Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:09:43 GMT

عامل مرگ مادر باردار همدانی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۶۸۵۰

عامل مرگ مادر باردار همدانی مشخص شد

ایسنا/همدان ۲۲ مهرماه امسال یک خانم ۳۳ ساله برای انجام زایمان طبیعی به بیمارستان خصوصی بوعلی همدان مراجعه می کند، زایمان به خوبی انجام می گیرد و نوزاد متولد می شود اما پس از گذشت ساعاتی از زایمان، مادر دچار اختلال انعقادی و پارگی رحم شده و جان خود را از دست می دهد.

بعد از شکایت انجام شده و ارجاع پرونده به سازمان پزشکی قانونی استان اعلام علت تامه مرگ به اتمام بررسی و آزمایشات حاصل از نمونه برداری های صورت گرفته موکول شد و اکنون بعد از گذشت چند ماه نتیجه نهایی مرگ مادر باردار از طرف این سازمان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پس از بررسی نمونه های مورد آزمایش بیماری خونریزی دهنده که منجر به اختلال انعقادی می شود، عامل فوت این مادر مشخص شده است، اظهار کرد: هر نوع بیماری که باعث خونریزی در فرد شود را شوک خون ریزی دهنده یا بیماری خون ریزی دهنده معرفی می کنند.

دکتر ارتین کمالی با تأکید بر اینکه هنوز قصور پزشکی در این مورد تأیید نشده است، افزود: اگر هر اتفاقی اشتباهاً به قصور پزشکی ربط پیدا کند، انگیزه جامعه پزشکی کم شده و این موضوع به طور مستقیم بر آینده مردم تأثیر خواهد گذاشت بنابراین نباید هر اتفاق پزشکی را قصور به شمار آورد.

وی با بیان اینکه پس از مشخص شدن علت فوت، نتیجه باید در کمیسیون های مربوطه نظام پزشکی و پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گیرد تا قصور پزشکی تأیید شود، گفت: بر طبل قصور پزشکی کوبیدن نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت و در صورت تأیید قصور پزشکی نیز باید به صورت منطقی با آن برخورد شود.

کمالی با بیان اینکه گاهی پزشک و گاهی بیمار محق هستند و باید تصور اینکه همیشه حق با بیمار است از بین برود، اضافه کرد: بررسی و جمع بندی نمونه های آسیب شناسی در پزشکی قانونی پروسه ای زمانبر است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با تأکید بر اینکه وظیفه خبرنگار شفاف سازی حرفه ای است، تصریح کرد: مردم را نباید علیه جامعه پزشکی تحریک کرد و باید خبرها به صورت درست و دقیق پخش شوند.

کمالی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه همدان جزء استان هایی است که بحث نزاع در آن پررنگ نبوده و در سال ۹۷ براساس معاینات نزاع در هر ۱۰۰ هزار نفر دهمین استان کشور بوده ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرگ مادر باردار پزشكي قانوني زایمان پزشکی قانونی قصور پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  علی عباسیافزود:بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان ساری با ۱۸، آمل با ۱۶ و نور با ۱۳ بیشترین فوتی و شهرستان‌های جویبار و نکا هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۶۳ نفر (با افزایش ۱۹ درصدی)، برق گرفتگی با ۳۴ (افزایش ۳۱ درصدی)، اصابت جسم سخت با ۲۵ (افزایش ۲۵ درصدی) و سایر موارد با ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

عباسی گفت: بر اساس تفکیک ماه های پر حادثه  سال گذشته در خرداد ماه با ۱۷ مورد و (فروردین، آبان، آذر، دی) هر کدام با ۱۳ مورد بیشترین و اردیبهشت با ۷ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است. و سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۳۴ مورد بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۸ فوتی کمترین آمار را داشتند.

وی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۷۱ (۸۱۰ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر بیشتر گزارش شده است.. 

دیگر خبرها

  • راهپیمایی همدانی ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • ۲۴ مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • نجات جان مادر باردار گرفتار در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد