Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کرمعلی قندالی شامگاه سه شنبه در شورای عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان عشایری کشور است، اظهار کرد: این استان به رغم بیابانی بودن، سرشار از مزیت‌ها و استعدادهایی بوده که به نحو شایسته مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه فارغ از بحث زیرساخت‌ها، بهداشت و درمان، فرهنگ به معنای عام و آموزش به معنای عام از دغدغه‌های عشایر این استان است، افزود: در راستای رفع این دغدغه‌ها، دستگاه‌های متولی باید از ستادهای ملی مطالبه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قندالی با اشاره به آئین نامه ساماندهی امور عشایری بیان کرد: طی سال گذشته این آئین نامه را تا درب مجلس بردیم تا به قانون تبدیل کنیم‌.

رئیس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: اگرچه این آئین نامه نیازمند بازنگری است اما ۹۰ درصد از آن در هر برهه از زمان قابل اجرا بوده که می‌طلبد مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به اجرای طرح زنجیره‌ای تولید گوشت قرمز در کشور بیان کرد: در سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح تخصیص می‌یابد.

قندالی با اشاره به خدمات انجام شده در راستای حمایت از تولید دام عشایر بیان کرد: در سال ۹۴ قریب به ۱۰ هزار تن کنسانتره بین جامعه عشایری توزیع شده که این میزان طی سال گذشته به ۱۸۰ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور اظهار کرد: در سال گذشته قریب به ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات دامپروری به عشایر خراسان جنوبی پرداخت شده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه زیرساختی عشایر خراسان جنوبی گفت: طی این سفر ۱۹ میلیارد تومان از ردیف ملی برای رفع مشکلات آبی عشایر استان داده‌ایم.

قندالی با بیان اینکه در ردیف اعتباری ملی سازمان امور عشایری پروژه‌ای به نام راه نداریم، اظهار کرد: پروژه‌های حوزه راه باید از طریق اعتبارات استانی اجرایی شود.

وی با اشاره به طرح‌های پنل خورشیدی بیان کرد: در سال جاری هشت هزار خانوار و سال آینده ۱۷ هزار خانوار عشایری در سطح کشور به انرژی خورشیدی مجهز می‌شوند.

قندالی خواستار همکاری فرمانداران در تأمین زیرساخت‌های عشایری استان شد و گفت: همچنین خواستاریم بسیج سازندگی در حوزه احداث سرویس بهداشتی در مناطق عشایری ورود کند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به سفر امروز خود به برخی مناطق عشایری استان بیان کرد: در این مناطق هر گالن ۲۰ لیتری آب شرب به نرخ هزار تومان فروخته می‌شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه عشایر این استان برای ۵۰ گالن ۵۰ هزار تومان هزینه می‌کنند این در حالی است که این مقدار در شهر ۶۰۰ تومان هزینه می‌برد، گفت: شرایط موجود نیاز دارد که شکاف طبقاتی برداشته شود.

کد خبر 4863264

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس بارش برف شهرکرد گرگان قزوین شیراز بیرجند بارش باران یاسوج سازمان امور عشایر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرکل امور عشایر استان گفت: در خراسان جنوبی معمولا کوچ بهاره در استان از ابتدای اسفند ماه آغاز می‌شود و استقرار عشایر تا پایان شهریور ماه ادامه می‌یابد که با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر اکثر نقاط قابل دسترس، حدود چهار هزار خانوار اقدام به کوچ می‌کنند.

محمد ابراهیم ابراهیمی با توجه به اینکه بارندگی قابل توجهی در فصل پاییز سال گذشته در استان ثبت نشد و بارندگی‌ها از اواخر زمستان قابل ملاحظه بوده است، افزود: کوچ بهاره عشایر استان هم اکنون با توجه به شرایط مطلوب بارندگی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کوچ بهاره درون استانی است و حدود هزار خانوار کوچ برون استانی دارند، گفت: کوچ برون استانی بیشتر به استان‌های خراسان رضوی و کرمان و سمنان است.

وی افزود: همه ساله با هماهنگی انجام شده با دستگاه‌های اجرایی استان، منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، دامپزشکی و نیروی انتظامی برنامه ریزی‌های لازم برای تسهیل در کوچ عشایر انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: تانکر‌های آبرسان هم در استان در مسیر کوچ، آب مورد نیاز عشایر را تامین می‌کنند.

ابراهیمی از عشایر کوچنده خواست: قبل از آغاز کوچ حتما واکسیناسیون و بیمه دام خود را انجام دهند تا برای خروج از منطقه مشکلی نداشته باشند.

به گفته وی کوچ پاییزه نیز معمولا از اواخر آبان آغاز می‌شود و استقرار عشایر تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار اقدام به کوچ می‌کنند که معمولا درون استانی است و ۶۰۰ خانوار نیز خارج استانی و معمولا کوچ به سیستان و بلوچستان است.

دیگر خبرها

  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند
  • بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی
  • ساخت آب‌شیرین‌کن خورشیدی مجهز به پمپ حرارتی در کشور
  • ساخت سامانه آب‌شیرین‌کن خورشیدی دستاوردی دیگر در کشور
  • ساخت آب‌شیرین‌کُن خورشیدی مجهز به پمپ حرارتی در کشور
  • برق نیمی‌ از خانه‌ها خورشیدی می‌شود
  • ضرورت تغییر سبد انرژی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان