Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون موردی از کرونا ویروس در سطح استان شناسایی نشده است و مردم برای سلامت خودشان توصیه‌های سلامت را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان، سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: با وجود اجرای گسترده برنامه های بهداشتی و درمانی برای پیشگیری از کرونا ویروس سایر خدمات بهداشتی ودرمانی در سطح استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد و در حال حاضر تیم های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال اجرای مرحله دوم طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه توجه به کورونا ویروس اهمیت خاصی دارد ولی اقدامات بهداشتی ودرمانی برای پیشگیری از بیماری ها با قوت ادامه دارد اظهار کرد: واکسیناسیون فلج اطفال از موفقترین اقدامات بهداشتی در دنیاست و همه ساله در استان سیستان و بلوچستان برای حدود 470 هزار کودک زیر 5 سال در استان اجرائی می گردد.

وی ادامه داد: در استان بیش از 470 هزار کودک زیر 5 سال به منظور ایمنی بیشتر واکسن فلج اطفال را دریافت خواهند کرد.

هاشمی شهری با اشاره به شایعات فضاهای مجازی در خصوص ویروس کورونا از هم استانی‌های عزیز خواست به منظور ارتقای سلامت خودشان به موقع و همزمان در برنامه‌های سلامت مشارکت کنند و با خدمتگزاران عرصه سلامت همکاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: تاکنون موردی از کرونا ویروس در سطح استان شناسایی نشده است و مردم برای سلامت خودشان توصیه های سلامت را جدی بگیرند.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سلامت ویروس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سیستان و بلوچستان کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان کرمانشاه خبر داد. - اخبار استانها -

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایر و روستایی استان خبر داد و اظهار داشت: کودکان زیر پنج سال در مناطق صعب‌العبور و چادرنشین از 30 اردیبهشت تا دوم خردادماه علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند و تلاش می‌شود تمام کودکان این سرزمین واکسینه شوند.

وی عنوان کرد: همزمان با هفته سلامت فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ویزیت کلینیک‌های تخصصی و مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه رایگان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: همچنین روز جمعه و همزمان با آخرین روز از هفته سلامت همکاران ما در مساجد جامع حضور پیدا می‌کنند و در قالب میز خدمت به نمازگزاران خدمت‌رسانی می‌کنند.

شکیبا با اشاره به اینکه مصرف قارچ‌های سمی و خودرو در طبیعت ممنوع است، عنوان کرد: از مردم درخواست می‌شود به هیچ عنوان از قارچ‌هایی که در طبیعت رشد می‌کنند استفاده نکنند و حتی به آن دست نزنند و تنها از قارچ‌های بسته‌بندی شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده نشانه‌های اولیه مسمومیت با مصرف قارچ‌های خودرو باید بیمار سریعا به مراکز درمانی انتقال یابد گفت: مسمومیت با قارچ‌های سمی علائم زودرس شامل حالت تهوع، استفراغ، گیجی و مشکلات مغزی را ایجاد می‌کند، اما عوارض دیررس آن بسیار خطرناک‌تر و شامل آسیب‌های کبدی، مغزی و کلیوی است و حتی در برخی موارد منجر به مرگ خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، افزود: پزشکان توصیه می‌کنند از مصرف قارچ‌های خودرو به ویژه قارچ‌هایی که در کنار تنه درختان می‌رویند یا توسط افراد بومی به صورت فله‌ای جمع‌آوری می‌شوند، خودداری شود.

شکیبا بیان کرد: در آخرین گزارش از مصرف قارچ‌های سمی پنج نفر از افراد یک خانواده مبتلا و در بیمارستان بستری شدند و درمان آن‌ها به سختی انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان