Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@15:54:16 GMT

مردم آمریکا خود را برای شیوع ویروس کرونا آماده کنند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۴۸۲۶

مردم آمریکا خود را برای شیوع ویروس کرونا آماده کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری» (CDC) آمریکا روز سه شنبه به شهروندان این کشور هشدار داد که آماده سازی خود در برابر شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را آغاز کنند.

این اخطاریه نشاندهنده تغییرِ لحن این مرکز بهداشت و درمان در آمریکا است که به طور گسترده‌ای بر اقدامات در جهت متوقف ساختن ورود ویروس کرونا به آمریکا و قرنطینه سازی افرادی که به چین سفر می‌کنند، متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «نانسی میسونیر»، رئیس بخش بیماری‌های تنفسی این مرکز در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت: «ظرف هفته گذشته، داده‌های مربوط به شیوع [این بیماری] در سایر کشورها باعث تشدید نگرانی و پیش بینی‌های ما از شیوع این بیماری در آمریکا شد».

وی در ادامه افزود: «آنچه که نامشخص است، زمان ورود این ویروس به کشور و شدت شیوع آن در آمریکا خواهد بود. اختلال در زندگی روزمره ممکن است شدید باشد و کسب و کارها، مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین خانواده‌ها باید گفتگو در مورد تأثیر احتمالی شیوع این ویروس را آغاز کنند».

دکتر «آن شوچات»، معاون مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا نیز روز سه شنبه در یک کنفرانس تلفنی جداگانه اظهار داشت: «پرسش این نیست که آیا [این ویروس شیوع می‌یابد یا خیر]. بلکه پرسش در مورد زمان و شدت شیوع آن است».

افزون بر این، «آلکس آزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نیز در نشست یک کمیته فرعی مجلس سنا از احتمال موارد ابتلای بیشتر در خاک آمریکا خبر داد و از قانونگذاران در کنگره خواست تا بودجه ۲.۵ میلیارد دلاری دولت ترامپ را برای مقابله با شیوع این بیماری تصویب کنند؛ درخواستی که از دید قانونگذاران دموکرات، «نامناسب» و «ناکافی» تلقی کرده و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که مجلس به نوبه خود بسته مالی راهبردی و پُر و پیمانی را برای مقابله با بیماری تدارک خواهد دید.

گفتنی است که شیوع ویروس کرونا نخستین بار از شهر ووهان استان هوبئی چین آغاز شد؛ اما اکنون دامنه آلودگی آن به اکثر کشورهای جهان رسیده است.

کد خبر 4863423

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا بیماری های واگیر قربانیان کرونا سوریه ایالات متحده آمریکا عراق ایران ترکیه ادلب رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین عربستان سعودی دونالد ترامپ معامله قرن ارتش سوریه افغانستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

ایتنا - دانشمندان در اداره کل ملی هوانوردی و فضا در آمریکا (ناسا) بر این باورند که ماموریت‌های فضایی می‌توانند به پژوهش‌ها برای درمان بیماری سرطان کمک شایانی کند.
به گفته آنها زمینه تحقیق در مورد بیماری سرطان در فضا با توجه به این که سلول‌های بدن در آن به دلیل عدم وجود نیروی جاذبه سریع‌تر پیر می‌شوند بیش از روی سطح کره زمین فراهم است. فرانک روبیو، فضانورد آمریکایی در همین راستا در مدت حضورش در ایستگاه فضایی بین‌المللی در یک ماموریت تحقیقاتی در مورد سرطان شرکت کرد.

او از فضا به عنوان یک «محیط پژوهشی منحصر به فرد» یاد می‌کند. 

به گفته دانشمندان نه تنها سلول‌های بدن در فضا سریع‌تر پیر می‌شوند بلکه ساختار آنها نیز «خالص‌تر» است. بیل نلسون، مدیر ناسا می‌گوید که امکان بررسی ساختار سلول‌های بدن در فضا با توجه به عدم وجود نیروی جاذبه بیشتر وجود دارد. 

شرکت داروسازی مرک در همین راستا تصمیم گرفت که تحقیق‌هایی را در مورد تاثیر یک داروی ضدسرطان در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دهد. 

مدیر ناسا می‌گوید هرچند تحقیق در مورد بیماری سرطان در فضا سابقه‌ای چهار دهه‌ای دارد اما این پژوهش‌ها طی سال‌های اخیر تحول‌های گسترده‌ای ایجاد کرده‌اند. 

به گفته وی تحقیق‌ها در مورد درمان سرطان در فضا باعث شده‌اند تا پزشکان و بیمارها بر روی سطح زمین از میان گزینه‌های درمان بتوانند انتخاب درست‌تری انجام دهند. 

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که کشورش قصد دارد میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری سرطان را طی ربع قرن آینده به نصف کاهش دهد. بنا به آمار کاخ‌سفید به این ترتیب میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به سرطان چهار میلیون کاهش می‌یابد. 

بیماری سرطان دومین عامل مرگ و میر در آمریکا پس از بیماری‌های قلبی و عروقی است.

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل