Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@05:07:35 GMT

روایت ظریف از آنچه ترامپ به آن اعتراف کرد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۴۲۰۴

روایت ظریف از آنچه ترامپ به آن اعتراف کرد

وزیر خارجه ایران با اشاره به اعتراف رئیس جمهور آمریکا درباره سوریه گفت: دونالد ترامپ به چیزی اعتراف کرد که ما همه می‌دانستیم؛ نظامیان آمریکایی برای این در سوریه هستند که نفت را بردارند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه شنبه) با انتشار فیلمی از اظهارات ترامپ درباره سوریه در صفحه توئیترش نوشت: «دونالد ترامپ به چیزی اعتراف کرد که ما همه می‌دانستیم: نظامیان آمریکایی برای این در سوریه هستند که نفت را  بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اعتراف به اینکه ایران از داعش متنفر است، پذیرفت که سوریه، روسیه و ایران می‌توانند با داعش مبارزه کنند؛ ولی ایالات متحده نه تنها با داعش نجنگید، بلکه بزدلانه، دشمن شماره یک داعش را به قتل رساند، کاری که فقط پادوهای ترامپ و داعش آن را جشن گرفتند.»

بیشتر بخوانید: ظریف: ایران خواستار همکاری منطقه‌ای بیشتر برای مقابله با کووید ۱۹ است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری در دهلی نو، بار دیگر از اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی دفاع کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توجیه حمله تروریستی ۱۳ دی ماه این کشور در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران را عامل اصلی ساختن بمب‌های کنار جاده‌ای خواند که به کشته و زخمی شدن نظامیان آمریکایی منجر شده بود.

ترامپ با این ادعا که آمریکا توانست خلافت داعش در عراق و سوریه را از بین ببرد، از لزوم کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در کشورهای منطقه غرب آسیا سخن گفت.

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه کشورهای خود منطقه غرب آسیا باید با داعش بجنگند، افزود: «ایران از داعش متنفر است و آنها باید با داعش بجنگند».

وی با اشاره به حضور تعداد از نظامیان آمریکایی در سوریه تاکید کرد، این نیروها برای حفاظت از میادین نفتی در آنجا حضور دارند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا توییتر توئیتر ترامپ محمد جواد ظریف دونالد ترامپ نیروی قدس سپاه پاسداران داعش سردار حاج قاسم سلیمانی فرودگاه بین المللی بغداد خارجه ایران ظریف سوریه عراق محمدجواد ظریف منطقه غرب آسیا امریکا رئیس جمهور آمریکا نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه