Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@23:54:49 GMT

ادامه اعتراضات و درگیری‌ها در بغداد و ذی‌قار

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۲۹۰۸

ادامه اعتراضات و درگیری‌ها در بغداد و ذی‌قار

خرداد:در ادامه تظاهرات مردم عراق علیه دولت این کشور، اعتراضات در بغداد بار دیگر از سرگرفته شد و درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی و معترضان رخ داد.

به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، به گفته فعالان، پس از حضور صدها تظاهرکننده در میدان التحریر در مجاورت میدان الخلانی به سمت معترضان در میدان الخلانی واقع در مرکز بغداد تیراندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعالان گفتند، معترضان در استان ذی‌قار نیز برخی از مسیرهای این استان را بستند و در میدان الحبوبی در ذی‌قار که به مرکز اعتراضات عراق تبدیل شده، صدها عراقی دست به تظاهرات زده‌اند.

همچنین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان در تظاهرات میلیونی خود در میدان التحریر واقع در مرکز بغداد بار دیگر مخالفت خود را با محمد توفیق علاوی، نخست وزیر جدید اعلام کرده و خواستار انتخاب شخصیتی جایگزین و مستقل خارج از احزاب موجود در عراق شدند.

تظاهرکنندگانی که بسیاری از آنها از استان‌های مرکزی و جنوبی در پاسخ به فراخوان‌ها در شبکه‌های مجازی برای حضور میلیونی در ۲۵ فوریه به میدان التحریر آمده‌ بودند پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن از پارلمان خواسته شده بود قانون جدیدی را به عنوان مقدمه‌ای برای تغییر جامع در روند سیاسی کنونی کشور تصویب کند.

برچسب ها: بغداد ، تظاهرات

منبع: خرداد

کلیدواژه: بغداد تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: مصمم به جلوگیری از گسترش درگیری در خاورمیانه هستیم

به گزارش قدس آنلاین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در دیدار با نخست وزیر عراق اعلام کرد: واشنگتن متعهد به حفاظت از منافع ایالات متحده و شرکایش در منطقه از جمله عراق است.

بایدن درباره ایران و اسرائیل نیز با تکرار دلگرمی هایش برای تقویت روحیه مقامات تل آویو گفت: آمریکا متعهد به حمایت از امنیت اسرائیل است.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال گفت: ایالات متحده آمریکا متعهد به آتش‌بسی است که منجر به آزادی گروگان‌ها شود و از گسترش درگیری‌ها جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • بایدن: مصمم به جلوگیری از گسترش درگیری در خاورمیانه هستیم
  • اعتراضات علیه ممنوعیت کنگره فلسطین در برلین
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • فیلم/شادی مردم عراق در سفارت ایران در بغداد