Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن زاده گفت: با شرایط ذخیره سازی که برای کالاهای اساسی اتفاق افتاده در حوزه های کالاهای اساسی در استان کمبودی وجود ندارد.

«درویشعلی حسن زاده » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در حوزه تجارت خارجی، بازرگانی داخلی و در حوزه اصناف فعالیت های مختلفی را در معاونت بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان گلستان دنبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: با وجود شرایط تحریم تجار و بازرگانان ما شرایط سختی را سپری کردند ولی با این وجود چند کشور  اروپایی و آسیایی به عنوان کشورهای هدف صادرات ما افزوده شده است.

 

حسن زاده به برگشت ارز در تجارت خارجی اشاره کرد و گفت: کاهش قیمت دلار نسبت به سال گذشته باعث شده که قیمت کالاهای صادراتی ما نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

 

وی افزود: در میزان وزن صادرات تقریبا نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی را شاهد نبودیم و این مهم نشان می دهد روند صادرات ما از نظر وزنی کاهشی نداشته است.

 

معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: واردات از گمرک استان گلستان روند رو به رشد داشته است و این مهم به خاطر آن است که کالاهای اساسی دام و طیور از طریق ریل وارد استان شده است.

 

معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان گلستان بر لزوم توسعه حمل و نقل ریلی استان گلستان تاکید کرد و افزود: گمرک اینچه برون و یا ایستگاه راه آهن اینچه برون نقطه حیاتی است که می تواند نقش به سزایی در ترانزیت کالا ایفاء کند و لازم است در بحث تخلیه بار و سکوهایی بارگیری اهتمام شود.

 

حسن زاده به تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: جلسات تنظیم بازار به صورت مرتبط در شهرستان ها با ریاست فرمانداران و در استان با ریاست استاندار برگزار می شود و تلاش بر این است که در بحث اقلام اساسی هر آنچه تخصیص داده شده جذب شود و برنامه ریزی برای توزیع نیز اتفاق افتاده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقلامی مثل مرغ در سال گذشته نوساناتی را شاهد بودیم اما امسال با مدیریت خوبی که در استان گلستان صورت گرفت، توانستیم قیمت مرغ را در رنج قیمت مصوب بازار که 12 هزار و 900 تومان در نظر گرفته شده بود مدیریت کنیم و حتی قیمت مرغ در استان پایین تر از قیمت مصوب بود.

 

معاون بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان گلستان متذکر شد: گرچه در برخی از اقلام کالاهای اساسی که وابستگی با خارج از استان داشتیم با نوساناتی رو به رو بودیم ولی کالاهایی که در استان تولید می شد تغییرات قیمتی محسوسی نداشتیم.

 

حسن زاده یادآور شد: فعلا با شرایط ذخیره سازی برای کالاهای اساسی که در کشور اتفاق افتاده در حوزه های کالاهای اساسی در استان کمبودی نداریم ولی شاید تکانه هایی برای برخی از کالا وجود داشته باشد که آن نیز به دلیل آن است که برخی از کالاها دیگر از دلارهای 4 هزار و 200 تومانی و حمایت های دولت بهره مند نیستند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع کالای اساسی کالای اساسی حسن زاده تجارت صنعت معدن و تجارت استان گلستان معاون بازرگانی صنعت کالاهای اساسی حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر

علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به واردکنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم.

به گزارش تسنیم، وی اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ از بابت تامین ارز مورد نیاز کالا‌های سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می‌شد، اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالا‌های اساسی وارداتی وجود دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالا‌ها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آن‌ها به موقع تامین شود و در برخی از کالا‌ها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است و تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد