Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@17:10:01 GMT

تلاش گوگل برای دوری از پرونده دادگاهی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۵۹۲۸

تلاش گوگل برای دوری از پرونده دادگاهی

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌آید که شرکت گوگل تلاش دارد تا نگرانی‌های ایجاد شده برای شرکت‌های تنظیم کننده اروپایی در رابطه با قدرت تسلط بر جست‌وجو را برطرف کند. اخیرا یک منبع تحقیقاتی متوجه شده که این شرکت قدرتمند فهرست‌های راهنمای سرویس‌هایی مانند Yelp را برای جست‌وجو مشاغل در کشور‌های اروپا مانند فرانسه و اسپانیا قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابلیت جدید به این صورت است که هنگام جستجو گزینه برجسته‌ای با عنوان Find results on بر روی برچسبی در قسمت بالایی نمایش داده می‌شود. شرکت گوگل در نظر دارد با انجام چنین کاری انتقادات وارده از سوی شرکت‌های اروپایی را از میان ببرد. علت اصلی این انتقادات نمایش دادن نتایج مخصوص گوگل با اولویت بیشتر بوده است.

اقدامات گوگل برای مقابله با شکایات

بر طبق گفته‌های منابع خبری، شرکت گوگل این قابلیت را در ابتدا داخل آلمان مورد بررسی قرار داده تا پیش از ایجاد آن در بازار با مخاطبین بیشتر مورد آزمایش قرار داده باشد. در حال حاضر هیچ اطمینانی وجود ندارد که آیا اقدامات جدید شرکت گوگل می‌تواند جلوی انتقادات جدید را بگیرد یا این که موفق نخواهد شد. در این لحظه رقابت گوگل با دیگر شرکت‌ها همچنان ادامه دارد، اما منتقدین و تحلیلگران معتقدند اقدامات اخیر این ابرشرکت باعث شده تا تنش‌های موجود بین شرکت‌ها کاهش پیدا کند.

گفتنی است که شرایط پیش آمده در گذشته نیز به وجود آمده بود. شرکت‌هایی مانند Yelp و چند نمونه دیگر، از کار‌ها و اقدامات خودخواهانه گوگل در سال ۲۰۱۳ شکایت کرده بودند. با این حال در گذشته مقامات مربوطه در اروپا چنین پرونده‌ای را نادیده گرفتند و به آن رسیدگی جدی نکردند. نکته مثبت در شرایط فعلی آن است که شرکت گوگل تلاش کرده تا از ایجاد تنش و مراحل دادگاهی جلوگیری کند و رفتاری جوانمردانه در شغل خود نشان دهد. گفتنی است که تحلیلگران معتقدند شرکت گوگل همواره تلاش کرده تا از ایجاد شایعات و دقدقه‌های غیرضروری دوری کند و وارد حواشی نشود. این شرکت بر خلاف فیسبوک و دیگر مکان‌های مشابه، بیش از هر برند دیگری تلاش بر حفظ جایگاه و نام خود دارد و ترجیح می‌دهد از ایجاد پرونده دادگاهی به دور بماند.

 

بیشتر بخوانید: خودروی ارتقاء یافته BMW M5 تا سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گوگل قاره اروپا گوگل کروم شرکت گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرید قشلاقی در جلسه شورای اداری گفت: این پست برق تا ۲ سال آینده احداث می‌شود و برق شهر‌های جنوب استان به ویژه شهرستان‌های هشترود و چاراویماق را که با مشکل انرژی در احداث برخی کارخانه‌ها و صنایع سنگین مواجه هستند تامین خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به نیاز منطقه و سرمایه گذاری صنایع در این شهرستان در شهرک‌های صنعتی و پایاب سد سهند احداث این پست  لازم و حیاتی است.

قشلاقی همچنین از راکد ماندن قطعه پنج آزاد راه هشترود ـ مراغه انتقاد کرد و گفت: این قطعه به طول ۶ کیلومتر مسیر حیاتی برای شهر هشترود است چرا که این شهر را به اتوبان پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) و آزاد راه هشترود ـ مراغه وصل کند، مردم این شهرستان از راه ارتباطی روستایی دامناب که به جاده مرگ هم مشهور است رفت و آمد می‌کنند و هر روز شاهد بروز تصادف هستیم.

فرماندار هشترود ادامه داد: برخی کار‌های ساختمانی و عملیاتی این قطعه اتمام شده و فقط مطالبات زمین‌های کشاورزان و ۲ دهنه پل و هموار سازی این‌مسیر مانده است که باید این مسیر تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی از ممنوعیت به کارگیری اتباع افغانی در کارگاه‌ها، باغ‌ها و مزرعه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • فناوری در خدمت جنایت
  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره طرح نور + جزئیات