Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا از هفته آینده به‌زودی بررسی‌ راهکارهایی برای بازپس گرفتن اختیاراتی که قبلاً از سوی کنگره به رئیس‌جمهور آمریکا اعطا شده است را آغاز خواهد کرد. ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری هیل، «جیم مک‌گاورن» نماینده دموکرات ایالت ماساچوست و رئیس کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد از هفته آینده این کمیته بررسی‌های دقیق‌تری را برای یافتن راهکارهای بازپس گرفتن اختیاراتی که در چند دهه گذشته از سوی کنگره به رؤسای جمهور آمریکا اعطا شده است، آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا طی بیانیه‌ای در این خصوص اظهار داشت: «برای چندین دهه، کنگره اختیارات خود در زمینه موضوعات اساسی مانند اعلان جنگ، قانونگذاری و اعمال قدرت تحت قانون ملی شرایط اضطراری را یکی پس از دیگری [به رؤسای جمهور] واگذار کرده است. این اتفاقات فارغ از اینکه کدام حزب کنترل کنگره را در دست داشته یا در کاخ سفید مستقر بوده، رخ داده است.»

وی افزود: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که تصمیماتی که باید منحصراً با نظر کنگره و یا با همکاری بین نهادهای قانونگذاری و اجرایی اتخاذ شوند، به‌طور انحصاری از کاخ سفید بیرون بیایند.»

در ماههای اخیر نگرانی نمایندگان کنگره آمریکا از احتمال سوءاستفاده دونالد ترامپ از اختیاراتی که سال‌ها پیش از سوی کنگره به کاخ سفید اعطا شده، به شدت افزایش یافته است. چندی پیش مجلس نمایندگان و همچنین سنای آمریکا طرحی را برای محدود کردن اختیارات ترامپ برای اقدام نظامی علیه ایران به تصویب رساندند.

طرح کاهش اختیارات نظامی ترامپ به تصویب سنا رسیدمجلس نمایندگان آمریکا کاهش اختیارات نظامی ترامپ را تصویب کرداطمینان دموکرات‌ها درباره تصویب قطعنامه محدود کردن اختیارات جنگی ترامپادامه مناقشه بین ترامپ و دموکرات‌ها بر سر قدرت و اختیارات نظامیقطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا برای محدود کردن اختیارات نظامی ترامپ

انتهای پیام/.

 

R1535/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا کنگره آمریکا اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کنگره آمریکا اخبار آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کنگره آمریکا اخبار آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا اختیارات نظامی اعطا شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است