Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: در جلسه روز دوشنبه مجلس، گزارش تلفیق به صحن رفت نه لایحه دولت.

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درباره وضعیت بودجه گفت: تصمیم مجلس مبنی بر رد کلیات بودجه اشتباه بود. در جلسه پنجم اسفندماه مجلس، گزارش تلفیق بودجه رَد شد، ارسال آن به دولت یعنی چه؟ پزشکیان خوب نتوانست جلسه دیروز را مدیریت کند و تصمیم اشتباه گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم اشتباه را نیز رئیس مجلس با یک ظرافتی اصلاح کرد، پس از تصمیم مجلس، دولت می‌توانست اعتراض کند بگوید شما لایحه من را به رأی بگذارید نه گزارش تلفیق را.

او ادامه داد: در جلسه روز دوشنبه مجلس، گزارش تلفیق به صحن رفت نه لایحه دولت. سلسه مراتب لایحه دولت در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید و اصلاحات اجزا توسط نمایندگان صحن انجام شده است. اگر مجلس گزارش کمیسیون تلفیق را قبول ندارد ارسال آن به دولت، بی معنا است. از لحاظ ساختاری و شکلی تصمیم رئیس مجلس اشتباه بود، رد شدن لایحه یا رد شدن گزارش کمیسیون بی‌معناست.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: طبق قانون اساسی مجلس مجاز و مختار است که تغییراتی را در لایحه انجام بدهد. در شرایط تحریم، سیل، زلزله، بحران، کرونا به رئیس دولت می‌گوییم علی‌الحساب برای خودت کار کن. این چه شیوه کشورداری است؟ افزایش حقوق کارمندان کجاست؟ دولت مجاز نیست افزایش دهد، همسان سازی بازنشستگان کجاست؟ دولت مجاز نیست همسان سازی کند. هدفمند کردن یارانه ها، دولت مجاز نیست. پس به عبارتی تورم خود به خود افزایش پیدا می‌کند اما ما به دولت می گوییم هیچ کدام از اینها را حق نداری انجام بدهی. گزارش تلفیق بودجه را باید به خود تلفیق برگردانیم و بگوییم با همه زحماتی که شما کشیدید، هنوز نظر نمایندگان اعمال نشده است.

او بیان کرد: عین همین اتفاق ابتدای مجلس دهم افتاد آن موقع هم، به تلفیق برگشت. ایرادات آقایان نماینده در جلسه مجلس وارد نبود، این ایرادات را از الان تا انقلاب امام زمان، می‌شود مطرح کرد. در جلسه روز سه شنبه مجلس، مقرر شد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه را براساس پیشنهادات نمایندگان اصلاح و مجدداً به صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ارائه کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در رابطه با رد شدن لایحه بودجه شبهات زیادی مطرح شد. اول اینکه نمایندگان از کرونا ترسیدند. دوم اینکه نمایندگان پاسخ رأی ندادن مردم را دادند. البته این ها را تایید نمی کنم. شبهه دیگر این بود که نمایندگان می خواهند مجلس بعدی را دچار مشکل کنند زیرا آنها تازه واردند و قوانین این کار را نمی‌دانند. منافع ملی نباید درگیر مسائل سیاسی شود. از شورای نگهبان ناراحتیم، اما باید ناراحتی ها را کنار بگذاریم. مردم مشکل دارند باید بودجه را سریع در شبانه روز، با کرونا و بی‌کرونا بررسی کنیم.

او در پایان گفت: خوبی‌های لاریجانی اینهاست. در تاریخ به نبود امثال لاریجانی در مجلس افسوس می‌خوریم. لاریجانی تصمیم اشتباه را تصحیح کرد و گرنه در کشور یک بحران، ایجاد می‌کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا گزارش تلفیق لایحه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درخصوص آخرین تصمیمات پیرامون لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری که به طرح تعطیلات ۲ روزه آخر هفته مشهور است، گفت: کمیسیون در حال بررسی است، بنده از بحث استفتاء و استعلام اطلاع ندارم، اما کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در حال بررسی است و یک جلسه هم با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برگزار شد و نظرات مختلف شنیده شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که آخرین جمع بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «در صورت تصویب این لایحه و اجرای آن، آیا کارگران و بخش خصوصی هم مشمول آن خواهند شد؟»، عنوان کرد: ببینید ما براساس لایحه دولت درحال اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم وقتی این قانون را اصلاح می‌کنیم یعنی داریم روی ساختار دولت صحبت می‌کنیم؛ البته در دولت ما نظام کارگری هم داریم، یعنی بخشی از کارگرها، کارمندان دولت هستند که قرارداد کارگری دارند، این دسته از کارگران در این مساله جزو دولت محسوب می‌شوند.

وی افزود:، اما قاعده اش این است که وقتی دولت در یک روز مشخصی تعطیل می‌شود، بخش خصوصی هم خودش را وفق می‌دهد و تعطیلی اعمال خواهد شد.

عنابستانی در پاسخ به این سوال که «بانک‌ها از اجرای قانون مستثنی خواهند شد؟»، تصریح کرد: در متن لایحه‌ای که در کمیسیون مصوب شده دستگاه‌های امدادرسان که ضرورت دارد خدمات ارایه دهند فعال هستند که می‌تواند بخشی از شعب منتخب بانک‌ها هم جزو این‌ها باشد. ما در متن آوردیم که دستگاه‌های امدادرسان که فعالیت‌شان ضروری است مثل آتش نشانی و اورژانس و شعب منتخب بانک‌ها هم می‌توانند مشمول این متن باشند.

وی در رابطه با این سوال که «آیا ساعت کاری بانک‌ها ۴۰ ساعته می‌شود یا بیشتر؟»، تاکید کرد: وقتی قانون اصلاح شود دیگر نظام اداری ۴۰ ساعت کار در هفته می‌شود و آن وقت اگر کسی بیش از این یعنی در روز تعطیل شده (شنبه یا پنجشنبه) کار کند باید اضافه کار و حق شیفت و این موارد را به نیروی خود بپردازد و ساعت برای همه ۴۰ ساعت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا