Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نارویی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرباز در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:در دو روز گذشته ۸۰ هکتار از مراتع شهرستان علیه پوره ملخ صحرایی مهاجر مبارزه شیمایی انجام شد وسطح مبارزه با این آفت به ۴۶۰هکتار افزایش یافته است.

او افزود: کار مبارزه با موج سوم ملخ صحرایی مهاجر از اوایل آبانماه آغاز شده وتاکنون کار مبارزه علیه ملخ صحرایی بالدار در سطح ۲۸۰ هکتار و پوره ملخ در سطح ۱۸۰ هکتار به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بارندگی‌های اخیر شرایط مناسب برای تغذیه و تکثیر ملخ صحرایی فراهم کرده و برای مبارزه با این آفت ۳ اکیپ در سطح شهرستان هر روز نسبت به رصد و مبارزه شیمیایی مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس

حبیب اله فتحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب با اشاره به تولید ۲۱۵ هزار و ۵۰۰ تن ذرت از سطح ۹ هزار و ۲۳۰ هکتار از مزارع این شهرستان، بیان کرد: این میزان تولید محصول شامل ۴۰ هزار تن ذرت دانه‌ای از سطح حدود ۵ هزار و ۸۹۹ هکتار و ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ تن ذرت علوفه‌ای از سطح ۳ هزار و ۳۳۱ هکتار است. 

او افزود: عمده ارقام ذرت تولید شده در شهرستان داراب شامل مای، سینجنتا، سیمون، وال بوم، ۷۰۴و ۷۰۳ است.

این مقام مسئول اضافه کرد: میانگین تولید ذرت دانه‌ای در شهرستان داراب ۷ تن در هکتار و ذرت علوفه‌ای ۴۵ تن در هکتار است.

فتحی بر اهمیت کشت ذرت علوفه‌ای به‌عنوان منبع تامین علوفه و خوراک دام و کشت ذرت دانه‌ای به‌عنوان ماده اولیه در صنایع غذایی از جمله کارخانه‌های روغن کشی تاکید کرد.

او با بیان اینکه ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای از محصولات مهم برای افزایش تولیدات زراعی در شهرستان داراب است، تصریح کرد: مزارع ذرت با بکارگیری ۱۳۰ دستگاه کمباین مجهز به برداشت ذرت و ۷ دستگاه چاپر به‌صورت مکانیزه برداشت شد.

برگزاری ۳۷ دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برگزاری ۳۷ دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در سال ۱۴۰۲ در سطح شهرستان خبر داد.

منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به برگزاری ۳۷ دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در سال ۱۴۰۲ در سطح شهرستان، اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی با هماهنگی مدیریت هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی فارس و با همکاری اداره ترویج و آموزش کشاورزی، اداره امور زندان ها، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، شرکت حمایت از فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی، تعاونی زنبورداران و مراکز شش گانه جهاد کشاورزی شهرستان، برگزار شد.

او افزود: این دوره ها، در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی و دام و طیور با موضوعات شناسایی و بهره وری از گیاهان دارویی، زراعت زعفران، پرورش قارچ خوراکی، پرورش مرغ بومی، پرورش زنبور عسل و کشت گلخانه‌ای به صورت تئوری و عملی برگزار شد و در پایان گواهینامه مهارتی، ویژه شرکت کنندگان در دوره، توسط مدیریت هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس صادر شد.

امیریان اضافه کرد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و افراد تحت حمایت اداره امور زندان ها، با داشتن گواهینامه این دوره‌های مهارتی، درصورت تامین اعتبار از ارگان‌های مربوطه می‌توانند از تسهیلات اشتغال زایی برخوردار شوند.

ردیابی آفت سن غلات در مزارع فراشبند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند از اجرای طرح پایش و ردیابی آفت سن در مزارع این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند با اشاره به اجرای طرح پایش و ردیابی آفت سن در مزارع این شهرستان، اظهار کرد: تلاش داریم از طریق شناسایی و مبارزه با این آفت، کیفیت گندم تولیدی شهرستان را افزایش دهیم.

این مقام مسئول گفت: در میان گیاهان گرامینه کاشته شده، سن گندم بیشترین خسارت را وارد می‌کند، جو به دلیل رسیدن و برداشت زودتر نسبت به گندم کمتر آسیب می‌بیند و حشره کامل با نیش زدن ساقه از شیره گیاهی تغذیه می‌کنند و پوره ها، خوشه‌ها و سنبله‌ها را ترجیح می‌دهد.

حق شناس تصریح کرد: به منظور تخمین زمان مبارزه، تراکم ۲ تا ۳ عدد سن مادری در هر مترمربع مزارع گندم منجر به سمپاشی بر علیه این آفت می‌شود. توصیه‌ها و نکات فنی لازم در مورد مبارزه با سن مادری و علف‌های هرز گندم به گندمکاران ارائه شده تا در صورت مشاهده این آفت، کارشناسان جهاد کشاورزی را مطلع کنند.

او افزود: تا کنون سطح مبارزه با این آفت ۶۰۰ هکتار است و پیش بینی می‌شود در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار علیه این آفت مبارزه شیمیایی صورت می‌گیرد.

اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های فیروزآباد 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از اجرای طرح جهش تولید در سطح ۷ هزار و ۷۵۰ هکتار از دیمزار‌های این شهرستان خبر داد. 

حبیب کوهکن مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با اشاره به کشت هشت نوع محصول در سطح ۷۷۵۰ هکتار از مناطق مختلف شهرستان، اظهار کرد: در اراضی مشمول این طرح به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت محصولاتی نظیر جو، گندم، گیاهان داروئی، کاملینا، عدس، گیاهان علوفه ای، گلرنگ و نخود کشت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح برای دومین سال در شهرستان اجرا می‌شود، تصریح کرد: تامین امنیت غذایی، حفظ حاصلخیزی خاک و توسعه پایدار اراضی از مزایای اجرای این طرح است.

او ادامه داد: بهره‌برداران مشمول طرح از مساعدت در بیمه محصولات کشاورزی، تامین ادوات کشاورزی، تامین کود‌های ریزمغذی و غنی سازی بذر و توانمندسازی کارشناسان و بهره‌برداران با اجرای برنامه‌های ترویجی و آموزشی برخوردار شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: در صورت نزول رحمت الهی در ادامه فصل زراعی، تداوم و پراکنش مناسب بارندگی ها، پیش بینی می‌شود محصول قابل توجهی در اراضی دیم طرف قرارداد طرح مذکور تولید شود.

 کوهکن به نتایج موثر و مطلوب اجرای طرح در افزایش سطوح بیمه محصولات کشاورزی شهرستان اشاره و تصریح کرد: در سال زراعی جاری برای حدود هزار و ۱۷۵ هکتار از اراضی این طرح، قرارداد بیمه منعقد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • عملیات مبارزه با سن در ۲۹ هزار هکتار از مزارع قم آغاز شد
  • شهادت یک سرباز در مرز سیستان و بلوچستان
  • برگزاری نمایشگاه اسلام‌هراسی در برلین
  • مبارزه بر سر چند هکتار برف
  • ضرورت برگزاری ویژه برنامه‌های کنگره ملی شهدا
  • شهرستان‌های گرمسیری استان مستعد پرورش ماهیان خاویاری
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس
  • کشف ۱۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی
  • رفع تصرف ۴۰ هکتار از زمین‌های دولتی در ۶ شهرستان گیلان