Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@09:22:26 GMT

90 درصد اشتغال خراسان رضوی در بخش خصوصی است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۴۴۲۸

90 درصد اشتغال خراسان رضوی در بخش خصوصی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۹۰.۳ درصد اشتغال استان در بخش خصوصی است.

علی رسولیان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان رضوی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در خصوص نقش بخش خصوصی در اقتصاد استان اظهار کرد: ۹۰.۳ درصد از اشتغال ما در بخش خصوصی است یعنی اقتصاد استان ما کاملا در دست بخش خصوصی است و شرکت‌های دولتی در این‌جا خیلی کم وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: خالص اشتغالی که در پاییز ۹۸ نسبت به پاییز سال گذشته در کشور ایجاد شده است، ۴۷۲ هزار و ۱۷۰ نفر بوده است که از این تعداد ۱۱۷ هزار و ۸۱۶ نفر یعنی چیزی حدود ۲۵ درصد آن در استان خراسان رضوی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: سازمان صمت استان اولویت‌های سرمایه‌گذاری را در بخش‌هایی که تولید استان به آن نیاز دارد، تمرکز داده‌اند و ۳۶ اولویت سرمایه‌گذاری را شناسایی کرده‌اند. ما می‌خواهیم برای این موارد مجوزهای بدون نام صادر کنیم و محل آن‌ها را تعیین کنیم تا بتوانیم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند قرار دهیم تا در این بخش‌هایی که ممکن است تحریم‌ها مانع از تامین نیاز تولید استان شود، توسط این شرکت‌های دانش‌بنیان آن‌ها را تولید کنیم.

امضا ۲۰ تفاهم‌نامه در نمایشگاه تولید داخل

رسولیان در مورد برگزاری نمایشگاه تولید داخل در استان خاطرنشان کرد: نمایشگاه تولید داخل را در بهمن‌ماه برگزار کردیم و در این راستا پارک علم و فناوری، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کردند و ۳۷ شرکت در حوزه تولید قطعات دفاعی محصولات و کارهای خود را ارائه کردند، حدود ۲۰ تفاهم‌نامه امضا شد که ۱۴ مورد آن اجرایی و عملیاتی بود.

۱۴۲ میلیون دلار جذب سرمایه‌ خارجی

وی درخصوص سرمایه‌گذاری خارجی در استان عنوان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی علی‌رغم محدودیت‌های موجود استان وضعیت خوبی را دارد و مجموع پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی ما ۵۸ درصد رشد داشته است و ما از نظر تعداد این پروژه‌ها رتبه اول را در کشور در سال ۹۸ داشته‌ایم و به عبارتی ۱۴۲ میلیون دلار جذب سرمایه خارجی عملیاتی داشته‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در مورد وضعیت پیشرفت طرح مثلث توسعه فرهنگی و اقتصادی در استان گفت: تا کنون ۱۸۶ شرکت، نهاد و موسسه محوریت توسعه روستاها را برعهده گرفته‌اند و کار خود را شروع کرده‌اند.

امکان رصد پروژه‌های طرح مثلث توسعه اقتصادی

رسولیان افزود: برای اینکه پروژه‌ها و تفاهم‌نامه‌های استان دقیق و قابل رصد باشند سامانه‌ای تحت عنوان BPMS ایجاد شد که کل اطلاعات به صورت دقیق بر روی آن ثبت می‌شود و بر روی نقشه استان جانمایی می‌شود و قابل پیدا کردن است و امکان کنترل توسط مردم را دارد.

وی اضافه کرد: تا کنون ۱۱۰۰ پروژه در سامانه ثبت شده که معادل چیزی حدود ۱۱۲ هزار میلیارد تومان است. این اعداد روزانه تغییر می‌کنند و برخی از پروژه‌ها که عملیاتی نیست حذف و پروژه‌های جدیدی اضافه می‌شوند. این پروژه‌ها ۱۵۲ هزار نفر شغل نفر شغل ایجاد خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: تا ۲۱ بهمن این پروژه ها مجموعا ۴۸ درصد پیشرفت داشته‌اند و ما هر ماه این پروژه‌ها را رصد می‌کنیم. از این پروژه‌ها تعداد ۱۰۵ مورد آماده بهره‌برداری شده است. از این پروژه‌ها ۴۵ مورد پروژ‌ه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است که حدود ۹۰۰ میلیارد تومان ارزش دارند و ۲۷۲۱ شغل ایجاد خواهند کرد.

رسولیان تصریح کرد: در استان خراسان رضوی ۲۶۸ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که ما به دنبال توسعه آن‌ها هستیم که این توسعه از نظر فضای فیزیکی و تسهیلاتی است که در استان امکان پذیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اشتغال معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی سرمایه گذاری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، علیرضا  عبدی سرپرست معاونت طرح های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد برکت با بیان اینکه  امسال در  استان اصفهان و در همه شهرستانهای استان شعار سال مبنی بر جهش تولید همزمان با مشارکت های مردمی را در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: استفاده از ظرفیت های مردم همواره در سال های گذشته  هم در اولویت برنامه های بنیاد برکت بوده و استفاده از شبکه تسهیلگری و مدل های مختلف مشارکتی و گروهی مبین این موضوع می باشد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های زنجیره سبز و آبی از مهم ترین گام های بود که در این حوزه برداشته شد.

 سرپرست معاونت طرح های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت اظهار کرد:  امسال با استفاده از ظرفیت های مردمی 5 طرح خرد اشتغال از جمله  جمله نانوایی تمام اتوماتیک ،کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و... با تسهیلات بنیاد برکت  و در سال جهش تولید با مشارکت مردم در روستای ازوار از توابع شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.

عبدی با بیان اینکه  تمامی این طرح های اشتغال زایی خرد به مبلغ سرمایه گذاری بنیاد برکت و سرمایه گذاری متقاضیان انجام و به بهره برداری رسیده است گفت: با اجرای این 5 طرح اشتغال زایی خرد 58 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

 وی همچنین بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در کاشان  با حضور مدیرعامل بنیاد برکت اشاره کرد و گفت:  این پروژه خوشبختانه با همکاری مردم  و 40 بانوی این روستا اجرا و هفته گذشته با حضور مدیرعامل بنیاد برکت به بهره برداری رسید.

سرپرست معاونت طرح های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت بیان کرد: امسال با هدف گذاری های انجام شده به طور قطع زنجیره سبز و آبی را بیش از گذشته و پر قدرت تر ادامه خواهیم داد و با توجه به تاکید مدیرعامل بنیاد برکت مبنی بر استفاده از ظرفیت های مزارع خورشیدی قطعا اجرای این طرح ها را بیش از گذشته در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات انجام شده توسط مدیرعامل محترم بنیاد برکت مبنی بر اینکه 5تا 10 درصد از منابع بنیاد برکت در شهرستان ها برای راه اندازی مزارع خورشیدی به کار گرفته شود قطعا اجرای این طرح در همه شهرستانهای دارای ظرفیت در دستور کار قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • ◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم