Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

اسدالله عباسی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا، بیان کرد: باتوجه به گزارشی که وزیر بهداشت در جلسه روز دوشنبه مجلس ارائه دادند اکنون نه درمانی در خصوص کرونا وجود دارد و نه دارویی برای آن کشف شده است‌. این ویروس یک پدیده اجتناب ناپذیر است که در بیش از ۳۰ الی ۴۰ کشور دنیا سرایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: به دلیل رفت و آمدهای بعضی از اتباع کشورهای همسایه مثل افغانستان، پاکستان و حضور حدود ۱۰۰۰ نفر از اتباع چینی در قم باعث شد این بیماری نیز به کشور ما سرایت کند. امروز تنها راه ممکن پیشگیری است که در گام اول باید از تجمع در اماکن نظیر مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن ورزشی و مذهبی جلوگیری شود. از انجام ترددهای غیر ضروری نیز باید پرهیز شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده از مواد صدعفونی کننده و ماسک برای افرادی که نشانههای مشکوک بیماری را دارند ضروری است. تنها راه مصون ماندن از این بیماری توجه به نکات بهداشتی و دستورالعمل های وزارت بهداشت است که متاسفانه در چند روز گذشته شاید خیلی جدی به این موضوع توجه نشد و شاهد افزایش سفرهای غیر ضروری به استان گیلان و مازندران بودیم.

وی در ادامه تاکید کرد: سفرها و تجمعات غیر ضروری باید کنسل شود و شیوه زیارت نیز می‌تواند در شرایط کنونی تغییر کند. باید با پیشگیری تا گرم شدن هوا از این مرحله عبور کنیم. تا زمان سرد بودن هوا این ویروس ماندگار است اما با گرم شدن هوا از بین خواهد رفت.

وی در پایان افزود: مجلس موافق تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال است چراکه یک پیشنهاد کارشناسی و پزشکی در شرایط کنونی است. مدارس و دانشگاه ها می توانند یک ماه بیشتر سال تحصیلی را در تابستان ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بیماری با پیاده روی سریع بهبود می‌یابد

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی‌های جدید متخصصان بین الملل نشان می‌دهد افراد مبتلا به بیماری شریان محیطی یا PAD که هنگام ورزش پیاده روی، با سرعتی راه می‌روند که باعث درد یا ناراحتی شان می‌شود، عملکرد پاهایشان بیشتر و بهتر از افرادی که سرعت‌های پایین و راحت را انتخاب می‌کنند، بهبود می‌یابد. این یافته‌ها از مطالعه‌ای به دست آمده اند که اثرات پیاده‌روی خانگی را در ۲۶۴ فرد مبتلا به PAD بررسی کرده است.

بنا به روایت آمارها، افراد زیادی در سرتاسر جهان به بیماری شریان یا سرخرگ محیطی یا به اختصار PAD مبتلا هستند و سالانه تعداد زیادی از این افراد، به دلیل شرایط وخیمی که پیدا می‌کنند، دچار قطع عضو پزشکی می‌گردند.

این عارضه زمانی رخ می‌دهد که شریان‌هایی که خون را از قلب به سراسر بدن منتقل می‌کنند، باریک می‌شوند و جریان خون و اکسیژن را کاهش می‌دهند. به گزارش سیناپرس، بیماری مورد اشاره، معمولاً پا‌ها و اندام‌های تحتانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در حین راه رفتن علائمی مانند گرفتگی، ضعف، خستگی و درد و ناراحتی را ایجاد می‌کند که البته و معمولا پس از ۱۰ دقیقه استراحت فروکش می‌کند. 

تحقیقات قبلی نشان داده اند که پیاده روی به ویژه روی تردمیل، توانایی راه رفتن و مسافت پیموده شده را در میان افراد مبتلا به PAD بهبود می‌بخشد. اما آنچه در این میان نامشخص باقی مانده بود اثرات بالقوه راه رفتن با سرعتی بود که علائمی مانند درد پا ایجاد می‌کرد.

برای یافتن اطلاعات بیشتر در این خصوص، محققان آمریکایی، افرادی را از چهار مرکز پزشکی دانشگاه نورث وسترن، دانشگاه تولین، دانشگاه مینه سوتا و دانشگاه پیتسبورگ مورد بررسی قرار دادند. این افراد دارای میانگین سنی ۶۹ سال بودند.

محققان فوق، شرکت کنندگان را به طور تصادفی در سه گروه مختلف قرار داده و به مدت ۱۲ ماه مورد پیگری قرار دادند. گروه اول در خانه و با سرعت معمولی و راحت راه می‌رفتند. گروه دوم با سرعتی راه می‌رفتند که علائم پا را القا می‌کرد. در حالی که گروه سوم اصلا پیاده روی را انجام نمی‌داد. ضمنا وضعیت پیاده روی در دو گروه اول، با استفاده از نرم افزاری به نام اکتی گراف بررسی شد.

یافته‌های این مطالعه نشان دادند شش ماه پس از شروع آزمایش، شرکت‌کنندگانی که سرعت راه رفتنشان باعث درد یا ناراحتی در پا می‌شد، ۱۱ فوت در دقیقه سریع‌تر راه می‌رفتند و در ماه دوازدهم، بیش از ۱۶ فوت در دقیقه سریع‌تر از شرکت‌کنندگانی که سرعت راه رفتنشان باعث درد یا ناراحتی پا نمی‌شد، پیاده روی می‌کردند.

همچنین طبق این یافته ها، افراد گروه اول در مجموع سه تست عملکردی که برای پاهایشان انجام دادند، امتیاز بهتری کسب نمودند که نشان از تقویت قدرت پاهایشان داشت.

 این یافته‌ها که اهمیت پیاده روی با کمی سخت گیری بیشتر بر خود را در بهبود وضعیت پا‌های بیماران مبتلا به بیماری سرخرگ محیطی را نشان می‌دهند، در نشریه Journal of the American Heart Association منتشر شده اند.

منبع: سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • سفر‌های غیرضروری به پنج استان تحت خطر ممنوع
  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • هشدار مهم مدیریت بحران به این ۲۴ استان؛ فعلا سفر کنسل!
  • توصیه‌های بهداشتی قبل از مسافرت‌های نوروزی
  • ◄ تورنتو یا ونکوور، کدام یک بهتر است؟
  • این بیماری با پیاده روی سریع بهبود می‌یابد
  • مطالبه‌گران بایستی مباحث کلان و اصلی هرمزگان را رصد کنند / با نماینده پروازی موافق نیستم
  • نخستین دکتر دانشگاه دیده در یزد/ از تاسیس بهداری در یزد تا سناتوری دربار پهلوی
  • آخرین روز اداری در سال ۱۴۰۲ چه روزی است؟
  • زمان تعطیلی مدارس اعلام شد؛ مدارس تا چه تاریخی دایر خواهد بود؟