Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@02:01:45 GMT

تست کرونا عضو شورای شهر منفی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۵۲۱۳

تست کرونا عضو شورای شهر منفی اعلام شد

عضو شورای شهر تهران از پس از ۳ روز بستری در بیمارستان، از منفی بودن تست کرونای خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام فخاری در صفحه توئیتر خود نوشت: پس از تجربه‌ای سه‌روزه خوشبختانه هر سه تست من منفی بود. درمان التهاب‌ریه و کارها را (برخط) در خانه پی می‌گیرم.

وی ادامه داد: باهم برای شنیده شدن صدای بیماران، پزشکان، پرستاران، بهیاران و کادر خدمات که بی رسانه و با کم‌ترین امکانات با کرونا و نا امیدی مبارزه می‌کنند، تلاش می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایمنا، فخاری از جمله افرادی بوده که در جلسه با شهردار منطقه ۱۳ که مبتلا به کرونا شده، حضور داشت و همین امر باعث شد او و چند تن از اعضای شورای شهر یا در خانه بمانند یا قرنطینه چند روزه را تجربه کنند.

کد خبر 412334

منبع: ایمنا

کلیدواژه: الهام فخاری ویروس کرونا شوراي شهر تهران آخرین اخبار کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدترین اخبار ورزش ایمنا در سال ۱۴۰۲

«صعود به نیمه‌نهایی با انتقام از سامورایی‌ها»، «سپاهان و مورایس بدتر در ظاهر، بهتر در باطن»، «چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟»، «سیر تا پیاز ماجرای حضور نیما نکیسا در اصفهان»، «بزرگنمایی رسانه‌ها در بسته شدن صفحات رشد آرات حسینی» از جمله عناوین پربازدید سرویس ورزش خبرگزاری ایمنا در سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سال ۱۴۰۲ روز چهارشنبه هفته جاری به پایان می‌رسد و یک‌سال جدید از راه خواهد رسید. خبرگزاری ایمنا طی سالی که سپری شد تلاش کرد رسالت حرفه‌ای خود را با انتشار دقیق‌ترین و درست‌ترین اخبار انجام دهد. در سال ۱۴۰۲ اخبار متعددی از طریق سرویش ورزش خبرگزاری ایمنا در زمینه‌های مختلف منتشر شد که پربازدیدترین اخبار را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

کدام ستاره‌ها تا این لحظه راهی لیگ‌حرفه‌ای عربستان شده‌اند؟

با ثروت بی‌پایان لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی چشم‌انداز فوتبال را به طرز چشمگیری تغییر داده است، تابستان امسال، بازار نقل‌وانتقالات شاهد انقلابی عجیب در تابستان سال آینده خواهد بود. سران عربستانی که تنها به خرید کریستیانو رونالدو راضی نیستند، به‌طور چشم‌گیری تلاش‌های خود را برای متقاعد کردن برخی از بهترین بازیکنان جهان برای پیروی از راه CR7، افزایش داده‌اند.

کریم بنزما اولین نام بزرگی بود که این انتقال را تکمیل کرد و پس از شوکه کردن جهان فوتبال با افشای اینکه با پایان قراردادش رئال‌مادرید را ترک خواهد کرد، به الاتحاد پیوست. هرچند این تازه شروع کار بود. از زمانی که بنزما انتقال خود را رسمی کرد، به‌ندرت بازیکن مطرحی در اروپا پیدا می‌شود که با انتقال به عربستان سعودی نامش مرتبط نباشد.

قرار است تابستان دیوانه‌کننده‌ای در پیش باشد و رسانه GOAL آخرین تحولات نقل‌وانتقالات که در لیگ حرفه‌ای عربستان اتفاق خواهد افتاد را در مطلبی منتشر شد که نشان می‌دهد لیگ حرفه‌ای عربستان قصد دارد بازار را در شوک فرو ببرد و سرویس ترجمه ورزش ایمنا این مطلب را در اختیار فوتبال‌دوستان قرار داد.

بزرگنمایی رسانه‌ها در بسته شدن صفحات رشد آرات حسینی / پسر قربانی رفتار پدر می‌شود؟

دوازدهم اسفندماه سال گذشته بود که با اعلام باشگاه سپاهان آرات حسینی به آکادمی سپاهان پیوست. این باشگاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد آرات حسینی، کودک ایرانی که استعداد او پیش از این مورد توجه بزرگان فوتبال جهان از جمله لیونل مسی قرار گرفته بود، از این پس در آکادمی فوتبال سپاهان به فعالیت خواهد پرداخت. اما پس از چند ماه و همزمان با عقد قرارداد بین طرفین، انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام منسوب به وی اختلافات دو طرف را رقم زد و باعث مطرح شدن مسائل جدید در خصوص آرات حسینی شد.

مهدی حسینی (پدر آرات) که به اعجوبه فوتبال ایران معروف است هفته جاری جدایی فرزند خود از آکادمی فوتبال سپاهان را اعلام کرد و پس از آن حواشی بسیار عجیبی در رسانه‌ها و فضای مجازی به‌پا شد. او در صفحه شخصی که با نام آرات در فضای مجازی وجود دارد، نوشت: «با اینکه مجموعه سپاهان همه امکانات لازم در این مدت از هتل گرفته تا غذا و چندین زمین چمن با استخر و مشاور و به خصوص بهترین مربی، آقای سعید بیات، را در اختیارمان گذاشتند و همچنین آقای بصیریان مدیریت آکادمی اما ما شرایط موندن در اصفهان زیبا با مردمانی خونگرم را نداریم. برای همین خاطر متأسفانه باید بگم که از این لحظه قطع همکاری بین آرات و سپاهان رقم خواهد خورد. اما همیشه دوست‌دار هم خواهیم بود. همه پرسنل این مجموعه بهترین احترام را برای آرات و ما قائل شدند و از این بابت از همشون ممنونیم. می‌دونم آرات خیلی خیلی مربیشو دوست داره اما چاره‌ای جز خداحافظی برامون نیست.»

پس از آن خبرگزاری ایمنا، با سعید بیات، مربی بدنساز باشگاه سپاهان که مدتی با آرات حسینی به تمرین پرداخته بود و پس از آن، محمدعلی بصیریان، مدیر آکادمی وقت باشگاه سپاهان نیز گفت‌وگو کرد که آن‌ها نیز صحبت‌های جدیدی را درباره این استعداد فوتبالی مطرح کردند که برای اهالی فوتبال جالب‌توجه بود.

محبوب‌ترین ورزش‌های جهان در سال ۲۰۲۳+ تعداد هواداران

معمولاً ورزش‌های گروهی، هیجان و حس خاصی در افراد ایجاد می‌کند و طرفداران زیادی دارد. اگرچه ارزیابی تعداد دقیق طرفداران یک ورزش در سراسر جهان کمی دشوار است، اما می‌توان با استفاده از تحقیقات، یک ایده کلی ارائه داد و تعداد تقریبی هواداران یک ورزش را در کشورهای جهان مشخص کرد. بعضی از این ورزش‌ها، نسبتاً قدیمی و بعضی دیگر جدید هستند. همچنین ممکن است یک ورزش، در آمریکا و ورزش دیگر در کشورهای آسیایی و اروپایی، هواداران زیادی داشته باشد که سرویس ورزش خبرگزاری ایمنا به معرفی محبوب‌ترین ورزش‌های جهان در سال ۲۰۲۳ و تعاد طرفداران پرداخت.

سیر تا پیاز ماجرای حضور نیما نکیسا در اصفهان

نیما نکیسا، فوتبالیست سابق کشورمان به عنوان مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن، سکان مدیریتی سبزپوشان اصفهانی را برعهده گرفت. در واقع انتخاب نکیسا به عنوان مدیرعامل باشگاه با اصالتی همچون ذوب‌آهن انتقاد برخی از اهالی فوتبال و هجمه‌های فراوان هواداران، پیشکسوتان و حتی مدیران سابق این باشگاه را به همراه داشت، چراکه از نظر آن‌ها نکیسا با تجربه‌ای اندک مسئولیت کاری دشوار را بر عهده گرفته است و از طرفی هم غیربومی بودن این مدیر ورزشی موضع‌گیری‌ها علیه وی را بیشتر کرد.

برخی وی را یک مدیر بدون تجربه تلقی می‌کردند؛ در صورتی که نکیسا علاوه‌بر حضور در تیم ملی کشورمان و مربیگری در تیم‌های مختلف، سابقه بازی در تیم‌هایی همچون پرسپولیس، برق شیراز، پاس تهران، پیام مشهد، استقلال اهواز و سیاه‌جامگان مشهد را در کارنامه دارد. وی حتی در مقطعی لژیونر فوتبال کشورمان بود. در زمینه مدیریتی نیز نکیسا در سوم مهرماه ۱۳۹۷ به عنوان مسئول توسعه فوتبال پایه فدراسیون فوتبال انتخاب شد. او از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به‌عنوان رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال منصوب شد.

نکیسا به‌دلیل اینکه یک فرد غیربومی برای مدیریت در ذوب‌آهن به‌شمار می‌رود، مورد انتقاد عجیب طرفداران فوتبال در اصفهان، مدیران سابق این باشگاه و حتی پیشکسوتان ذوبی قرار گرفت. با وجود اینکه نیما نکیسا یکی از افراد شناخته‌شده فوتبال کشورمان به‌شمار می‌رود اما انتخاب وی به عنوان مدیر عامل ذوب‌آهن انتقادات فراوانی را علیه این مدیر تازه‌وارد به همراه داشت.

چه کسی برنده توپ طلای ۲۰۲۳ می‌شود؟

رقابت برای کسب توپ طلای ۲۰۲۳ بالا رفته بود و برخی از بهترین فوتبالیست‌های جهان برای کسب این عنوان ارزشمند که سال پیش به کریم بنزما رسید، در پاریس با هم به رقابت می‌پردازند. با این حال، شکی وجود ندارد که برگزاری جام‌جهانی در قطر و درخشش در این رقابت‌ها، شانس برخی از بازیکنان برای بردن توپ طلا را افزایش داده بود، باوجود اینکه مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در آن زمان در جریان بود.

رسانه GOAL عملکرد ۱۲ ماهه بازیکنان را بررسی کرد و رقابت و رتبه‌بندی برای دریافت توپ طلا را تداوم بخشید که در نهایت از بین کاندیداهای کسب توپ‌طلای سال ۲۰۲۳، این جایزه بزرگ و ارزشمند برای هشتمین مرتبه به لیونل مسی ستاره و اعجوبه آرژانتینی فوتبال جهان رسید که در اینترمیامی آمریکا توپ می‌زند.

تا زمانی که هستم اجازه خروج هیچ تیمی از استان اصفهان را نمی‌دهم

تیتر بالا مربوط به گفت‌وگوی جواد محمدی مدیرکل اداره ورزش‌وجوانان استان اصفهان است که وی درخصوص مخالفتی که نسبت به خروج سهمیه لیگ دسته‌اول از اصفهان داشت خاطرنشان کرد: می‌دانید که مجوز نهایی برای خروج یک تیم از استان با تائید اداره‌کل ورزش‌وجوانان آن استان صورت می‌گیرد و به‌همین دلیل مجدانه در برابر این تصمیم ایستادگی کردم و مخالفت صریح و جدی‌ام را برای خروج سهمیه فوتبال‌ساحلی از استان اعلام کردم اما این عملکرد را به‌دور از هرگونه شانتاژ رسانه‌ای و تبلیغاتی انجام دادم و اجازه ندادم این سهمیه مهم از استان اصفهان خارج شود.

جواد محمدی ادامه داد: براساس قانون به باشگاه‌های ورزشی‌مان همه‌جوره کمک خواهیم کرد و براساس همین قانون اجازه نمی‌دهیم تیمی از استان خارج شود. چنانچه ون‌پارس هم بخواهد تحت هر شرایطی امتیازش را واگذار کند پیگیری‌های لازم را باید انجام دهند ما نیز کمک می‌کنیم و در بستر تکالیف و مقررات پیگیر آن خواهیم شد.

وی با همه باشگاه‌های ورزشی استان اصفهان یک‌بار برای همیشه اتمام‌حجت کرد و گفت: صراحتاً مخالف کامل و جدی با خروج هر تیم ورزشی از استان هستم. از حالا تا هر زمانی که در ورزش‌وجوانان استان خدمت‌گذار باشم مجدانه مخالف خروج تیم‌های ورزشی از استان اصفهان خواهم بود و تمام‌قد می‌ایستم تا این اتفاق نیفتد که البته پس از گفت‌وگوی جواد محمدی و صحبت‌هایی که مطرح کرد، امتیاز تیم فوتبال ون‌پارس اصفهان به آریو اسلامشهر فروخته شد.

سپاهان و مورایس بدتر در ظاهر، بهتر در باطن

اتفاقات مختلف در باشگاه سپاهان به همراه دشمنی‌های پشت‌پرده رقبا و البته چاشنی بدشانسی دست به دست هم داد تا سپاهان و ژوزه مورایس نیم‌فصلی عجیب و غریب را پشت‌سر بگذارند و در نهایت هم شکست هفته آخر در خانه شمس آذر، نماینده فوتبال اصفهان را از قهرمانی نیم‌فصل لیگ دور کرد تا استقلال و جواد نکونام جشن نصف و نیمه خودشان را در صدر جدول لیگ برپا کنند.

این اتفاقات جنجالی و البته شکست‌های متوالی در مقابل تیم‌هایی که جزو مدعیان لیگ نیستند برای هواداران سپاهان گران تمام شد و البته پرونده استعفای شفاهی مورایس هم عامل دیگری بود تا اصفهانی‌ها در این هفته‌ها با اعصابی نه‌چندان آرام شرایط تیم‌شان را از دور مورد تحلیل و بررسی قرار دهند و حتی برای یکی دو روز هم صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت دوباره محرم نویدکیا مطرح شد تا سرانجام منوچهر نیکفر توانست مورایس را به ماندن راضی کند و سپاهانی‌ها امیدوارند مورایس بعد از پشت‌سر گذاشتن تعطیلات در موعد مقرر بر سر تمرینات تیمش بازگردد.

مورایس و تیمش در پایان نیم‌فصل جاری هم چهار امتیاز بیشتر به‌دست آوردند و هم یک پله در جدول رده‌بندی صعود کرده‌اند، اما مشکلات عجیب و غریب و تمام‌نشدنی این فصل کاری کرد که سپاهانی‌ها نتوانستند رضایت نسبی از این شرایط پیدا کنند و تقریباً اکثر هواداران معتقدند تیمشان آن‌قدرها هم موفق نبوده و می‌توانسته است با اقتدار قهرمان نیم‌فصل شود.

آمار به این معناست که سپاهان اگر بتواند تمرکز دوباره خود در ابتدای فصل را به نیم‌فصل دوم منتقل کند و مهره‌های مدنظر مورایس هم به تیم اضافه شوند، همین چهار امتیاز برتری نسبت به نیم‌فصل لیگ قبلی برای سپاهانی که قهرمانی سال گذشته را فقط به خاطر یک امتیاز دودستی تقدیم پرسپولیس کرد، خود یک عامل برتری محسوب می‌شود، حتی اگر مورایس و تیمش مجبور باشند در نیم‌فصل دوم بازی‌های سخت خودشان با مدعیان را در خانه رقبا برگزار کنند.

راموس هم به لیگ عربستان رفت

تیتر عجیب و عجولانه یک رسانه توجه همگان را به خود جلب کرد. سرخیو راموس بعد از جدایی از رئال مادرید راهی پاری‌سن‌ژرمن شد و با این تیم قرارداد دو ساله امضا کرد. راموس دو فصل در پاری‌سن‌ژرمن بازی کرد و بعد از پایان قراردادش از تیم جدا شد.

وبگاه OnsidrAr عربستان اعلام کرد که سرخیو راموس با الاهلی به توافق رسید و قرارداد امضا کرد و به این ترتیب سرخیو راموس بعد از کریستیانو رونالدو و کریم بنزما، سومین بازیکن از تیم رویایی رئال مادرید در دوران زیدان خواهد بود که راهی لیگ عربستان می‌شود. البته که فعلاً این اتفاق رخ نداده و راموس در سویا اسپانیا توپ می‌زند.

سپاهان با یک تیر به سه نشان زد

شش شکست متوالی آن‌قدر برای سپاهان و هوادارانش گران تمام شده بود که بسیاری از طرفداران این تیم با تردید به نتیجه بازی سپاهان و شمس‌آذر نگاه می‌کردند، به خصوص اینکه غیبت چند بازیکن تأثیرگذار سپاهان هم می‌توانست کار را برای این تیم بسیار سخت کند، اما نتیجه‌ای که در پایان مسابقه به ثبت رسید دوباره امیدها را در بین هواداران سپاهان زنده کرد تا شاید تیمشان بتواند بعد از پشت سر گذاشتن آن بحران مقطعی دوباره تبدیل به همان تیم خطرناک ابتدای لیگ امسال شود.

بردن شمس‌آذر در اصفهان اصلاً کار ساده ای نبود و نمایش تیم دقیقی به‌خصوص در نیمه اول سپاهان را تحت فشار قرار داد ولی در نیمه دوم جریان بازی کاملاً عوض شد و شاگردان مورایس دو گل به گل رضا اسدی اضافه کردند تا صاحب یک برد قاطع و بی‌حرف و حدیث شوند.

مهم‌ترین پیام این پیروزی همان بود که همه انتظارش را داشتند یعنی برداشته شدن فشار از روی دوش کادر فنی و بازیکنان سپاهان و البته کارت قرمز نگرفتن شاگردان مورایس که پس از هفته‌ها سنت‌شکنی کردند و بدون تردید این پیروزی می‌تواند انگیزه و امید را به اردوی سپاهان بازگرداند. اعتبار و سابقه سپاهان این نبود که طلایی‌پوشان اصفهانی در شش مسابقه متوالی رنگ امتیاز را نبینند و ادامه این روند می‌توانست حتی کار را به تغییر سرمربی هم نزدیک کند که با این برد اوضاع تا حد زیادی آرام شد و سپاهان با انگیزه بیشتری کار را ادامه می‌دهد.

دومین نکته برد سپاهان در برابر شمس‌آذر صعود به مرحله یک‌هشتم جام حذفی بود و این یعنی سپاهان برای رسیدن به یک کاپ قهرمانی فقط به چهار برد دیگر احتیاج دارد که این موضوع در مقایسه با فشردگی رقابت‌های لیگ به خوبی نشان می‌دهد که یک تیم چقدر راحت‌تر از همیشه می‌تواند به عنوان قهرمانی نزدیک شود به‌خصوص اینکه استقلال نیز به‌دست محرم نویدکیا و مس رفسنجان حذف شد و از این لحاظ تیمی که یک هفته قبل سپاهان را در تهران برده بود، دیگر در مسیر نماینده فوتبال اصفهان نیست.

سومین نکته که شاید برای هواداران سپاهان بسیار مهم بود بردن شمس‌آذری بود که دو ماه قبل در قزوین با یک گل سپاهان را شکست داده بود و حواشی ایجاد شده در آن مسابقه و رفتاری که با هواداران سپاهان شده بود، همه آن‌ها را با انگیزه انتقام فوتبالی به میزبانی شمس‌آذر فرستاده بود و این موضوع را می‌شد حتی در شعار هواداران سپاهان روی سکوها هم دید که نشان دادند پیروزی در برابر نام شمس‌آذر برایشان بسیار مهم و حیاتی بود و به این هدف هم دست پیدا کردند.

سپاهان با این برد توانست سه هدف مختلف را در تیررس خودش قرار دهد و انتظار می‌رود که این برد خط قرمزی روی حواشی این چند وقت اخیر تیم بکشد و سپاهان با چهره‌ای جدید و مصمم فصل فوتبالی خود را ادامه دهد.

جاودانگی لژیونرهای ایرانی در سال ۲۰۲۳ / فصل دراماتیک‌تر تمام می‌شود؟

فصل ۲۳-۲۰۲۲ فوتبال باشگاهی پایان یافت و در لیگ‌های اروپایی و آسیایی و سایر قاره‌ها، تیم‌های قهرمان طبق روال یکی‌یکی مشخص شدند. اما فصل گذشته برای ایرانی‌ها به‌خصوص فوتبالیست‌های لژیونر و مطرح نسبت به سایر فصل‌های قبلی متفاوت بود تا حدی که می‌توان در تاریخ به‌عنوان فصلی مهم از آن یاد کرد.

یکی از جذاب‌ترین قهرمانی‌های فصل در لیگ‌های متوسط اروپایی به فاینورد تعلق می‌گیرد؛ علیرضا جهانبخش پس از چند فصل ناموفق در برایتون به لیگ اردیویژه هلند بازگشت و موفق شد اتفاقات رویایی گذشته‌اش را به طریقی دیگر تکرار کند. جهانبخش همراه فاینورد فوق‌العاده کار کرد و در نهایت روتردامی‌ها با ۲۴ پیروزی، هفت تساوی و فقط یک باخت با اختلاف هشت امتیاز نسبت به آژاکس، در مجموع با ۷۹ امتیاز قهرمان لیگ اردیویژه هلند شدند.

لژیونرهای ایرانی به پنج قهرمانی در لیگ‌های امارات، هلند، یونان و کرواسی رسیدند و دو تیم پونفرادینا و السیلیه در اسپانیا و قطر سقوط کردند. ضمن اینکه کریم انصاری‌فرد با اومونیا در جام‌حذفی به قهرمانی رسید و فصل ۲۰۲۳ به بهترین شکل ممکن برای لژیونرهای ایرانی خاتمه یافت.

علی قلی‌زاده به گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ لیگ لهستان تبدیل شد

سال گذشته بود که رسانه‌های لهستانی از انتقال علی قلی‌زاده بازیکن سابق قاسم‌پاشا ترکیه و ستاره چند فصل اخیر شارلوآ بلژیک به تیم فوتبال لخ‌پوزنان لهستان خبر دادند. بدین ترتیب وینگر ملی‌پوش کشورمان برخلاف پیشنهاداتی که از باشگاه‌های ایرانی داشت کماکان در اروپا به فوتبال حرفه‌ای خود ادامه می‌دهد و پس از فرشاد احمدزاده، دومین بازیکن ایرانی به‌شمار رفت که در فوتبال لهستان بازی می‌کند.

علی قلی‌زاده با لخ‌پوزنان لهستان قراردادی سه‌ساله دارد. این فوتبالیست ۲۷ ساله به‌همراه سایر همراهانش با هواپیمای شخصی مالک باشگاه شارلوا به پوزنان سفر کرد و توافقات نهایی روی‌میز مدیرعامل لخ‌پوزنان قرار داشت و این انتقال در مرحله نهایی رقم خورد.

مصدومیت کنونی وینگر ایرانی از ناحیه زانو علامت‌سوالی در ذهن هواداران لخ‌پوزنان بود که به‌دلیل آن قلی‌زاده تا پایان مردادماهی که گذشت آماده بازی نبود. با این حال، این لخ‌پوزنان نگران این ماجرا نبود زیرا رکورد نقل‌وانتقالات خود و کل لیگ لهستان را شکست و مبلغ این انتقال ۱.۸ میلیون یورو ثبت شد تا علی قلی‌زاده در صدر فهرست گران‌قیمت‌ترین نقل‌وانتقالات لخ‌پوزنان قرار بگیرد. وینگر ایرانی لخ‌پوزنان جانشین مایکل اسکوراس شد.

صعود به نیمه‌نهایی با انتقام از سامورایی‌ها

در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، روز _چهاردهم بهمن_ از ساعت ۱۵ تیم‌های ایران و ژاپن در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر الریان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم ملی ایران با نتیجه دو بر یک پیروز این دیدار شد.

بازی با مالکیت ژاپن آغاز شد، اما بازی ایران که با تجمع در نیمه زمینه خودی همراه بود مانع ایجاد موقعیت برای ژاپن می‌شد و در سوی دیگر این ایران بود که با استفاده از فضای بیشتر در زمین حریف، موقعیت‌های بهتری روی دروازه ژاپن خلق می‌کرد. با این حال در حالی که بازی پایاپای پیش می‌رفت و تیمی برتری خاصی نسبت به رقیب نداشت این ژاپن بود که به لطف حرکت انفرادی موریتا از میانه‌های زمین ایران و البته اشتباهات متعدد بازیکنان تدافعی ایران به گل رسید.

ایران در دقایق باقیمانده تا نیمه نخست برای زدن گل تساوی تلاش کرد اما هرچند به گل نرسید، اما نشان داد می‌توان به ژاپنی که در دفاع ضعف دارد گل زد. در نیمه دوم ایران که چیزی برای از دست دادن نداشت برای جبران به زمین آمد و البته در این امر کاملاً موفق بود. تنها ده دقیقه از شروع نیمه نخست گذشته بود که محبی با پاس فوق‌العاده آزمون گل تساوی را به ثمر رساند و در ادامه نیز این ایران بود که بازی را در دست داشت.

شاگردان امیر قلعه نویی که در نیمه دوم بازی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کردند چندین بار تا آستانه زدن گل دوم هم پیش رفتند، اما این گل تا آخرین ثانیه‌های بازی به ثمر نرسید تا اینکه با خطای مدافع ژاپن روی کنعانی‌زادگان داور خطای پنالتی گرفت و این جهانبخش بود که گل دوم را به ثمر رساند.

نمایش فوق‌العاده ایران در نیمه دوم به ارزش پیروزی بزرگ تیم ملی ایران و صعود به نیمه نهایی بود. سال‌ها بود تیم ملی ایران برابر قدرت‌های آسیا در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا پیروز نشده بود و این پیروزی که با طلسم‌شکنی هم همراه بود باعث شد ایران به عنوان یکی از شانس‌های قهرمانی به نیمه‌نهایی برسد اما در یک‌قدمی فینال به تیم ملی فوتبال قطر باخت و به بازی پایانی نرسید.

کد خبر 737003

دیگر خبرها

  • نرخ کرایه تاکسی در اراک ۵۰ درصد افزایش یافت
  • پربازدیدترین‌های ایمنا در سال ۱۴۰۲
  • پربازدیدترین اخبار ورزش ایمنا در سال ۱۴۰۲
  • افزایش پایگاه های هلال احمر مازندران در نوروز ۱۴۰۳
  • ۷۵۰ تن گوشت بصورت روزانه در استان تهران توزیع می شود
  • سامانه حرکت‌های امدادی در پارک‌ها و سواحل مازندران راه‌اندازی شد
  • پربازدیدترین گزارش‌های سیاسی ایمنا در سال ۱۴۰۲
  • پربازدیدترین گزارش‌های سیاست در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران
  • «هر هفته با یک منطقه» | این هفته با منطقه ۵ اصفهان