Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌های سیل آسا در ۱۸ استان خبر داد و اعلام کرد: سامانه بارشی اواخر وقت فردا از کشور خارج می‌شود. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی سامانه بارشی مستقر در کشور طی امروز در نوار غربی کشور، دامنه‌های البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر، شمال شرق و با شدت کمتر در مرکز، شرق و جنوب شرق فعال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش در غرب و جنوب غرب گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید، در ارتفاعات البرز و زاگرس و بخش‌هایی از شمال غرب به شکل برف، در سواحل دریای خزر به شکل باران و در شمالشرق به شکل برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها مربوط به استان‌های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی است و پیش بینی می‌شود به تدریج از اوایل شب از شدت آن در نیمه غربی کاسته شود.

سامانه بارشی فردا پنجشنبه 8 اسفند در خراسان رضوی و خراسان شمالی باعث بارش برف و باران و در شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده می‌شود و اواخر وقت به تدریج از کشور خارج می‌شود. روزهای جمعه و شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

از بعدازظهر شنبه آینده تا اواسط روز یکشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد و به تدریج از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه  در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از غرب بارش باران، در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در دامنه‌های جنوبی البرز و اقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

همچنین طی دو روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و در همین مدت خلیج‌فارس به ویژه نیمه‌شرقی ان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

احتمال طغیان رودخانه‌های غرب کشور/ کاهش شدت بارش‌ها در تهران از ظهر امروز

انتهای پیام/

 

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان هواشناسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی پیش بینی می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، اداره کل هواشناسی استان در اطلاعیه‌ای با صدور هشدار سطح زرد هواشناسی اعلام کرد: از عصر امروز ؛ شنبه  26 اسفند امواج ناپایدارتر از میانی جو از فراز خراسان رضوی باعث افزایش مقدار ابر و بارش‌هایی به شکل رگبار پراکنده خواهد شد که تا فردا ادامه دارد.

پیش بینی می‌شود؛ تغییرات گرادیان فشار هوا باعث افزایش شدت وزش باد در ۷۲ ساعت آینده در استان شود که در برخی نقاط گاهی شدید همراه با گردو خاک خواهد بود.

براساس این گزارش از سه شنبه ۲۹ اسفند تا روز‌های پایانی هفته نفوذ سامانه‌ای ناپایدار و بارش زا به خراسان رضوی باعث وقوع بارش در بیشتر نقاط به ویژه نیمه شمالی استان خواهد شد.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه خود همچنین آورده است: گسترش امواج ناپایدار جوی به شمال شرق کشور، موجب بارش‌های رگباری با احتمال رعدو برق همچنین وزش باد گاهی شدید همراه با گردو خاک و کاهش کیفیت هوا در خراسان رضوی خواهد شد.

توصیه شده است: شهروندان از تردد و توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی با توجه به افزایش شدت وزش باد خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی البرز درباره بارش باران و تگرگ در استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان/ بارش‌ شدید باران در راه این استان‌ها
  • بارش باران و احتمال طغیان رود در گلستان/ مسافران از تردد و توقف در حاشیه رودخانه بپرهیزند
  • کدام شهرها در تعطیلات نوروز بارانی هستند؟ | هشدار قرمز هواشناسی در چند استان | در این چند روز به هیچ عنوان سفر نکنید!
  • باران در راه خوزستان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۷ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / بارش باران
  • هواشناسی ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / برف و باران شدید در راه است
  • هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۲۷؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان/ بارش گسترده باران و برف در اولین روز بهار ۱۴۰۳
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در خراسان رضوی
  • سازمان هواشناسی ۱۴۰۲/۱۱۲/۲۶؛ هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۲۱ استان/ سامانه بارشی جدید دوشنبه وارد ایران می‌شود