Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@09:46:14 GMT

ضدعفونی مدارس خراسان شمالی در حال انجام است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۵۱۹۱

ضدعفونی مدارس خراسان شمالی در حال انجام است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش خراسان شمالی از به‌کارگیری تمهیدات لازم جهت جلوگیری از شیوع کروناویروس در مدارس و ادارات استان خبر داد و گفت: ضد عفونی کردن مدارس با اولویت مدارس شبانه‌روزی، مدارس استثنائی و مدارسی که شعب اخذ رأی بوده‌اند در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی مهدی خطیب زاده با اشاره به تعطیلی مدارس تا هفتم اسفندماه این تعطیلی را به جهت آماده‌سازی مدارس و آموزش مدیران و معاونان مدارس آموزشگاه‌های استان و جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: شورای معاونین ویژه در اداره کل و ادارات شهرستان‌ها برگزارشده و دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و معاونان مدارس و نیروهای خدماتی در حال برگزاری است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش خراسان شمالی افزود: ضد عفونی کردن مدارس با اولویت مدارس شبانه‌روزی، مدارس استثنائی و مدارسی که شعب اخذ رأی بوده‌اند در حال انجام است و تهیه و تدارک مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده برای مدارس در دستور کار قرار دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان از تهیه کارت الکترونیک برای حضوروغیاب کارکنان اداره کل خبر داد و گفت: تهیه و سفارش پوسترهای آموزشی جهت ارسال به مدارس از دیگر اقدامات آموزش‌وپرورش استان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدارس خراسان شمالی سلامت آموزش آموزش وپرورش خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند

احمد درباره اعطای وام ۵۱۰ میلیارد تومانی به عنوان کمک‌ هزینه تأسیس هنرستان‌های غیردولتی اظهار داشت: هر مدرسه غیردولتی برای حدود ۲۰ نفر اشتغال‌زایی دارد و از سوی دیگر دانش‌آموزانی در هنرستان‌ها تربیت می‌شوند که در آینده برای کشور اشتغال ایجاد می‌کنند بنابراین مقرر شد تا به هنرستان‌ها نیز وام پرداخت شود.

وی با تاکید براینکه موسسان مدارس غیردولتی که تمایل به دریافت وام دارند باید به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند، افزود: این تسهیلات از محل وام تبصره ۱۸ صنعت و معدن به صنوف پرداخت می‌شود.

تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از راه های مختلف از جمله افزایش سرمایه‌گذاری، ارتقای بهره‌وری، تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود، استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاهه ای تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، منابع مالی موضوع این تبصره با تأکید بر یکپارچه‌سازی حمایت‌های دولت و بسط عدالت سرزمینی در راستای رشد و پیشرفت استان‌های کشور با اولویت طرح‌های تولید دانش بنیان و پیشران، تسهیلاتی را در نظر گرفته است.

تحصیل ۱۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره افزایش سهم مدارس غیردولتی در طول سال‌های اخیر و اینکه اکنون چند درصد آموزش غیردولتی است، افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه باید ۱۶ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کردند اما این رقم اکنون حدود ۱۴ درصد است همچنین ۲۱۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند که ۱۱۰ هزار نفر در دوره ابتدایی هستند.

به گفته محمودزاده، در اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین به موضوع تقویت مدارس غیردولتی اشاره شده است؛ به‌ عنوان مثال در بند ۹ سند تحول بنیادین آمده است: «تقویت و گسترش مدارس غیردولتی با اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات»، همچنین در بند ۲۱ هم «تقویت مشارکت عمومی در آموزش و پرورش با حفظ کارکرد نظارتی از طریق تسهیل تأسیس مدارس غیردولتی» ذکر شده است.

وی یادآورشد: مجری قانون هستیم و البته در توسعه مدارس غیردولتی به رویکرد نظام هم توجه داریم بنابراین توسعه را به سمت هنرستان‌ها و مدارس غیردولتی وابسته بردیم.

شایان ذکر است به گفته وزیر آموزش و پرورش توسعه و تجهیز هنرستان‌ها در اولویت قرار دارد و اکنون ۳۹.۸ درصد دانش‌آموزان به هنرستان‌ها رفته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهار دربهار مدارس کرمان ۱۹ فروردین ماه
  • اجرای چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • احداث چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • طرح تحول معاونت پرورشی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند
  • جواد مانی، ستاره‌های بسیاری را برای آسمان صدا تربیت کرد
  • برگزاری محفل انس با قرآن در بیش از يک‌هزار مدرسه کرمان
  • ۱۵۰ هزار معلم جدید به آموزش وپرورش اضافه خواهند شد
  • اختصاص بودجه ۴۰ میلیاردی برای تجهیز مدارس عشایری
  •  حمایت قانون دانش بنیان‌ها از دانش آموزان نخبه علمی و المپیادی