Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، سومین دوره از نشست‌های منطقه ای باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی منطقه 4 با حضور رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، مدیر فرهنگی واحد و دبیران و فعالان انجمن های محیط زیست در سطح دانشگاههای استان در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

 

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، دکتر رستم زاده، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در این نشست گفت: دانشجویان پیش قراولان نهادینه کردن فرهنگ محیط زیستی واقعی هستند چون پردازش اندیشه ای جوهری دارند و حسب مسئولیت اجتماعی با مبانی فکری علمی و عقلی می توانند در حوزه تولید محتوا به فرهنگ سازی در راستای احترام و اعتقاد واقعی به محیط زیست در بین شهروندان کمک شایانی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارتباط پیشرفت و مدیریت توسعه با میزان مولفه های فرهنگ زیست محیطی یک جامعه خاطرنشان کرد:این دو مولفه در تعامل با همدیگر و در جهت هم افزایی همدیگر برای رسیدن به تعالی جامعه نقش پررنگی دارند و نباید در محقق کردن اسناد توسعه ناقض و خدشه زننده هم باشند.

دکتر رستم زاده  با تشریح نسل های مختلف حقوق بشر خاطرنشان کرد:با تامل در نسل سوم که تحت عنوان حقوق همبستگی و جمعی که برآیند آن ارتقاء سطح رفاه عموم است مواجه می شویم و در برگیرنده حقوقی چون حق صلح، حق توسعه است مفاهیم محیط زیست و داشتن حق به محیط زیست سالم از جایگاه ویژه ای در این حقوق برخوردار است به طوری که در نسل چهارم حقوق بشر هم که می تواند در بحث ارتقاء و صیانت از کرامت و حیثیت انسانی مطرح شود این حق نقش اساسی در آن دارد و یکی از حقوق بی بدیل حقوق شهروندی هم  تلقی می شود.

در این نشست که بصورت همزان در 4 استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ادربیل و زنجان برگزار گردید مهدی کوهانی و سمیرا کلشی بعنوان نمایندگان آذربایجان غربی در شورای مرکزی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی محیط زیست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نشست زیست محیطی آذربایجان غربی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت نهال در محل خانه محیط زیست شهرستان خرامه

همزمان با روز ملی آموزش محیط زیست و به نیابت از شهدای گرانقدر، کاشت نهال در محل خانه محیط زیست شهرستان خرامه با مشارکت دوستداران محیط زیست و نهاد‌های این شهرستان انجام گرفت. 

این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره منابع طبیعی و شهرداری شهر خرامه و با حضور فرماندار شهرستان، اعضای شورای اداری و جوامع محلی شهرستان اجرا شد.

کرم الله رنجبر فرماندار شهرستان خرامه در حاشیه این مراسم با بیان اینکه درختکاری از سنت‌های حسنه دینی است که در دین مبین اسلام و آموزه‌های دینی به آن تاکید شده است، اظهار کرد: فرهنگ سازی عمومی در جهت تحقق اهداف حفاظت، احیا و توسعه پایدار محیط زیست و منابع طبیعی نظیر درختان، جنگل‌ها و مراتع باید از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های حفاظت از این نعمت خداوندی باشد و این مهم باید به وسیله مسئولان، نهاد‌های متولی و مردم صورت گیرد تا افزون بر تامین نیاز اقتصادی و ایجاد اشتغال، نیاز‌های اجتماعی نیز مرتفع شود.

او با اشاره به اینکه فرهنگ توسعه فضای سبز باید ترویج شود و گسترش یابد ادامه داد: درختان نقش مهمی در دنیای صنعتی و مملو از آلودگی کنونی دارند و در زمره شریان‌های اصلی حیات این کره خاکی قرار می‌گیرند. گنجینه‌های ارزشمندی که سلامت جهانیان و محیط زیست را تضمین و به بهبود زیست بوم، پاکسازی هوا و کاهش آلاینده‌ها در کلانشهر‌ها کمک می‌کنند.

لیلا نبی زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرستان خرامه نیز با تقدیر از حضور و حمایت‌های فرماندار شهرستان اظهار کرد: وجود درخت و توسعه درختکاری بر هیچ فردی پوشیده نیست. اهمیت این مقوله سبب شده است تا بسیاری از کشور‌های دنیا برای پاسداشت این نعمت و تشویق مردم به کاشتن نهال و درخت، روزی را به موضوع درختکاری اختصاص دهند. 

او ادامه داد: به همین مناسبت مدیریت شهری همه ساله در این ایام با اجرای ویژه برنامه‌های مختلف همچون اهدای نهال رایگان در مقابل پارک‌ها و فضا‌های سبز برای افزایش سرانه فضای سبز و حفظ محیط زیست گام برمی‌دارد. محیط زیست نیز ترویج درختکاری را جزو برنامه‌های اولویت دار خود می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پنج پیشنهاد محیط‌ زیستی برای آغاز بهار
  • حفاظت از محیط زیست، انتخاب نیست بلکه ضرورت است
  • آماده‌باش محیط‌زیستی‌های دماوند در ایام نوروز
  • اشتغال و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، مولفه‌هایی برای توسعه کردستان
  • سفر درناها از آذربایجان‌غربی به مقصد سیبری آغاز شد
  • پاک سازی طبیعت در آستانه سال نو
  • توافق ایران و چین برای همکاری‌های محیط زیستی
  • لزوم استفاده باغداران از نهال های شناسنامه دار و استاندارد
  • سفر دُرنا‌ها از آذربایجان‌غربی به مقصد سیبری آغاز شد
  • کاشت نهال در محل خانه محیط زیست شهرستان خرامه