Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی سامانه بارشی مستقر در کشور طی امروز در نوار غربی کشور، دامنه‌های البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر، شمال شرق و با شدت کمتر در مرکز، شرق و جنوب شرق فعال خواهد بود.

بارش در غرب و جنوب غرب گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید، در ارتفاعات البرز و زاگرس و بخش‌هایی از شمال غرب به شکل برف، در سواحل دریای خزر به شکل باران و در شمالشرق به شکل برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها مربوط به استان‌های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی است و پیش بینی می‌شود به تدریج از اوایل شب از شدت آن در نیمه غربی کاسته شود.

سامانه بارشی فردا پنجشنبه ۸ اسفند در خراسان رضوی و خراسان شمالی باعث بارش برف و باران و در شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده می‌شود و اواخر وقت به تدریج از کشور خارج می‌شود. روز‌های جمعه و شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

از بعدازظهر شنبه آینده تا اواسط روز یکشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد و به تدریج از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از غرب بارش باران، در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در دامنه‌های جنوبی البرز و اقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

همچنین طی دو روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و در همین مدت خلیج‌فارس به ویژه نیمه‌شرقی ان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر هواشناسی ایران پیش بینی هوا بارش باران سیل پیش بینی می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف و باران در راه است

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش دما، بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف و باران خواهد بود و هوای سرد نیز تا روزهای میانی هفته در استان ماندگار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی استان، زهرا عنایتی در خصوص شرایط جوی خراسان رضوی، اظهارکرد: سامانه بارشی تمامی مناطق خراسان رضوی را تحت تأثیر قرار داده و موجب بارش باران در همه ایستگاه‌های هواشناسی استان شده است.

وی ادامه داد: در ۲ روز گذشته بیشترین بارش‌های رخ داده در قوچان خراسان رضوی با حدود ۳۶ میلیمتر، ترتیب حیدریه با ۲۶ میلیمتر و فریمان با ۲۷ میلیمتر رخ داده است.

به گفته وی، در این مدت کلانشهر مشهد ۱۱ و پنج میلیمتر بارش را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به کاهش دما، بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف و باران خواهد بود و هوای سرد نیز تا روزهای میانی هفته در استان ماندگار است.

وی خاطر نشان کرد: بارش‌ها طی امروز و فردا (یکشنبه) در مناطق مستعد با احتمال وقوع سیلاب خواهد بود که در این خصوص هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده است.

عنایتی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای سه درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای ۲۰ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی پنج تا ۱۱ درجه را ثبت کرده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۱۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، امروز بین هشت تا ۱۴ درجه در نوسان خواهد بود.

کد خبر 744158

دیگر خبرها

  • تداوم هوای سرد و بارش باران در خراسان رضوی
  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!
  • تداوم بارش باران در خراسان رضوی
  • ثبت بیشترین بارش‌ها در اسدیه با ۲۰ میلی متر
  • هوا سرد می‌شود
  • روند کاهشی دما در خراسان جنوبی
  • تداوم رگبار و رعدوبرق تا پنجشنبه در کشور
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور
  • بارش برف و باران در راه است
  • تداوم بارش‌های رگباری در خراسان جنوبی