Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: مورد مثبتی از وجود ویروس کرونا در بیماران مشکوک گزارش نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور بازار شایعات نیز در بسیاری از شهرهای ایران شنیده می شود.

در همین رابطه در روزهای اخیر موجی از این شایعات در فضای حقیقی و مجازی حوزه سیستان نیز شنیده شده که موجب نگرانی برخی مردم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روز گذشته ویدئو چند ثانیه ای از یک بیمار در بیمارستان سید الشهدا زهک منتشر شد که پرسنل اورژانس وی را با لباس محافظت شده انتقال می‌کردند.

هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در خصوص به خبرنگار اوشیدا گفت: این بیمار مشکوک به ویروس کرونا بود که از زهک به بیمارستان سینا زابل انتقال داده شد.

وی افزود : به طور کل در روزهای اخیر پنج بیمار مشکوک به کرونا داشته ایم که جواب آزمایش همه آنها منفی اعلام شده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا در هوای گرم و هوای بسیار سرد مقاومت کمتری دارد ، گرچه این بحث علمی ثابت نشده است اما شواهد این چنین نشان می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل خاطرنشان کرد: همه مردم نیازی به استفاده از ماسک ندارند تنها افرادی باید از ماسک استفاده کنند که با فرد مشکوک به بیماری قرار دارند.

وی از مردم خواست تا در کمال خونسردی از روبوسی کردن و دست دادن پرهیز کنند و تا حد امکان در محل های پر اجتماع خودداری کنند.

وی همچنین بیان داشت: پرسنل دانشگاه علوم پزشکی زابل با توجه به اهمیت این موضوع کنترل مسافران فرودگاه زابل ، اتباع افغانی در مرز میلک و حتی مسافرانی که به صورت شخصی وارد منطقه می شوند را انجام می دهند تا از شیوع این ویروس بتوانند جلوگیری کنند.

وی گفت: بیمارستان تنفسی سینا زابل با ۶۴ تخت خواب برای بستری بیماران است که خوشبختانه تست کرونا هیچ یک از افراد مشکوک مثبت اعلام نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زابل ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و رؤسای ادارات شبکه‌های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تأثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل‌تبار رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می‌شود.

فاضل‌تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علائمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی‌حالی، دیابت، بیماری‌های استخوانی و مفاصل، بیماری‌های اعصاب و روان، برخی سرطان‌ها و افسردگی دارد.

کد خبر 6088105

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد