاری شده است.

او افزود: هویت‌دار شدن تمامی دام‌های استان و ثبت اطلاعات آنها در سامانه مرکز و مشخص شدن مالکیت دام ، فراهم شدن شرایط ارائه بهتر خدمات به دامداران واقعی بر اساس تعداد دام موجود آنها ، دسترسی به آمار و اطلاعات واقعی جمعیت دامی استان برای برنامه‌ریزی‌های مدیریتی ، پیشگیری از قاچاق دام و تبعات ناشی از آن از مزایای این طرح است.

وی همچنین برآورد دقیق‌تر تولیدات دامی (شیر و گوشت قرمز) و برنامه‌ریزی برای جبران کمبود و صادرات مازاد استان ، برآورد دقیق‌تر نیاز علوفه‌ای استان و برنامه‌ریزی جهت جبران کسری آن و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق‌تر مدیریتی در خصوص دامداران استان و کشور از جمله مهم‌ترین اهداف پلاک‌کوبی دام‌هاست.

استان اردبیل با بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی رتبه ۱۰ کشوری را در صنعت دامداری دارد ، این استان دارای بیش از ۲ میلیون دام سبک و ۳۵۰ هزار دام سنگین است.

اردبیل رتبه ۷ کشوری را در پرورش گوسفند ، رتبه ۳ کشوری را در گاومیش ، رتبه ۷ کشوری را در گاو بوی و رتبه ۱۵ کشوری را در گاو اصیل دورگ داراست.

سالانه در این استان ۲۹ هزار و ۷۴۷ تن گوشت قرمز تولید می‌شود ، نیاز سالانه این استان به گوشت قرمز ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن می‌باشد که ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن مازاد آن نیز به سایر استان‌های کشور فرستاده می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور اردبیل وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور اردبیل برنامه ریزی پلاک کوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ مجهز نبودن برخی از واحد‌های دامداری به دوربین‌های مدار بسته و امکانات ضد سرقت، باعث طمع سارقان از این واحد‌ها شده است.

بر اساس اعلام پلیس، با وجود کاهش آمار سرقت‌ها در سال گذشته، این آمار، اما در حوزه احشام روند افزایشی داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • اولین اهدای عضو سال۱۴۰۳ استان اردبیل انجام شد
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • کاهش مرگ و میر نوزادان در اردبیل
  • مرگ و میر نوزادان در اردبیل کاهش یافت
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • سیستان و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • جمع‌آوری اطلاعات ۴۲ میلیون آدرس در کشور