Web Analytics Made Easy - Statcounter

قندالی گفت: طی امسال ۸ هزار خانوار و سال آینده ۱۷ هزار خانوار عشایری در سطح کشور به انرژی خورشیدی مجهز می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کرمعلی قندالی» عصر امروز (6 اسفند) در جلسه شورای عشایر استان با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان عشایری کشور است،گفت: ظرفیت های زیادی در این استان وجود دارد که باید شکوفا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه « آیین نامه ساماندهی عشایر» را سال قبل در صدد برای تصویب شدن به عنوان قانون در مجلس بودیم، افزود: این آیین نامه امروز باید در استانها اجرایی شود، هرچند که نواقصی دارد و باید بر طرف شود.

 

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه امسال 600 میلیارد تومان برای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز عشایر کشور از محل تخصیص یک درصد صندوق توسعه ملی اختصاص دادیم تا در حوزه دام و دامپروری تحولاتی ایجاد شود، گفت: تلاش شده است تا دامپروری را از محیط مرتع جدا کنیم تا خیلی به محیط زیست آسیب نرسد.

 

قندالی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته 120 میلیارد تومان به خراسان جنوبی برای موضوعات مختلف اخصاص دادیم، گفت: باید در حوزه خرید صنایع دستی عشایر در خراسان جنوبی کار شود.

 

وی با بیان اینکه این سازمان 19 میلیارد تومان از منابع ملی را برای آبرسانی به عشایر خراسان جنوبی اختصاص داده است، عنوان کرد: در حوزه راهها هیچ ردیف و اعتبارات ملی وجود ندارد و باید از محل اعتبارات استانی برای آن هزینه شود.

 

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه تشکل های عشایری در زمینه خرید دستگاههای راهداری سنگین ورود کنند، افزود: امور عشایر هم در قالب خرید کار هزینه کارکرد به تشکل ها خواهد داد.

 

قندالی با اشاره به اینکه در زمینه نصب پنل‌های خورشیدی تولید برق هم امسال 8 هزار خانوار و سال آینده 17 هزار خانوار مجهز به پنل خواهند شد، تاکید کرد: فرمانداران از محل بر ارزش افزوده در زمینه های مختلف از جمله مسائل بهداشتی به عشایر کمک کنند.

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: پنل خورشیدی رئیس سازمان امور عشایر کشور روستا و عشایر خراسان جنوبی خراسان جنوبی هزار خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی نوروزگاه‌های عشایری در ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی شهرها با هدف ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی پیش از آغاز نوروز بر پا و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

هر ساله پیش از آغاز نوروز ستاد خدمات سفر استان با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرائی از جمله اداره‌کل امور عشایر استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی تشکیل می‌شود که در سنوات گذشه نیز با برپائی نوروزگاه‌های عشایری در سطح استان مورد استقبال مردم، مسافران و مسئولان قرار گرفته بود.

امسال نیز این نوروزگاه‌های عشایری در ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی شهرها و همچنین در مراکز استان‌ها تحت عنوان نوروزگاه‌های عشایری از جمله در شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، جلفا و تبریز با برپائی ۱۲ مورد آلاچیق عشایری با هدف ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی پیش از آغاز نوروز بر پا و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل امور عشایر آذربایجان شرقی، مکانی برای استراحت موقت مسافران و رفع خستگی راننده‌ها و همچنین پذیرایی و اجرای مراسم سنتی، موسیقی محلی و آداب و رسوم نوروزی و فرهنگی عشایر است و علاوه بر آن فرصتی مغتنم نیز برای نمایش توانمندی‌های تولیدی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی عشایر و همچنین عرضه محصولات این جامعه تولیدکننده و زحمتکش به مسافران نوروزی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • برگزاری ۲۴ نوروزگاه عشایری در ایلام
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • نوروزگاه‌ها باعث تقویت اقتصاد عشایر می‌شوند
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی