Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@03:40:20 GMT

استرس و کاهش ایمنی بدن

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۵۷۶۹

عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون آنچه که بیش از همه مردم را در خصوص بیماری کرونا رنج می‌دهد استرس ناشی از آن است که همین استرس ایمنی بدن را در مقابله با این بیماری بسیار کاهش می‌دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خانم دکتر مینو محرز در ارتباط تلفنی با رسانه ملی افزود: به طور قطع امکان قرنطینه برخی شهر‌ها در کشور همانند برخی کشور‌های دیگر وجود ندارد و اصلاً با فرهنگ ما نیز سازگار نیست و بهترین راه این است که مردم رفت و آمد‌های غیر ضروری در شهر نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اینکه گفته می‌شود مواد خوراکی و غذایی دارنده طبع گرم و پیشگیری از ابتلا به این بیماری تأثیر دارد به لحاظ علمی اثبات نشده است و مردم غذای همیشگی خود را بخورند. عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مردم را از برگزاری هر گونه اجتماعی منع کرد و افزود: در این شرایط اگر مدارس هم تعطیل باشد، کار بدی نیست. دکتر محرز در خصوص رعایت موارد بهداشتی هم گفت: آنچه که بیش از همه موارد ضروری و اثرگذار به نظر می‌رسد شستن مکرر دست‌ها با صابون به مدت ۲۰ ثانیه در هر بار است و دستکش در دست کردن بدون شستن دست‌ها تأثیری ندارد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: استرس ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام

سید زاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: این اقدام که در راستای ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات انجام شده، گامی مهم در جهت بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت خط‌کشی و نقوش ترافیکی در جاده‌ها، افزود: این امر نقش مهمی در کاهش حوادث، تسهیل سفر‌های برون‌شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی، هشداری و بصری به رانندگان دارد.

چشمه خاور عنوان کرد: اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در خط‌کشی جاده‌ها، نشان‌دهنده تعهد این اداره کل به ارتقای ایمنی و کیفیت تردد در جاده‌های استان است و این اقدامات بدون شک در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و همچنین رفاه حال زائران و مسافران عبوری از این استان موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال گذشته یادآور شد: در این بازه زمانی نزدیک به ۴۹/۸ کیلومتر روشنایی تونل‌ها، ۱۹۵ چراغ چشمک زن، ۸۰ هزار و ۱۱۶ عدد نصب تابلو و علائم ایمنی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: نصب ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی، ۹ برج نوری و ۱۱۸ عدد ایمن سازی سر گاردریل پل و دماغه طی سال گذشته در سطح راه‌های استان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • تاثیرات گوش دادن به موسیقی شاد بر روح و روان انسان