Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@12:50:07 GMT

واقعیت های مراقبت از مبتلایان کرونا/در ICU چه خبر است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۶۲۰۲

واقعیت های مراقبت از مبتلایان کرونا/در ICU چه خبر است

به گزارش خبرنگار مهر، چند روزی است که کرونا به اولین دغدغه مردم بدل شده و نگرانی‌هایی نیز ایجاد کرده است. به طوری که استرس و اضطراب کرونا به مراتب بیشتر از خود بیماری، آزار دهنده شده است. شاید یکی از دلایل آن، عدم آگاهی دقیق مردم از این بیماری باشد. در عین حال، جدی گرفتن نکات بهداشتی که مسئولان وزارت بهداشت مدام بر آن تاکید و اصرار دارند، می‌تواند تا حدود زیادی ما را از این اضطراب و نگرانی دور سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین، گفته می‌شود که پای هر کسی به بیمارستان باز شود، حتماً گرفتار کرونا خواهد شد. در صورتی که کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران و…، در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و کار مراقبت از بیماران بد حال کرونایی را عهده دار شده‌اند.

مهرناز اسدی فوق تخصص ریه با حضور در یک برنامه تلویزیونی، گفت: من در بخش مراقبت‌های ویژه کار می‌کنم، جایی که بیشترین خطر ابتلاء وجود دارد.

وی افزود: ما معتقدیم که بیشترین خطرات در بخش‌های آی سی یو وجود دارد، چون با بیماران حاد تنفسی کرونا مواجه هستیم که در این بخش‌ها بستری و تحت مراقبت هستند.

اسدی ادامه داد: در بخش آی سی یو، با رعایت حفاظت فردی با بیماران در ارتباط هستیم و هیچ مشکلی هم برای من به وجود نیامده است.

وی افزود: در بخش آی سی یو، اگر بیمار بد حال شود مجبوریم مسیر مصنوعی برای تنفس بیمار ایجاد کنیم و همه این کارها، یعنی اینکه در ارتباط مستقیم با فرد مبتلا قرار داریم.

این فوق تخصص ریه با عنوان این مطلب که برای خودم تست کرونا انجام نداده‌ام و نخواهم داد، گفت: فکر می‌کنم این بیماری به شکل سرماخوردگی ساده بوده و خوب شده‌ام. ضمن اینکه نباید همه جا با ماسک حاضر باشم، چون نیازی نیست.

اسدی با اشاره به مراقبت ۲۴ ساعته از بیماران آی سی یو، افزود: احتمال انتقال بیماری از مبتلایان به عفونت‌های حاد تنفسی کرونا خیلی بیشتر از ناقل سالم است.

کد خبر 4863473

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت آی سی یو وزارت بهداشت کیانوش جهانپور سعید نمکی سلامت مردان ماسک طبی داروسازی کنگره سوختگی سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دیابت بیماری های واگیر درمان ناباروری کنگره دهان فک و صورت بیماری عفونی آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 

به گزارش جام جم آنلاین، سعید بَرپَروَشان با اشاره به اینکه ۲۹ فروردین ماه روز جهانی هموفیلی است، عنوان کرد: در ایران حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی داریم، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که ۱۳ فاکتور انعقاد خون دارد.

وی ادامه داد: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتور‌های این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم‌ترین فاکتور به شمار می‌آیند.

مدیر کانون هموفیلی ایران به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران بخصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است.

مدیر کانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت کرده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

دیگر خبرها

  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد