Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی نیوزویک با اشاره به تلاش ایران برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا اعلام کرد تحریم‌های اقتصادی آمریکا با ایجاد مشکلاتی مانع مقابله با این ویروس شده است.

این نشریه در بخشی از این تحلیل اعلام کرد تحریم‌های آمریکا توانایی شهروندان ایران برای دسترسی به اطلاعات لازم درباره این بیماری و نحوه شیوع آن را هم مختل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Article ۱۹، یک سازمان مستقر در لندن که خودش را سازمانی طرفدار آزادی بیان و آزادی گردش اطلاعات معرفی می‌کند دوشنبه اعلام کرد ایرانی‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر به دسترسی به پایگاه داده دانشگاه جان‌هاپکینز نیستند.

نیوزویک به نقل از یک مقام ایرانی که خواسته اشاره‌ای به نامش نشود نوشته در حال حاضر ایران قادر است نزدیک به ۹۵ تا ۹۷ درصد از نیاز‌های خودش را تولید کند.

این مقام ایرانی گفت: در حال حاضر ایران می‌تواند بین ۹۵ تا ۹۷ درصد از نیازهایش را تولید کند. حتی ایران به سایر کشور‌های منطقه دارو صادر می‌کند.

وی اضافه کرده شهروندان ایران، از جمله جوانان این کشور اخبار بین‌المللی را پیگیری کرده و می‌دانند که آمریکا مسئول تحریم‌ها است.

او تصریح کرد: یکی از اثرات جانبی رویکرد آمریکا و اروپا به توافق هسته‌ای این بوده که به مردم ثابت شده که تعامل شکست خواهد خورد. پیامی که آن‌ها ارسال کرده‌اند این است که اگر شما با دنیای بیرون تعامل کنید متقابلاً نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. این پیام بسیار بدی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم های آمریکا ویروس کرونا اتحادیه اروپا توافق هسته ای تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود

زهره سادات لاجوردی اظهار داشت: متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

به گزارش مهر، وی افزود: در رویداد دختر ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران است، افزود: در سال ۱۴۰۱ دیدیم که ۳۸ هزار دروغ تنها در زمینه اعتراضات و اغتشاشات مهسا امینی ایجاد شد. تمام مستندات این دروغ‌ها موجود است، اما متأسفانه گاهی تا دروغ این رسانه‌ها اثبات شود؛ آثار و لطمات زیادی را برای جمهوری اسلامی به وجود آورد.

نماینده مجلس گفت: اگر کم کاری کنیم و نتوانیم به خوبی روایت کنیم دشمنان برای ما خواب‌ها دیده است اگر یک بار شکست خورده باشد؛ اما روز و شب در فکر راه‌اندازی شبکه‌های ضد انقلاب و معاند است. شبکه‌های تبلیغاتی که ۲۴ ساعته یک جنگ ترکیبی را به راه انداخته است.

لاجوردی افزود: دشمنان در تلاش هستند تا ذهن جوانان ما را به شبهات و دروغ‌ها آلوده کند و این وظیفه ما است که ذهن جوانان را از آلودگی‌ها و این شبهات پاک کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای کار معلمان و مربیان پرورشی حتماً باید آمادگی کامل داشته و به روز باشند. آنان باید بتوانند یک رابطه مستمر و پایدار ایجاد کنند. فرزندان ما ۱۲ سال با آموزش و پرورش همراه هستند؛ در حالی که اگر خوشبینانه نگاه کنیم تلاش مدرسه تنها این است که دانش آموزان به دانشگاه‌های برتر راه پیدا کردند.

لاجوردی با طرح این سوال که تربیت و تبیین موضوعات از سوی مربیان چگونه باید باشد، افزود: باید تبیین و تشریح موضوعات با ارزش‌های دینی ما همراه باشد. ضمن اینکه روایت صحیح را ما باید به موقع ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته دشمن به هنگام بروز فتنه به سرعت اقدام به شبهه پراکنی کرد، گفت: متأسفانه تا جبهه انقلاب اقدام به روشنگری کند؛ دشمن به بسیاری از اهداف خود رسید. متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

لاجوردی خاطر نشان کرد: قانون حجاب و عفاف به زودی تصویب می‌شود، اما حمایت مردم از فراجا می‌تواند کاری کند که جامعه‌ای در شأن ایرانیان داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • دوحه: باید مانع حمله احتمالی به رفح شویم
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند