Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@07:38:46 GMT

تعویض باتری تلفن همراه در اروپا آسان می شود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۲۶۴۲

تعویض باتری تلفن همراه در اروپا آسان می شود

اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی است که تولید کنندگان تلفن هوشمند را برای تعویض آسان باتری محصولاتشان تحت فشار می گذارد.

بر اساس گزارش اخیر روزنامه هلندی FD، اتحادیه اروپا می خواهد تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی را وادار کند تا تعویض باتری در محصولاتشان را آسان‌تر کنند. سازگاری با محیط زیست، هسته اصلی این طرح پیشنهادی است؛ چرا که کاربران می توانند با تعویض باتری گوشی خود، مدت زمانی طولانی‌تری از آن استفاده کنند که به تولید زباله الکترونیکی کمتر منتهی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش نویس طرح مورد بحث که به تازگی به دست روزنامه FD رسیده، نشان می دهد «فرانس تیمرمن» (Frans Timmermans) نایب رئیس «توافق سبز» در کمیسیون اروپا، اواسط ماه آینده میلادی این طرح را پیشنهاد خواهد کرد.

طبق گزارشات، اتحادیه اروپا تغییراتی جرئی در این طرح داده که شرکت ها را به بازیافت محصولات بیشتر، استفاده مجدد از مواد خام و سازگاری بیشتر تولیدات با محیط زیست وادار می کند.

طبق طرح پیشنهادی جدید، مسئولیت کاهش زباله های الکترونیکی بر دوش تولیدکنندگان است و آنها باید از اینکه محصولاتشان تعمیرپذیری بالایی دارند، اطمینان حاصل کنند. سازندگان همچنین باید قطعات یدکی را به طور فراوان در اختیار عموم قرار دهند تا شرکت های تعمیر کننده نیز سود ببرند.

«تیمرمن» همچنین طرح ممنوعیت نابود سازی محصولات فروخته نشده در تمام کشورهای اروپایی را پیشنهاد داده که شرکت ها را به استفاده دوباره از مواد خام و کاهش صادرات زباله به کشورهای دیگر تشویق می کند.

اتحادیه اروپا به منظور تشویق کمپانی ها به بازیافت محصولات و استفاده مجدد از لوازم الکترونیکی قدیمی، قصد دارد گوشی ها، تبلت ها و شارژرهای قدیمی را جمع آوری کند. این اتحادیه همچنین می خواهد با تمرکز بیشتر بر بازیافت مواد به کار رفته در بسته بندی محصولات، استفاده از میکروپلاستیک ها در محصولات و بسته بندی آنها را محدود کند.

اتحادیه اروپا اواسط بهمن ماه خواستار عرضه همه موبایل ها با درگاه USB-C شد. پیش بینی می شود استاندارد سازی درگاه موبایل ها در کنار تعویض آسان باتری، تولید ضایعات الکترونیکی را به طور چشمگیری کاهش دهد./دیجیاتو

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند

 سید حسین سادات حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، با اشاره به آمار تسهیلات تولید گوشی موبایل در سال ۱۴۰۲و عدم هماهنگی تسهیلات ارائه شده با اهداف تعریف شده در این بخش، از اعمال دقت بیشتر در صدور مجوز ساخت تلفن همراه خبر داد.

تولید گوشی موبایل با اعمال ضوابط جدید

به گزارش گجت نیوز، سید حسین سادات حسینی در این‌باره گفت:

در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ شرکت درخواست خود را برای صدور مجوز تولید گوشی تلفن همراه ارائه کردند. پس از طی مراحل مشخص شده و دریافت برخی حمایت‌ها و تسهیلات، این شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز کردند و مقرر شد وزارت صمت و وزارت ارتباطات، شرکت‌های درخواست‌کننده صدور مجوز را مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار دهند تا مشخص شود آیا امکانات و اعتبارات اختصاص‌یافته در جهت راه‌اندازی خط تولید و بهره‌برداری از آن استفاده شده است یا خیر.

به‌گفته رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، این راستی‌آزمایی‌ها منجر به آن خواهد شد که صدور مجوزهای جدید برای تولید تلفن همراه، مشمول دقت، بررسی‌ و زمان بیشتری شود.

همچنین طبق اعلام برخی از خبرگزاری‌های داخلی، اعطای تسهیلات به شرکت‌های تولیدکننده موبایل، گامی مهم در جهت حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات در این حوزه محسوب می‌شود. با این حال، نظارت دقیق بر نحوه استفاده از این تسهیلات و اطمینان از به‌کارگیری آنها در مسیر تولید، امری ضروری است تا از هدررفت منابع و سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق زورگیر دستگیر شد
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعاتش را پاک کنیم؟
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند