Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عباس تابش، امروز (سه‌شنبه) در حاشیه نشست هماهنگی طرح نظارت و بازرسی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان، در جمع خبرنگاران گفت: طرح ویژه نظارت بر بازار ایام پایانی سال، نوروز و ماه مبارک رمضان به منظور رصد بازار و به ویژه مبارزه با احتکار و کم فروشی اقلام بهداشتی، صورت می‌گیرد و در قالب آن، ۵۰ خودروی متحدالشکل سازمان حمایت در سطح بازار و ۵۰ گشت ویژه سازمان تعزیرات در سطح شهر تهران همزمان با سراسر کشور، کار نظارت و رصد بازار را از تولید تا عرضه بر عهده خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، دادستانی کل کشور، اتاق اصناف و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در این طرح از دو برابر شدن نظارت‌ها بر بازار در این مدت خبر داد و تصریح کرد: برای آرامش بازار به ویژه مقابله با سوءاستفاده ها در سایه شیوع ویروس کرونا، این گشت‌ها در بازار حضور پررنگی خواهند داشت.

این مقام مسئول از مکاتبه‌ای با سازمان غذا و دارو با محوریت تنظیم بازار اقلام بهداشتی در این روزها، خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نظارت بر بازارهای فروش محصولات بهداشتی به عهده سازمان غذا و دارو است، سازمان حمایت برای همکاری با این سازمان اعلام آمادگی کرده است. ضمن اینکه تولید شوینده‌ها و محصولات بهداشتی مورد نیاز نیز با هماهنگی های صورت گرفته با تولیدکنندگان به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

ثبت کالای بهداشتی در سامانه جامع انبار و سامانه اعلام موجودی

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) سازمان حمایت طی مکاتبه‌ای به سازمان غذا و دارو اعلام کرده که حتی کالاهای مشمول نظارت از طریق این سازمان نیز، در سامانه جامع انبارها و سامانه اعلام موجودی ثبت خواهند شد. بنابراین نظارت بر این کالاها در زنجیره توزیع صورت خواهد گرفت.

وی افزود: تمامی کالاهایی که نظارت بر آن‌ها در حوزه وزارت صنعت قرار می‌گیرد، مشمول اعلام موجودی در سامانه جامع انبارها هستند و هر کالا در هر انبار و در هر کجای ایران که وجود دارد، باید میزان موجودی آن، بر روی سامانه جامع انبارها، ثبت شود.

این مقام مسئول تاکید کرد که اگر کسی کالاهای بهداشتی داشته باشد و در سامانه‌های یاد شده اعلام نکند مشمول برخوردهای کیفری و حقوقی خواهد شد.

تابش حضور بازرسان سازمان حمایت، تعزیرات و اصناف، این روزها در سطح بازار و انبارها را ملموس توصیف کرد و گفت: مردم هم می‌توانند از طریق تلفن ۱۲۴، سامانه آپ و سامانه قیمت تخلفات را گزارش کنند؛ ضمن اینکه نگرانی نیز بابت وفور کالا وجود ندارد و کالاهای اساسی و ضروری، بیش از دو برابر نیاز کشور موجودی دارند؛ بنابراین حتی در شرایط کنونی که خریدهای مازاد بر نیاز در حوزه اقلام بهداشتی صورت می گیرد، باز هم جای نگرانی نیست و قفسه‌های مغازه ها مرتب پر خواهند شد.

خودرو چرا گران شد؟

تابش درباره افزایش قیمت اخیر خودرو در حاشیه بازار، اظهار کرد: این روزها تولید خودرو دو برابر افزایش داشته بدون اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در کارخانه‌ها صورت گرفته باشد. بنابراین اگر اتفاقی در کف بازار می‌افتد مربوط به سایت‌ها و شبکه‌های مجازی است که موجب شده قیمت‌ها از این شبکه‌ها و سایت‌ها حذف شود.

وی افزود: تا زمانی که مطمئن شویم قیمت‌ها و تقاضاها واقعی است این سایت‌ها و شبکه‌ها مجاز به درج قیمت نخواهند بود؛ مگر اینکه افراد مشخصات خود را در سامانه ثبت کنند و صحت سنجی شوند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه بر عرضه و تقاضا نظارت می‌شود تا خودرو به دست افراد دارای هویت واقعی برسد، تصریح کرد: سیاست‌های جدیدی درباره نحوه فروش و سود مشارکت خودرو در حال بررسی نهایی است که تا هفته آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ماسك بازار شب عید کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر دوری از حاشیه‌ها در دیدارهای لیگ برتر بسکتبال

به گزاش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، جلسه سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ در خصوص بررسی حواشی رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر آقایان باحضور جواد داوری رئیس فدارسیون بسکتبال برگزار شد.

تصمیمات اخذ شده در این جلسه به شرح زیر است:

* در صورت ایجاد هرگونه بی‌نظمی، توهین و پرتاب اشیا توسط تماشاگران تیم میزبان که موجب اختلال در نظم برگزاری مسابقات شود، بازی متوقف خواهد شد. در صورت تکرار، تیم میزبان موظف به تخلیه تماشاگران توسط یگان ویژه در کمترین زمان ممکن است. در صورت امتناع، با تصمیم سرداور، ناظر و نماینده فدراسیون نتیجه بازی ۲۰ بر صفر به سود تیم حریف اعلام و باخت فنی اعمال خواهد شد.

* در خصوص ادامه میزبانی تیم متخلف و حضور تماشاگران، کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ باتوجه به محدودیت زمانی تا تشکیل کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد کرد.

* همچنین درصورت رفتار تحریک‌کننده کادر فنی و بازیکنان علیه تماشاگران یا تیم حریف، با تشکیل کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ در پایان بازی فرد خاطی محروم و پرونده او به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.

* شایان ذکر است، حضور یگان ویژه در تمامی بازی‌ها الزامی خواهد بود.

کد خبر 6080716

دیگر خبرها

  • یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • الزامی شدن حضور یگان ویژه در لیگ برتر بسکتبال
  • رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی
  • باید با گران فروشی در داروخانه‌ها برخورد جدی صورت بگیرد
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • تاکید بر دوری از حاشیه‌ها در دیدارهای لیگ برتر بسکتبال
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد