Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان دورود گفت: هشدار ترک منازل به ساکنان ۸ روستا و ۵ محله شهر دورود داده شده است.

مجتبی بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد: شهرستان درود در جریان وقوع سیل فروردین ماه امسال متحمل خسارات فراوانی شد و پس از آن نیز برخی دستگاه‌های اجرایی آن‌گونه که باید نتوانستند به تعهدات خود در جبران خسارات وارده عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در ماه‌های گذشته و با تخصیص اعتباراتی در ستاد مدیریت بحران کار لایروبی رودخانه تیره‌رود که از میان شهر دورود گذشته و آن را به دو بخش تقسیم می‌کند، انجام شد.

فرماندار دورود خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران لرستان مبنی بر احتمال وقوع سیل در برخی مناطق استان، جلسه ستاد مدیریت بحران در این شهرستان تشکیل شده و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

بیرانوند تاکید کرد: به این ترتیب هشدارهای لازم در خصوص تخلیه منازل ساکنان برخی مناطق شهری و روستایی که در مجاورت تیره‌رود قرار دارند، داده شده است.

وی تصریح کرد: به ساکنان ۸ روستای بخش مرکزی و سیلاخور و اهالی مناطق منوچهری، سری‌ساتی، صفا، سرچشمه و ۹۰ متری کوی فرهنگیان در سطح شهر دورود هشدار ترک منازل داده شده است.

فرماندار دورود افزود: برخی از ساکنان مناطق با ترک خانه‌های خود در نقاط امن پیش‌بینی شده مستقر شده و برخی دیگر به منازل بستگان خود رفته‌اند، اما همچنان عده‌ای از مردم حاضر به ترک خانه‌هایشان نیستند.

بیرانوند گفت: با توجه به تقسیم شهر دورود به مناطق شرقی و غربی رودخانه تیره‌رود، با توزیع جغرافیایی مناسب نسبت به استقرار ماشین‌آلات و مناطق اسکان امن اقدام شده است.

وی عنوان کرد: از سویی با توجه به آزادسازی بخشی از آب سد کمال صالح در استان مرکزی و در بالادست سد مروک، با در نظر گرفتن ظرفیت رودخانه تیره نسبت به آزادسازی بخشی از حجم آب سد مروک اقدام شده است.

فرماندار شهرستان دورود از بارش ۶۵ میلی‌متری باران طی روز گذشته تاکنون در این شهرستان خبر و ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و به دلیل کاهش دما، بارش‌ها در ارتفاعات به صورت بارش برف خواهد بود.

بیرانوند در خصوص دبی آب تیره‌رود گفت: دبی آب این رودخانه هم‌اکنون ۱۶۵ مترمکعب بر ثانیه بوده و با توجه به ظرفیت تا ۵۰۰ میلیون مترمکعبی آن در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا آب مدیریت بحران منازل شهر دورود تیره رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده جنوب و شمال کشور

آفتاب‌‌نیوز :

حسین ظفری درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده در جنوب کشور گفت: در روزهای اخیر در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب استان فارس، جنوب استان کرمان و بخش‌هایی از بوشهر شاهد بارش‌ کم سابقه باران بودیم، به‌طوریکه میانگین کل بارش‌ها در استان سیستان وبلوچستان در سال گذشته حدود۱۰۰ میلی متر و در سال ۹۹ حدود ۲۰۰ میلی‌متر بود، اما در پی فعالیت این سامانه بارشی، تنها در زرآباد این استان طی ۲۴ ساعت، ۲۷۰ میلی متر باران باریده است. بارش‌هایی که بسیار نادر است. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مناطق درگیر سیل ادامه داد: بر اثر این بارش ها ۱۹ شهرستان در جنوب و مرکز کشور و شش شهرستان در شمال کشور درگیر سیل و آبگرفتگی شدند.

ظفری با بیان اینکه در حال حاضر، حدود ۱۵۰۰ روستا درگیر پیامدهای ناشی از سیل و آبگرفتگی هستند، گفت: در حال حاضر ‌۲۹ محور فرعی و اصلی مسدود است. همچنین ۱۵ محور نیز بازگشایی شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران ادامه داد: همچنین راه ارتباطی ۳۰۰روستا در جنوب و ۲۹ روستا در شمال قطع شده است و تاکنون ۴۷ محور بازگشایی شده و سایر محورها نیز بازگشایی خواهند شد. همچنین آب حدود ۳۰۰ روستا قطع شده بود که تاکنون ۱۱۵ روستا آب دارند و ۱۲۰ تانکر آب آشامیدنی به این مناطق اعزام شده است. 

وی ادامه داد: در مناطقی که راه‌ها مسدود است، بالگردها امدادی وارد عمل شده و در حال خدمت رسانی هستند، گفت: گروه های امدادی و مردمی در حال خدمت رسانی هستند و علاوه بر امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عوامل آتش نشانی، عوامل اورژانس و ...  ۳۱۲ گروه جهادی نیز در این مناطق در حال کمک رسانی هستند. 

ظفری از شناسایی ۳۶۶ مادر باردار در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد و گفت: ۱۶۴ مادر به نقاط امن منتقل شدند و سایرین نیز به دیگر بخش‌های استان منتقل شدند. همچنین ۹ مادر از سیل نجات یافتند.

وی افزود: وضعیت در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان اضطراری، ولی تحت کنترل است. به این معنا که دستگاه ها شرایط را تحت کنترل دارند و همه ما سعی داریم شرایط به حالت عادی بازگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • سارق ۴۰ میلیارد طلا از منازل شهرکرمان دستگیرشد
  • تخلیه شهر‌های جنوبی چین در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • نگران کننده بودن افت سفره‌های زیرزمینی خوشاب
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • سیل دبی و تاثیرات آن بر سلامتی شهروندان + عکس
  • آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده جنوب و شمال کشور
  • کشف ۱۹ دستگاه ماینر غیر مجاز در گچساران
  • دستگیری باند چهار نفره منازل مسکونی در لنجان