Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که واشنگتن ۱۳ فرد و نهاد مستقل در روسیه، چین، عراق و ترکیه را تحریم خواهد کرد.

این دیپلمات بلندپایه آمریکایی در توجیه این تحریم‌ها مدعی شد که افراد و نهادهای مزبور از «برنامه موشکی ایران حمایت می‌کنند!»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای واهی خود افزود که وضع این تحریم‌ها «مطابق با اقدامات واشنگتن برای بکارگیری تمام تدابیر موجود» در راستای آهسته کردن روند توسعه و بکارگیری احتمالی موشک‌های ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که در این فهرست جدید تحریم‌های آمریکا، پنج فرد و نهاد چینی و ترکیه‌ای قرار می‌گیرند.

کد خبر 4863401

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه عراق ایالات متحده آمریکا ایران روسیه چین تحریم اقتصادی سوریه ایالات متحده آمریکا عراق ترکیه ایران ادلب رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین عربستان سعودی دونالد ترامپ معامله قرن ارتش سوریه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد