Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@19:03:50 GMT

اعزام تانکهای ارتش ترکیه به مرز سوریه

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۶۱۸۳

اعزام تانکهای ارتش ترکیه به مرز سوریه

یک خبرگزاری ترکیه در گزارشی از اعزام تانکهای ارتش این کشور به استان هاتای در مجاورت مرز ترکیه با سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری دمیرن ترکیه گزارش داد که تانکهای ارتش این کشور از سرتاسر ترکیه به سمت استان هاتای در نزدیکی مرز این کشور با سوریه اعزام شده اند.

گزارشها حاکی از آن است که این تانکها به پایگاههای دیده بانی ترکیه در استان ادلب سوریه اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق ادعای مقامات آنکارا، این پایگاههای دیده بانی طی هفته های اخیر مورد حمله ارتش سوریه قرار گرفته اند!

بیشتر بخوانید:

رد پیشنهادات ترکیه درخصوص ادلب از سوی روسیه اردوغان: توافق برای نشست چهارجانبه ادلب وجود ندارد

ترکیه همچنین ادعا کرد که این کشور چندین نیروی نظامی خود را در حمله های مشابهی ظرف هفته های گذشته از دست داده است و در مقابل، دهها نظامی سوریه ای را کشته و تجهیزات نظامی ارتش سوریه را منهدم کرده است.

مقامات آنکارا همچنین دمشق و مسکو را متهم کردند که با انجام حملات به خاک ترکیه مفاد توافقنامه های سوچی را که هدف آن برقراری یک منطقه غیرنظامی شده در ادلب بود، نقض کرده اند.

در مقابل، مقامات روسیه نیز ترکیه را به تشدید وضعیت وخیم در ادلب و همچنین کوتاهی در عمل به تعهدات خود مندرج در توافقنامه های سوچی- از جمله تفکیک گروههای تروریستی از معارضان به اصطلاح میانه رو سوری- متهم کرد.

روسیه همچنین از ترکیه به دلیل تداوم حمایتهایش از شبه نظامیان ادلب و بالتبع آن، دائمی ساختن تعارض در منطقه انتقاد کرد. در همین ارتباط، وزارت دفاع روسیه به روز بیستم فوریه ۲۰۲۰ اشاره کرد که شبه نظامیان ادلب «جسارت این را یافتند که با حمایت توپخانه ای ارتش ترکیه به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی روستاهای قمیناس و نراب حمله کنند».

گفتنی است که با تشدید حملات شبه نظامیان محلی علیه ارتش سوریه، وضعیت در منطقه ادلب بسیار وخیم تر شده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا ارتش ترکیه تحولات منطقه سوریه تحولات سوریه ادلب وزارت دفاع روسیه ارتش سوریه دمشق مسکو ترکیه آنکارا ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

به گزارش مشرق، محمد مخبر بعد از ظهر امروز ( پنج شنبه) در تماس تلفنی نخست‌وزیر سوریه، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

حسین عرنوس از عملیات اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان پاسخ دندان شکن به اقدامات رژیم صهیونیستی یاد کرد و با تبریک این رشادت به دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی تنها تأسیسات و زیرساخت های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد، بلکه این اقدام شجاعانه موجودیت رژیم صهیونیستی و اعتبار آن و متحدان این رژیم را زیرسوال برد و به چالش کشید.

نخست وزیر سوریه از آمادگی کامل ارتش و نیروهای مسلح این کشور برای حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مقابله با اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: ارتش سوریه آماده است به تجاوزات و اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکن دهد.

وی از عزم و اراده جدی دولتمردان جمهوری اسلامی برای پیگیری و اجرایی شدن اسناد و توافقات فیمابین دو کشور تقدیر و بر توسعه روند همکاری های مناسب دو کشور در زمینه تجارت آزاد و همچنین امور بانکی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم
  • ما به دنبال تنش نیستیم/ اگر اسراییل خطا کند، پاسخ شدید می‌دهیم
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی