Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@05:19:17 GMT

موفقیت‌های استان زنجان مرهون تعامل مدیران است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۳۷۰۶

موفقیت‌های استان زنجان مرهون تعامل مدیران است

شامگاه سه شنبه پانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان با دستور کار توزیع باقی مانده اعتبارات پژوهشی سال ۹۸ و تودیع و معارفه روسای جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با حضور معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار زنجان، معاونان استاندار و مدیران کل آغاز شد.
فتح الله حقیقی ضمن تبریک حلول ماه رجب المرجب و ولادت امام محمد باقر(ع)، با بیان اینکه نیروی انسانی باسواد و دانا ثروت جامعه هستند، افزود: در سیستمی که ما مجری آن هستیم امروزه بزرگترین هنر مدیر تصمیم گیری و پشتوانه این هنر، برنامه‌ریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: پشتوانه این برنامه ریزی شاخص های دقیق است و به تبع این مهم نیز انتقال سبک مدیریت تعارض و عدم اطمینان است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی شاکله این کار است.
استاندار زنجان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید توان و قدرت این مهم را داشته باشد که این روند را اجرا کند تا منجر به تصمیم مدیر اجرایی شود. 
حقیقی ادامه داد: امروزه ما در جنگ نابرابر قرار گرفته ایم که باید نسبی مقایسه بشویم، خوشبختانه در استان زنجان مدیران توانمندی داریم ولی کمترین امکانات را نسبت به دیگر استانها داریم.
وی اظهار داشت: به واسطه مدیریت هماهنگ است که در استان دستگاه های برتر در سطح کشور داریم.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: رتبه سوم در حوزه کسب و کار کشور، رتبه سوم استان امن کشور و نخستین استانی که در کلام رهبر معظم انقلاب و دولت از آن نام برده شد از افتخارات زنجان است که این موارد جز با هماهنگی محقق نمی شود.
حقیقی تاکید کرد: انتخابات بدون مشکل و کاستی و به لحاظ امنیتی در بالاترین رتبه برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات در همه بخش ها اعم از صنعت، معدن، کشاورزی، صادرات و دیگر حوزه ها ۳۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
استاندار زنجان با بیان اینکه، از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۶۷ نفر در استان بیمه اجباری شده اند، افزود: بیش از پنج هزار نفر نیز بازنشسته شده اند.
حقیقی با تاکید بر اینکه خالص اشتغال استان زنجان ۱۰ هزار و ۶۷ نفر است، اظهارداشت: بیمه بیکاری این استان در سال گذشته سه هزار و ۲۴۱ نفر بود که این رقم به سه هزار و ۲۱۷ نفر کاهش یافته که همه موفقیت ها در تلاش و هماهنگی بین دستگاهی محقق شده است.
وی با بیان اینکه امروز افتخار داریم که طرح پنجره واحد استان زنجان در دولت برای تصویب آماده شده تا در سطح کشور به مرحله اجرا در بیاید، افزود: ۲۲ استان در زنجان آمورش دیده اند که نشان دهنده ایده برتر و صاحب فکری زنجانی هاست که با عملیاتی شدن این طرح مدت زمان مجوزهای سه ساله به کمتر از ۶۰ روز می رسد که اقدامی ارزشمند به شمار می‌رود.
استاندار زنجان گفت: حجم سرمایه گذاری استان از یکهزار و ۱۰۰ میلیارد سال ۹۶ به بیش از سه هزار میلیارد رسیده است.
حقیقی خاطرنشان کرد: هفت واحد تولیدی که برای برخی از آنها ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده توسط رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه نخ تایر در گرو بانک ملی بود، ادامه داد: این واحد تولیدی در حال حاضر ۱۲ سال تقیسط شده و به سود بالایی رسیده و  در حال بهره برداری از دیگر واحد تولیدی و توسعه آن است.
استاندار زنجان ادامه داد: مشکلات شرکت ترانسفو با همکاری اعضای شورای تامین و عمل قوه قضاییه رفع شده و ۸۰۰ میلیارد تومان امروزه تهاتر کرده است.
وی از جذب و بکارگیری ۴۰۰ نیروی انسانی در خرداد ماه سال آینده در این شرکت خبرداد و افزود: به رغم وجود نیروی کار در بدنه شرکت ۲۵۰ کارگر نیز طی ماه های گذشته جذب کرده است.
حقیقی اضافه کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا با حضور رییس جمهوری واحدهای تولیدی با بیش از سه هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری و بکارگیری سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال به بهره‌برداری برسد.


چهار پروژه تحقیقاتی برای اجرا در استان زنجان به تصویب رسید

رییس قبلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در این جلسه به دستور اول اشاره کرد و افزود: در مجموع ۷۷۰ میلیارد تومان سقف یک درصد پژوهشی استان زنجان بود

شهرام طهماسبی افزود: در جلسه گذشته مشخص شد، تعهدات سال ماقبل ۱۶۶ میلیون تومان و طرح های پژوهشی که تایید شد در کل ۲۴۷ میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: مانده اعتبارات مورد نیاز برای توزیع ۳۵۶ میلیون تومان خواهد بود که سقف ۷۷۰ میلیون تومان را پر کنیم.
رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بر اساس مصوبه جلسه چهاردهم شورای برنامه ریزی و توسعه استان مقرر شد چهار پروژه  توسط دانشگاه ها انجام شود که این مهم در کمیته کارشناسی مورد برسی قرار گرفت.
طهماسبی ادامه داد: این پروژه ها شامل، مطالعه و طراحی اقدامات محرک توسعه بخش گردشگری با رویکرد ایده های نوآورانه توسط دانشگاه آزاد و زنجان است.
وی یادآوری کرد: دستگاه متولی این پژوهش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با ۲۵۰ میلیون تومان که امسال .۱۹۲.۵میلیون تومان از این میزان تامین می شود.
رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، پروژه دوم را طراحی و ارزیابی الگوی تقویت نهاد خانواده بر اساس مطالعه تطبیقی خانواده های موفق و ناموفق زنجانی دانست و اظهارداشت: دانشگاه زنجان اجرای اپرا برعهده دارد که بهزیستی استان دستگاه متولی است.
به گفته طهماسبی، این پروژه با اعتبار ۵۴ میلیون تومان انجام می شود که امسال ۴۳ میلیون تومان از آن تامین می شود.
وی، بررسی و ارزشیابی برنامه آموزشی توانمندسازی زوجین بر اساس تئوری استرنبرک و تاثیر آن بر کاهش میزان تعارض زناشویی و افزایش رضایتمندی زوجین در روستا و تحکیم خانواده در شهر زنجان را سومین پروژه بیان کرد و گفت: اجرای این مهم را دانشگاه علوم پزشکی برعهده دارد.
طهماسبی گفت: اعتبار این پروژه ۵۱ میلیون تومان است که ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان آن امسال تامین می شود.
وی، چهارمین پروژه را اولویت بندی نیازهای پژوهشی استان زنجان با رویکرد افزایش ضریب اثر بر توسعه پایدار دانست که توسط دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان که ۸۰ میلیون تومان آن تامین می شود و دستگاه اجرایی این جهاد دانشگاهی است.
به گفته طهماسبی، در کل ۳۵۶.۵ میلیون تومان در چهاردهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان پیشنهاد انجام چهار پروژه توسط دستگاه های اجرایی بیان شده مطرح شد.
رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: پورپوزال های این پروژه ها توسط دانشگاه ها به سرعت جمع آوری شده است. 
در پایان این جلسه رامین میرزایی به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان معرفی و از خدمات شهرام طهماسبی رییس قبلی این سازما قدردانی شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان زنجان بیکاری توسعه پایدار جلسه شورای برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان استاندار زنجان میلیون تومان توسط دانشگاه تامین می شود زنجان گفت سه هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)

تین نیوز

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در سال ۱۴۰۲ نشان از عزم و جدیت مدیریت و کارکنان آن برای پویایی بیشتر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، محمدحسین علامه عضو هیأت عامل و معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه سفر خود به بندر امام خمینی(ره) با اشاره به بهره برداری از پروژه های عمرانی بخش دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)،  انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری را از دستاوردهای قابل توجه در بنادر خوزستان توصیف و آن را ناشی از توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به آن عنوان کرد.

علامه در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد دریا محور توسط مقام معظم رهبری گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در محوریت امور دریایی کشور عهده دار دبیرخانه سیاست های کلی خواهد بود و با اتکا به سرآمدی سازمان و محوریت موضوعات دریایی در آن، در آینده ای نزدیک شاهد ثمرات و نتایج اثربخش آن در همه حوزه ها خواهیم بود.

وی با اشاره مجموعه اقدامات و عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به ویژه در حوزه افزایش درآمدها و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بیان کرد: در تداوم این موفقیت ها در سال ۱۴۰۳ این اقدامات همچنان با قوت هر چه بیشتر تداوم داشته باشد.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت جشنواره شهید رجایی برای ارائه و تبیین اقدامات و عملکرد یک ساله دستگاه های اجرایی گفت: ثبت و ضبط دقیق و جامع مستندات و گردآوری آنها و ارائه در این جشنواره می تواند جایگاه این بندربزرگ تجاری کشور را برای افکار عمومی تبیین کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • برخی ساختارها در حوزه جوانی جمعیت رفع شود
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • تجهیز خیابان‌های تهران به سطل زباله هوشمند
  • سطل‌های زباله در تهران هوشمند می‌شود
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)