Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: دفاتر آیات ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در قم، انتشار مطالبی منتسب به آنان به عنوان استفتا و پاسخ آن مبنی بر جایز نبودن سفر به قم با هدف کنترل شیوع بیماری کرونا را قویا تکذیب کردند.
به گزارش خرداد ،در پی انتشار مطالبی در برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی تحت عنوان استفتا از دو تن از مراجع تقلید در پاسخ به استفتایی در عدم جواز سفر به شهر قم حتی به نیت ادای نذر برای کنترل بیماری کرونا، خبرنگار ایرنا در خصوص صحت و سقم آن از دفاتر این دو مرجع کسب اطلاع کرد که  تاکید شد این انتساب بی پایه و اساس بوده و تکذیب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دفتر آیت الله نوری همدانی با رد چنین استفتایی بیان کرد که وی تاکنون در نفی یا اثبات این مساله اظهارنظری نداشته است.
همچنین دفتر آیت الله مکارم شیرازی نیز ضمن تکذیب انتساب چنین مطلبی به دفتر این مرجع تقلید تاکید کرد که از اساس چنین استفتایی انجام نگرفته است.
گفتنی است از عصر امروز مطلبی با مضمون عدم جواز سفر به قم به دلیل شیوع بیماری کرونا منتشر شده که در آن ذکر شده آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ به استفتایی مبنی بر حکم سفر به قم به قصد زیارت و ادای نذر پاسخ داده است که "در صورتی که احتمال خطر و ضرر عقلایی می دهید در وقت دیگر نذر انجام شود".
همچنین این سایت ها مدعی شدند که آیت الله مکارم شیرازی نیز در پاسخ به همین پرسش گفته است: "چنانچه با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی خطر قابل توجهی متوجه شما نباشد انجام این سفر مانعی ندارد، در غیر این صورت تکلیفی نسبت به عمل به نذر در شرایط حاضر ندارید و لازم است بعد از رفع خطر به تکلیف خود عمل نمایید.
در پی شیوع نسبی بیماری کرونا در قم تاکنون تاکنون ۱۶ نفر جان باخته اند و ۳۲۰ مشکوک به کرونا نیز بستری و تحت نظر هستند که ۴۰ نفرشان بد حال هستند که البته بر اساس آمارهای موجود، اغلب آنها را بیماران آنفولانزا تشکیل می دهند اما برای اطمینان از عدم ابتلای به کرونا، تحت آزمایش و بررسی های ویژه قرار دارند. 
به‌منظور مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در قم، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم نیز از روز پنجشنبه هفته گذشته تا آخر هفته جاری تعطیل‌ شده‌ و محدودیت هایی در برنامه های جمعی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران اعمال شده است.  برچسب ها: مراجع تقلید ، قم ، کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: مراجع تقلید قم کرونا بیماری کرونا مراجع تقلید سفر به قم آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود

علی سعدوندی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، گفت: «طلا» به عنوان یک کالا سرمایه‌ای و به صورت همگن در بازار طلا معامله می‌شود. طی سه سال گذشته ارزش پول کشورها به طور کلی با کاهش همراه و تورم در اکثر کشورها حاکم بوده است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه تاکید کرد: اما تورم حاکم در کشورها در قیمت طلا تأثیری نداشته، بر همین اساس انتظار می‌رفت قیمت طلا دیر یا زود با افزایش همراه شود. البته ناگفته نماند قیمت طلا در دوره کرونا افزایش نداشت؛ بسیاری از بانک‌های سرمایه‌گذار جهانی و افراد سرشناس پیش‌بینی افزایش قیمت طلا را در دوره کرونا مطرح می‌کردند اما این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: بانک‌های مرکزی در دوره کرونا اقدام به خرید طلا نکردند و تقاضای مصرفی طلا با کاهش مواجه شد، البته رمز ارزها در دوره کرونا رقیب طلا به شمار می‌رفتند؛ این علل‌های موجب عدم افزایش قیمت طلا شد.

سعدوندی تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از موانعی که موجب افزایش قیمت طلا بود، رفع شده پس بنابراین قیمت طلا باید کاهش داشته باشد.

این مسؤول افزود: بانک‌های مرکزی ۴ کشور چین، هند، لهستان و سنگاپور اقدام به خرید طلا کردند؛ مردمان چین به طور سنتی در صورت وجود سرمایه اقدام به خرید زمین و ملک می‌کردند اما طی سال‌های اخیر آمار خرید و فروش ملک در چین نزولی است. برهمین اساس هم‌اکنون سرمایه مازاد مردمان چین به طلا تبدیل می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: تمام موارد عوامل دخیل در افزایش قیمت طلا در بازار جهانی بودند. البته طی سه هفته اخیر بازار رمز ارز کریپتو نزولی است که یکی دیگر از عوامل صعودی قیمت طلا خواهد بود.

کد خبر 6083218 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • مدیرعامل بانک ملی ایران با آیات عظام و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد
  • هر کسی که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ
  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود