Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه آمریکایی خاطرنشان کرده تحریم‌های آمریکا در تلاش ایران برای مبارزه با ویروس کرونا اخلال ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی با اشاره به تلاش ایران برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس «کرونا» تصریح کرده تحریم‌های آمریکا در این تلاش مانع ایجاد می‌کند. 

نشریه «نیوزویک» در این مقاله مدعی شده تحریم‌های اقتصادی آمریکا باعث ایجاد مشکلاتی در تلاش ایران برای مقابله با این ویروس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نشریه در بخشی از این تحلیل خاطرنشان کرده تحریم‌های آمریکا توانایی شهروندان ایران برای دسترسی به اطلاعات لازم درباره این بیماری و نحوه شیوع آن را هم مختل کرده است. 

Article 19، یک سازمان مستقر در لندن که خودش را سازمانی طرفدار آزادی بیان و آزادی گردش اطلاعات معرفی می‌کند دوشنبه اعلام کرد ایرانی‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر به دسترسی به پایگاه داده دانشگاه جان‌هاپکینز نیستند.

نیوزویک به نقل از یک مقام ایرانی که خواسته اشاره‌ای به نامش نشود نوشته در حال حاضر ایران قادر است نزدیک به ۹۵ تا ۹۷ درصد از نیازهای خودش را تولید کند.

این مقام ایرانی گفت: «در حال حاضر ایران می‌تواند بین ۹۵ تا ۹۷ درصد از نیازهایش را تولید کند. حتی ایران به سایر کشورهای منطقه دارو صادر می‌کند.»

وی اضافه کرده شهروندان ایران، از جمله جوانان این کشور اخبار بین‌المللی را پیگیری کرده و می‌دانند که آمریکا مسئول تحریم‌ها است. 

او تصریح کرد: «یکی از اثرات جانبی رویکرد آمریکا و اروپا به توافق هسته‌ای این بوده که به مردم ثابت شده که تعامل شکست خواهد خورد. پیامی که آنها ارسال کرده‌اند این است که اگر شما با دنیای بیرون تعامل کنید متقابلاً نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. این پیام بسیار بدی است.»

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا تحریم ها ایران آزادی بیان تحریم های آمریکا تلاش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه به اصطلاح واسطه‌های تجاری نیرو‌های انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های مذکور شامل شش نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش می‌شود که حوزه فعالیت آن‌ها و یا محل ثبت فعالیت آن‌ها در هند، ویتنام، لبنان، کویت و لیبریا است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که مجموعه افراد و نهاد‌های ذکر شده در تسهیل تبادل محموله‌ها و معاملات مالی دخیل بوده‌اند.

این وزارت خانه اضافه کرد که ۱۱ شخص و نهادی که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق تسهیل تبادلات مالی حمایت می‌کنند نیز تحریم کرده است.

دیگر خبرها

  • بوکس جاده ابریشم؛ پایان تلاش ملی پوشان ایران با ۴ نشان رنگارنگ
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان