Web Analytics Made Easy - Statcounter

خادمی نماینده فعلی مردم ایذه در مجلس در یک توئیت حاشیه ساز مدعی شده است حوزه علمیه ایذه تعدادی روحانی از قم را به این شهرستان آورده است اما واقعیت چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه،خادمی نماینده فعلی مردم ایذه در مجلس در یک توئیت حاشیه ساز مدعی شده است حوزه علمیه ایذه تعدادی روحانی از قم را به این شهرستان آورده است که حاضر نیستند به مراکز درمانی بروند و تست کرونا بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توئیت به یکی از سوژه های داغ فضای مجازی تبدیل شد که در پی آن باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان و تبدیل شدن آن به بحث روز شد.

حجت‌الاسلام مهدی قبادی رئیس حوزه علمیه شهرستان ایذه در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: حوزه علمیه شهرستان ایذه از روز قبل از انتخابات به منظور همکاری طلاب با روند برگزاری این رویداد ملی تعطیل شد و طلاب به عنوان نیروهای اجرایی در شعب فعالیت کردند و از آن زمان حوزه علمیه تعطیل است.

وی افزود: پس از برگزاری انتخابات، با اعلام تعطیلی تمام مراکز آموزش از سوی استانداری و مسؤولان استانی نیز حوزه علمیه شهرستان تا شنبه آینده تعطیل شد و هیچ فعالیتی در آن صورت نمی‌گیرد.

رئیس حوزه علمیه شهرستان ایذه ادامه داد: پس از اعلام تعطیلی مراکز آموزشی و دانشگاهی در سطح کشور، بازگشت طلاب حوزوی به مانند دانشجویان به شهرستان محل زندگی خود امری طبیعی است و اگر طلبه‌ای در پی این تعطیلی به ایذه بازگشته است نباید این را به حساب حضور در حوزه علمیه این شهرستان گذاشت.

قبادی با اشاره به حضور برخی از طلاب  قم در شهرستان ایذه نیز بیان کرد: قبل از انتخابات و شیوع ویروس کرونا در استان قم، به درخواست دانشگاه ایذه چند تن از طلاب در شهرستان حضور پیدا کرده بودن که به هیچ‌وجه به حوزه علمیه مربوط نیست و ما برای حضور احتمالی طلاب در ایذه نیز با مسؤولان مافوق خود در مرکز استان رایزنی را انجام می‌دهیم و ارتباط مستقیم بین ما و حوزه علمیه قم وجود ندارد.

وی در پایان گفت: ما حضور طلاب حوزه علمیه قم بنا به درخواست خود را تکذیب می‌کنیم و اگر این روزها فردی از قم یا هر نقطه از کشور که درگیر بیماری موجود هستند به شهرستان صورت گیرد با تصمیم خود فرد برای بازدید از بستگان و بازگشت به محل زندگی خود است و به حوزه یا مسؤولان ربطی ندارد.

*مردم شایعات را بیشتر می‌پسندند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: با توجه به تعطیل شدن مراکز آموزشی کشور به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، بازگشت دانشجویان و طلاب به منازل خود امری طبیعی بوده و نمی‌توان از آن پیشگیری کرد.

حسین شاهولی با بیان اینکه این دلیلی نمی‌شود هرکس از قم به شهر دیگر سفر کند را به داشتن و ناقل بودن ویروس کرونا متهم کرد افزود: با این وجود در حال شناسایی و معاینه طلاب و دانشجویان ایذه‌ای ساکن قم هستیم که به شهرستان باز گشته‌اند و این کار با حفظ حریم خصوصی آنها و بر حسب وظیفه ذاتی کار ما در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ما در چارچوب کاری مشخص خود مسؤول رسیدگی به امور بهداشتی و مراقبتی از شهروندان هستیم اضافه کرد: خیال مردم شهرستان راحت باشد؛ موارد مختلف در رابطه با این بیماری در شهرستان به شدت و با جدیت در حال پیگیری و رصد هستند و برای این مساله جای هیچ نگرانی وجود ندارد. فضای بیمارستانی در طول روز به صورت چند باره در حال رسیدگی و سرکشی است و تمام تدابیر لازم برای بیماری رسیدگی به حال بیماران احتمالی اندیشیده شده است.

شاهولی با ابراز گلایه از شایعه‌گرا بودن شهروندان گفت: متاسفانه شهروندان به جای اینکه به توصیه و صحبت‌های مسؤولان توجه داشته باشند بیشتر به شایعات فضای مجازی دامن می‌زنند و آرامش روحی خود و جامعه را به هم می‌ریزند.

این مقام پزشکی در شهرستان ایذه ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که کرونا به مراتب بسیار ضعیف‌تر  کم خطرتر از بیماری آنفلونزا است ولی تبلیغات شدید روانی و ترس از آن باعث شده است که مردم به مانند یک خطر بسیار شدید از آن یاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه بار روانی ایجاد شده بر روی دوش مردم کار را سخت کرده است اضافه کرد: پیشگیری بهترین راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است و باید توصیه‌های موجود را به درستی و با دقت انجام داد تا با این کار کسی درگیر این بیماری نشوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه با ابراز گلایه از برخی شهروندان ایذه‌ای نسبت به بی‌تفاوت بودن به هشدارها برای کاهش بیماری افزود: با وجود اطلاعیه‌های فراوان و تعطیلی مدارس، شاهد حضور خانواده‌ها و دانش‌آموزان در سطح شهر برای امور بی‌دلیل و یا مسافرت به دلیل تعطیلات پیش آمده هستیم.

*در برخورد با بیماری با هیچ کسی تعارف نداریم

فرماندار ایذه در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: تمام ورودی و خروجی‌های شهرستان و ترمینال با دقت در حال رصد هستند و افرادی که از شهرهای مشکوک و درگیر با این بیماری به این شهرستان سفر می‌کنند مورد تست قرار می‌گیرند.

حسین لامی‌زاده با بیان اینکه در رابطه با بیماری کرونا با هیچ کسی تعارف نداریم و همه مورد معاینه رسیدگی قرار می‌گیرند افزود: در رابطه با مقابله و پیشگیری از این بیماری در شهرستان تاکنون جلسات مختلفی با مسؤولان شبکه بهداشت شهرستان و مسؤولان بخش‌های مربوطه گرفته شده است.

وی با اشاره به حضور طلاب قمی در ایذه بیان کرد: این طلاب از قبل از وقوع و شیوع کرونا در قم حضور دارند که در این رابطه نیز آزمایشات و کار کنترل با دقت در حال انجام است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/72026/

منبع: فارس

کلیدواژه: پیشگیری کرونا حوزه علمیه شهرستان شهرستان ایذه وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور جزئیات کامل فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال و هشتمین جشنواره مقالات علمی حوزه را اعلام کرد.

همایش کتاب بیست‌وششم ویژه:
کتاب‌های چاپ اول حوزویان در سال ۱۴۰۲
پایان‌نامه‌های سطح۴ یا دکتری دفاع شده در سال ۱۴۰۲

مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی حوزویان که در سال ۱۴۰۲ در نشریات علمی منتشر شده است.

محور‌های همایش:
«جهاد تبیین»، «فقه معاصر»، «ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب»، «زن و خانواده»، «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، «علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی»، «آسیب‌های اجتماعی»، «جمعیت»، «اقتصاد مقاومتی»، «سبک زندگی اسلامی»، «هنر (فلسفه هنر، هنر در اسلام)»، «محیط زیست و منابع طبیعی».

مهلت ارسال آثار:
پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

ثبت‌نام اینترنتی:
https://ketabehowzeh.ismc.ir

راه ارتباطی:
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۳
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۴
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۵

تلفن جشنواره:
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۸،
۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۹

نشانی دبیرخانه:
قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • تجمع طلاب حوزه علمیه رضویه گرگان در دفاع از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟
  • دعایی: لطفاً یک نوآوری علمی مهم از حوزه نجف نام ببرید! / سروش محلاتی: در حوزه نجف هیچ کس به خاطر اظهار نظر، احضار نمی شود
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد