Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر گفت: تعطیلی هفته آینده این دانشگاه به تصمیم‌گیری و اعلام نظر وزارت علوم وابسته است.

سیدمحمدحسین کریمیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره دستور رییس جمهور مبنی بر بازگشایی دانشگاه‌ها از هفته آینده بیان کرد: این دانشگاه تمام فعالیت‌های آموزشی خود را تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام کرده است و هنوز برای تعطیلی هفته آینده تصمیم گیری نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمیان ادامه داد: تعطیلی هفته جاری با دستور وزارت علوم صورت گرفت لذا منتظر نظر این وزارتخانه برای ادامه تعطیلی یا عدم تعطیلی دانشگاه در هفته‌های آتی هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر تعطیلی دانشگاه ها کرونا تعطیلی هفته هفته آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در نشست شورای سیاستگذاری مردمی‌سازی وزارت علوم که با حضور معاونان و مشاوران وزیر علوم، رؤسای دانشگاه‌های منتخب و سایر اعضای این شورا برگزار شد، اظهار کرد: انتظار من از این شورا تدوین برنامه‌ها و سیاست‌هایی است که نقش مردم به معنی خاص آن که جامعه دانشگاهی است و مردم به معنی عام که عموم افراد جامعه است را در هر یک از حوزه‌های کاری وزارت علوم مشخص کند.

وی تاکید کرد: باید مشخص کنیم که در حوزه پژوهش، آموزش، فرهنگ و سایر حوزه‌ها چگونه می‌توانیم مشارکت مردم را بیشتر کنیم و نقش مردم را در تولید و استفاده از خدمات مرتبط با وزارت علوم بیشتر و پر رنگ‌تر کنیم.

زلفی گل گفت: در بحث ساخت خوابگاه و فضای آموزشی باید شرایطی فراهم شود که افراد با کمترین هزینه بتوانند مشارکت کنند برای مثال در احداث یک خوابگاه ۲۰۰ تخت خوابی، افراد بتوانند هزینه یک یا چند تخت را بپردازند.

وی تدوین آیین‌نامه پژوهشگران مستقل را که در شورای عالی عتف تصویب شد نمونه‌ای از مردمی‌سازی دانست که باعث مشارکت محققان غیر هیئت علمی و فاقد رابطه استخدامی در حوزه پژوهش می‌شود و زمینه حضور گسترده‌تر نخبگان را در پژوهش فراهم می‌کند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت مشارکت دانش آموختگان از دیگر موارد مردمی‌سازی است که از آن غفلت شده است و انتظار می‌رود روسای دانشگاه‌ها با تشکیل کانون‌ها یا انجمن‌های دانش آموختگان از ظرفیت آنها برای توسعه دانشگاه استفاده کنند؛ بدیهی است تعدادی از دانش‌آموختگان از نظر مادی و غیرمادی می‌توانند به دانشگاه کمک کنند، چون بسیاری از آنها یا در جایگاه‌های اداری بالا یا از صاحبان صنایع هستند.

وزیر علوم استفاده از توان بخش خصوصی در بحث کارآموزی و مهارت محوری دانشجویان را از دیگر مصادیق مردمی‌سازی وزارت علوم دانست که کمتر به آن پرداخته شده است.

برنامه‌ریزی برای استفاده از کمک‌های مشورتی و فکری والدین دانشجویان برای پیشبرد اهداف وزارت و دانشگاه‌ها و افزایش نقش نهاد‌های مردمی برای نظارت و ارزیابی امور بخش دیگری از توصیه‌های وزیر علوم برای مردمی‌سازی وزارت علوم بود.

زلفی‌گل همچنین اظهار کرد: هر چقدر که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یابد به جهش تولید کمک می‌شود و مشارکت مردم در اقتصاد بیشتر می‌شود لذا این هدف از محور‌های اصلی وزارت علوم در مردمی‌سازی است که در راستای تحقق شعار سال نیز است.

در ابتدای این نشست نیز، شهاب جنابی دستیار وزیر در امر مردمی‌سازی و دبیر این شورا گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته و نقشه راه مردمی‌سازی در این وزارتخانه در سال ۱۴۰۳ ارائه کرد. سپس اعضای شورا به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون موضوع و راهکار‌های پیشنهادی در خصوص نحوه ایفای نقش وازرت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» پرداختند.

مهمترین محور‌های مطرح شده توسط اعضای شورا

پیگیری تحول دانشگاه‌ها از نوع سنتی به دانشگاه‌های با مسولیت اجتماعی

افزایش مشارکت بخش خصوصی در نظام نوآوری و تجاری سازی محصولات دانش پایه

افزایش نقش انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی در برنامه ریزی دانشگاه‌ها

ارتباط انجمن‌های علمی دانشجویی با شرکت‌های دانش بنیان

استفاده از نظرات نخبگان در تدوین سرفصل‌های آموزشی کتب درسی

افزایش حضور اعضای هیئت علمی در صنعت با اعطای امتیاز فناوری

ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس آمایش سرزمینی

ایجاد سامانه‌های دولت الکترونیک برای نظرخواهی مستمر از مردم

بر اساس این گزارش؛ مقرر شد معاونان، مشاوران و روسای مراکز ستادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، راهکار‌های اجرایی پیشنهادی را برای مردمی‌سازی در حیطه وظایف و ماموریت‌های خود را ذیل محور‌های تعیین شده تدوین و در اسرع وقت برای دبیرخانه این شورا ارسال کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از کمکهای مشورتی والدین دانشجویان برای پیشبرد اهداف وزارت
  • وزیر علوم: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • یک‌هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم کشف شد
  • صندلی‌های خالی دانشگاهی عمدتا در رشته‌های اشباع‌شده هستند
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • ارتباط با صنعت؛ پر ادعا اما بی‌ساز و کار/ وزارت علوم از متخصصین در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کند
  • درخشش دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  • ۱۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت اعلام نیاز‌ها در سامانه وزارت علوم
  • معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد