Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری استان مرکزی با بیان اینکه دهانه پل‌ها در استان مرکزی لایروبی شدند از ایمن‌سازی پل‌های محل تردد در استان مرکزی خبرداد. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فروردین‌ماه امسال شاهد حجم بالایی از نزولات آسمانی در سراسر کشور بودیم به طوری که در بسیاری از استان‌ها حجم بالای بارش‌ها سبب وقوع سیل شد که استان مرکزی هم مستثنی از این بارش‌ها نبود و بسیاری از سدها و بندهای استان به دنبال این بارش‌ها سرریز کرده و شاهد افزایش حجم آب‌های زیرزمینی در استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از بارش‌های غیر قابل انتظار در فروردین‌ماه امسال و پیش بینی ادامه این روند حساسیت و اهمیت امر مدیریت بحران بیش از گذشته برجسته شد و مجموعه نهادها و مسئولان مربوطه به این فکر افتادند که برای مدیریت چنین بحران‌هایی باید عزم ملی به کار گیرند.

مسئله مدیریت بحران با انجام اقدامات و هماهنگی‌های لازم از جمله موارد مهم و اساسی است که در چنین مواقعی باید مورد توجه باشد و اکنون با توجه به اخطارهای هواشناسی در رابطه با ورود سامانه بارشی قوی به کشور و همچنین استان و احتمال وقوع سیلاب در برخی مواقع بار دیگر این مهم در کانون توجه قرار گرفته است.

دهانه پل‌ها و زیرگذرها از جمله موارد حساس در زمان وقوع سیلاب هستند که باید لای‌روبی و اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات احتمالی در آنها برای مدیریت بهتر شرایط بحرانی ناشی از وقوع سیلاب انجام شود.

شرحی از حال‌وروز سیلابی لرستان؛ از خانه‌های تخریب‌شده تا شمارش معکوس آغاز سیل + تصاویر

خسارت 400 میلیارد ریالی سیل در ساوه/ تردد از پل‌های در معرض تخریب ساوه ممنوع شد

احتمال بروز خسارت به کشاورزی در اثر وقوع سیلاب و تگرگ

لایروبی 3 هزار و 700 دهانه پل در مدت 10 روز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: در رابطه با سیل هم طبق اخطاریه‌ای که از 10 روز پیش دریافت کردیم، علی‌رغم لای‌روبی دهانه همه پل‌ها از ابتدای امسال تاکنون، نزدیک 460 دستگاه پل شامل 3 هزار و 700 دهانه را در این مدت مجدد لای‌روبی کرده‌‌ایم.

علی زندی‌فر افزود: یکی دو مورد از پمپ‌های تخلیه آب زیرگذرها هم نواقصی داشتند که در این مدت آماده شدند تا در بارش‌های پیش‌رو باحل مشکلات احتمالی از وقواع هرگونه حادثه در این مناطق جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای راهداری هم از یکشنبه‌شب در راهدارخانه‌ها مستقر هستند و در آماده‌باش کامل قرار دارند و هرگونه خدمات لازم به مسافران و مردم را در سطح جاده‌های استان مرکزی به عنوان کریدور غرب و جنوب را ارائه می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها گفته شد در منطقه شازند احتمال بارش سنگین برف وجود دارد که در این راستا یک دستگاه برف‌بُر را در این منطقه مستقر کرده‌ایم.

زندی‌فر ادامه داد: درحال حاضر هم در جاده‌ها مشکلی نداریم و تردد در تمامی محورها روان است اما از مردم و مسافران درخواست داریم تا حد امکان از انجام سفر غیرضروری در این مدت جدا خودداری کنند.

98 نقطه حادثه‌خیز و سیل‌خیز در استان مرکزی شناسایی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با اشاره به نقاط سیل‌خیز استان همچنین اظهار داشت: 98 نقطه حادثه‌خیز و سیل‌خیز در نقاط مختلف استان شناسایی شده تا بتوان اقدامات فوری و دقیق لازم در این موضوع صورت بگیرد.

عزت‌الله آمره‌ای ادامه داد: در شهرستان اراک 300 نقطه در حریم رودخانه وجود دارد که از این 300 ، تعداد 18 مورد در وضعیت حاد قرار دارد که بر این اساس شهرداری باید اخطار تخلیه به ساکنان منطقه دهد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی تاکید کرد: اکنون آب ذخیر شده در سد الغدیر ساوه 220 میلیون متر مکعب است و تا بیش از 250 میلیون مترمکعب نیز ظرفیت دارد و در صورتی که بارش‌ها ظرفیت سد را به بیش از 250 میلیون مترمکعب برساند مازاد آن رها می‌شود، همچنین ذخیره آب سد کمال صالح نیز 80 میلیون متر مکعب بوده و تا 96 میلیون مترمکعب امکان ذخیره دارد.

وی با اشاره به سد کمال صالح گفت: با توجه به این که بخشی از این سد در حوزه لرستان قرار دارد و میزان بارش‌ها در این منطقه زیاد است آب این سد روزانه حدود 50 مترمکعب در ثانیه تخلیه می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در سطح استان مرکزی در مجموع دو سد بزرگ داریم که هیچ مشکلی ندارند، بخشی از ظرفیت آنها خالی است و سیلاب‌های پیش رو مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

 آمره‌ای افزود: سدهای بزرگ استان هیچ مشکلی به لحاظ تاب‌آوری در مواقع سیلابی ندارد، سدهای کوچک هم باید رصد شود، وضعیت آنها بسته به حجم سیلاب است، در سیل فروردین‌ماه امسال مشکلی خاصی در سدها نداشتیم.

وی تصریح کرد: براساس تجربیات کسب شده در بارش‌های ابتدای سال همه سدهایی که احتمال خطر داشتند با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مربوطه اصلاح شدند.

انتهای پیام/712/ی

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی استان مرکزی وقوع سیلاب وقوع سیل دهانه پل بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز

معصومه جودکی افزود: از سال ۲۰۰۱ تاکنون ، پوشش بالای واکسیناسیون و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است.

وی  گفت: اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی است، وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال ویژه کودکان اتباع در استان البرز نیز در دو مرحله ۲ تا ۴ اردیبهشت و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه انجام می‌شود.   معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: برنامه ایمن سازی تکمیلی برای کودکان زیر ۵ سال اتباع غیر ایرانی به ویژه کودکانی که در محل تجمع عمده مهاجرین مستقر هستند انجام می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان