Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@11:16:08 GMT

انصاری‌فرد: همه می‌گویند بازی باید 3-0 شود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۲۳۹۶

انصاری‌فرد: همه می‌گویند بازی باید 3-0 شود

محمدحسن انصاری‌فرد، با اشاره به اتفاقات دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان که به دلیل عدم حضور میزبان در زمین لغو شد به سایت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: آنچه روز یکشنبه در اصفهان روی داد به قدری روشن است که حتی نیاز نیست به سوابق افراد و باشگاه‌ها توجه شود. هیچیک از مسائلی که تاکنون از سوی طرف مقابل مطرح شده است به قدر ذره‌ای خطاهای صورت گرفته و ایرادهای وارده را توجیه نمی‌کند و توضیح نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این که نتیجه این بازی باید 3 بر صفر شود تردیدی نیست. نه برای این که ما می‌گوییم، بلکه به دلیل صراحت قانون و البته اتفاق نظر کارشناسان مسائل حقوقی و داوری چنین است. با این وجود کمیته انضباطی در حال بررسی موضوع و دریافت گزارش‌های لازم است. هر چند اظهارات شفاف مقام‌های نیروی انتظامی و همچنین صحبت‌های صریح ناظر مسابقه و ناظر داوری که در رسانه‌ها مطرح شد و طبیعی است، همین موارد در گزارش رسمی هم موجود باشند، گویای واقعیت هستند. بسیاری از کارشناسان خبره و شناخته شده هم به استناد اظهارات رسمی، مقام‌های رسمی نظر صریح خود را درباره حکمی که باید صادر شود، اعلام کرده‌اند.

«بعضی مستندات هم توسط خود مقام‌های سپاهان ارائه شده‌اند». مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان این جمله تأکید کرد: ویدیوهایی که در بطن آنها نکات روشن و افشاگرانه وجود دارد، هر ابهامی را از بین می‌برد. شخص آقای تابش، دوشنبه شب اعتراف کردند که تا ساعت 15:30 و به جای گرم کردن در زمین طبق مقررات بازی‌ها در صدد لغو بازی بودند و بعد از ناامیدی از این مسئله برای حضور در ورزشگاه اقدام کردند. این در حالی است که بازی باید ساعت 16:15 انجام می‌شد و آنها حداقل باید قبل از ساعت 14:30 هتل را ترک می‌کردند تا در زمان مناسب به ورزشگاه می‌رسیدند.

انصاری‌فرد ادامه داد: از سوی دیگر طبق ماده 86 مسئول تأمین امنیت طبق قانون، باشگاه میزبان است. حتی اگر تماشاگر از خروج تیم سپاهان ممانعت کرده بود، طبق ماده 50 (مسئولیت تضامنی) ماده 85 (مسئولیت رفتار تماشاگران) و ماده 86 (نظم و امنیت در مسابقات) آیین نامه انضباطی، مسئولیت این موضوع متوجه خود باشگاه سپاهان بود. تازه این در حالی است که بنابر اعلام فرمانده انتظامی و فرمانده یگان ویژه  چنین مسئله‌ای وجود نداشت و اگر هم موضوعی در میان بود، واقعاً در حدی نبود که بخواهد بازدارنده باشد و کاروان سپاهان هم در نهایت وقتی تصمیم گرفت در ورزشگاه حاضر شود، بدون مشکل محل استقرار خود را ترک کرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: با توجه به این حقایق به هیچ‌وجه نیازی نبود که بازی با 30 دقیقه تأخیر روبه‌رو شود. اگر چنین مجوزی وجود داشت، ناظر بازی که نماینده تام‌الاختیار از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در برگزاری مسابقه است، از باشگاه و تیم پرسپولیس برای این منظور اجازه نمی‌خواست و درخواست نمی‌کرد. با این وجود از تمام رسانه‌ها، افکار عمومی و حتی هواداران سپاهان دعوت می‌کنیم فقط به این چند ماده از آیین نامه‌های انضباطی و برگزاری لیگ برتر توجه کنند و متوجه می‌شوند که اصلاً نیاز به بحث‌های دیگر نیست. با این وجود باشگاه و تیم پرسپولیس به نشانه حسن نیت و به احترام طرفداران سپاهان و حسن همکاری در فضای فوتبال و همچنین ناظر مسابقه و داور به عنوان لطف همکاری بسیار زیادی با تیم و باشگاه سپاهان داشتند که البته  مزد خوبی از باشگاه و تیم سپاهان دریافت کردیم.

انصاری‌فرد اضافه کرد: تیم فوتبال پرسپولیس نه فقط نیم ساعت که عملا ً دو نیم ساعت انتظار را هم رد کرد، اما تیم سپاهان به زمین نیامد و اظهارات صریح آقایان، جلال مرادی و مسعود مرادی وجود دارد که خود آنها از جمله تیم داوری تا ساعت 17:20 منتظر ماندند و باز هم خبری از سپاهان نشد. حتی یک نفر هم نیامد که یک نشانه باشد. مصاحبه‌های ناظران مسابقه و داوری و گزارش آنها هم جای هیچ  شک و شبهه‌ای باقی نمی‌گذارد. این حوادث در حالی روی می‌دهد که در همین لیگ اروپا و سری A ایتالیا و بازی‌های مهم می‌بینیم بازی را بدون تماشاگر برگزار می‌کنند و کوچکترین بحث و چالشی پیش نمی‌آید.

وی افزود: این مسئله برای باشگاه‌ها و تیم‌های شهر خودرو و استقلال هم وجود داشت و در این دو مورد هم شاهد هیچ چالش و مشکلی نبودیم. الان اگر برخورد مناسب و قانونی با رفتار سپاهان صورت نگیرد، نه فقط پرسپولیس که به آن دو تیم و هوادارانشان و اصولاً به کل فوتبال ایران اجحاف می‌شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: چرا این حاشیه‌ها، التهاب، تنش‌ها، فرافکنی‌ها و اتهام‌زدن‌ها عمدتاً از ناحیه مجموعه سپاهان است؟ بحث مهندسی نتایج و اتهام حمایت از تیم پرسپولیس را چه کسانی از اواسط  اواخر فصل قبل مطرح کردند؟ باشگاه سپاهان حتی قبل از همین بازی هم تندترین اتهامات را علیه پرسپولیس مطرح کرده است. از طرح اتهام واهی "حمایت‌ از تیم خاص"  گرفته تا متأسفانه جملات زننده‌ای چون خریدن جام، بحث‌هایی نیستند که نادیده گرفته شود. در این سال‌ها معلوم شد چشم پوشی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات را در اصفهان بیشتر می‌کند و ما اجازه نمی‌دهیم چنین فشار و هجمه‌ای علیه پرسولیس ایجاد شود.

انصاری‌فرد افزود: از طرفی مسئله امنیت فوتبال، ورزشگاه‌ها و هواداران فوتبال در میان است. از فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی و کمیته اخلاق می‌خواهیم به اثر این رفتارها بر ایجاد مشکلات آینده توجه کنند. همین رفتارها جو را ملتهب می‌کند و باورهای نادرست را در هواداران سپاهان ایجاد می‌کند که به جهت تعصب نسبت به تیم محبوبشان، ادعاهای نادرست را باور می‌کنند و این باور به شکل خشونت در ورزشگاه و بیرون از آن در سال‌های آینده بروز می‌کند. در سال‌های گذشته به این اثر حاشیه‌سازی‌ها و فرافکنی‌ها توجه نشد و نتیجه‌اش بحران‌هایی بود که حادث شد. نتیجه همین رفتارها بود که سال گذشته برای بازی حذفی، عنوان کردند امکان اجرای قانون و آئین نامه فوتبال در اصفهان وجود ندارد و 160 هوادار ما در ورزشگاه و بیرون از آن به گزارش اورژانس مضروب و خونین شدند و بعضی موارد هم جبران ناپذیر بود.

وی تأکید کرد: آیا قرار است، این چشم پوشی‌ها و مماشات همچنان ادامه پیدا کند تا در آینده حوادث ناگوارتری حادث شود. در ماجرای اخیر فقط بحث بر سر نتیجه نیست. بحث بر سر امنیت فوتبال و جان تماشاگران و مردم، به ویژه هواداران پرسپولیس است و ما عاجزانه می‌خواهیم به این بخش موضوع توجه شود.

مدیرعامل پرسپولیس گفت: گرم کردن در راهرو هم چه بعد از ساعت 17 و چه قبل از آن و چه هر زمان دیگری، اصلاً یک بحث حاشیه‌ای است. اصلاً مقررات بازی گفته چه زمانی قبل از بازی باید لیست داد و چه زمانی در زمین برای گرم کردن اقدام کرد و آنقدر مستندات وجود دارد و خلاف مقررات رفتار شده که جای هیج توجیهی نمی‌ماند. از کمیته انضباطی انتظار می‌رود این مورد را به کلی از پرونده خارج کند. چون حتی بر فرض صحت ادعا، آیین‌نامه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و قوانین بین‌المللی و فیفا با ادبیات واضح و به صراحت درباره انجام پروتکل قبل از بازی و مسئولیت‌ها و رفتارهای تیم‌ها سخن می‌گوید.

انصاری‌فرد اظهار داشت: در تمام قوانین آنچه متر و معیار بوده و مورد بحث قرار می‌گیرد، در چارچوب زمین مسابقه است. وقتی درباره پروتکل انجام بازی صحبت می‌شود، به صراحت از حضور تیم در زمین مسابقه حرف می‌زند و هیچ عضوی از تیم سپاهان نه برای گرم کردن و نه برای بازی به زمین نیامد. گرم کردن سپاهان در رختکن یا راهرو اصلاً نباید مورد توجه و متر و معیار قرار داشته باشد که بخواهند صحت ادعا را بررسی کنند یا نه؟ آنها آنقدر مصمم به عدم انجام بازی بودند که حتی نیازی ندیدند لیست بازیکن بدهند. از طرفی ویدیویی از دو بازیکن سپاهان علاوه بر صحبت‌های آقای تابش بود که گفته‌اند شاید بازی  لغو شود. آن ویدیو از هوادار سپاهانی پشت نرده‌ها که در رسانه ملی پخش شد هم گویای واقعیت دیگری است ‌‌و تأکیدات فرمانده انتظامی و یگان ویژه هم شبهات را کاملاً از بین می‌برد‌. ما نیازی به صحبت بیشتر نمی‌بینیم چون همه چیز شفاف است و منتظر رأی 3 بر صفر و تصمیم قاطع و صریح کمیته محترم انضباطی می‌مانیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انصاری فرد پرسپولیس باشگاه پرسپولیس تیم سپاهان انصاری فرد گرم کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان 1-0 پرسپولیس؛ رضا اسدی با سوپرگل، یحیی گل محمدی را بدرقه کرد | ماندگارترین‌ها

سپاهان در هفته دهم لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان پرسپولیس بود که توانست سه امتیاز خانگی را کسب کند

طرفداری | سپاهان و پرسپولیس حساس‌ترین دیدار هفته دهم لیگ برتر بیست‌وسوم را برگزار کردند که توسط بازیکنان خودی بازنده شدند.

تیم فوتبال سپاهان در هفته دهم لیگ برتر میزبان پرسپولیس بود.

دیداری حساس میان دو مدعی عنوان قهرمانی. پرسپولیس برای کاهش فاصله با صدر و خروج از زیر فشار نتایج اخیر، نیاز به پیروزی داشت و سپاهان هم تلاش می‌کرد به جمع بالانشینان برگردد.

در پایان این دیدار جذاب، سپاهان با سوپرگل رضا اسدی به پیروزی رسید؛ بازیکنی که یحیی گل محمدی، او را نخواست و در ادامه راهی طلایی پوشان اصفهان شد. اختلاف پرسپولیس با استقلال صدرنشین به پنج امتیاز رسید و سپاهان 15 امتیازی هم خودش را تا رتبه پنجم جدول بالا کشید.

این دیدار یکی از ماندگارترین بازی های سال 1402 بود.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • مربی خارجی پرسپولیس و همسرش در بازار بزرگ تهران + عکس
  • فروردین سرنوشت‌ساز برای اوسمار ویرا/ استقلال و سپاهان متوقف می‌شوند؟
  • فروردین سرنوشت ساز برای اوسمار ویرا/ استقلال و سپاهان متوقف می شوند؟
  • رنکینگ سایت اوپتا؛ استقلال در رتبه نهم آسیا و بالاتر از پرسپولیس و سپاهان + عکس
  • جهش چشم‌گیر استقلال در آسیا
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • رتبه جهانی استقلال، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان
  • سپاهان 1-0 پرسپولیس؛ رضا اسدی با سوپرگل، یحیی گل محمدی را بدرقه کرد | ماندگارترین‌ها
  • چگونه استقلال و سپاهان در هفته ۲۱ بهترین شدند؟
  • صید تاریخی ملوانان؛ سپاهان جام قهرمانی را به پرسپولیس داد! | بازی های ماندگار