Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روسیا الیوم، این قطعنامه با ۱۳ رای موافق و دو رای ممتنع روسیه و چین تصویب شد.

این قطعنامه بر تمدید تحریم‌ها علیه  برخی رهبران جنبش انصارالله یمن و تمدید ماموریت کمیته ویژه کارشناسان یمن تا ۲۸ مارس ۲۰۲۱  تاکید دارد.

قطعنامه شورای امنیت از همه کشورها می‌خواهد که به تحریم واردات سلاح به یمن پایبند باشند و طرف‌های یمنی را به حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو ترغیب می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، شورای امنیت تحریم‌های مربوط به منازعات یمن را از سال ۲۰۱۴ سالانه تمدید می‌کند.

در همین راستا روسیه در مذاکرات تمدید تحریم‌های یمن در شورای امنیت سازمان ملل تهدید کرد که در صورت اشاره‌ای به نام ایران، این اقدام را وتو خواهد کرد.

به گزارش فرانس 24، شواری امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه پس از مذاکراتی سرسختانه میان انگلیس و روسیه، تحریم‌ها علیه یمن را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. روسیه تهدید کرد که اگر در این تحریم‌ها حتی هرگونه اشاره پنهان و غیرمستقیمی به ایران شود، آن را وتو خواهد کرد.

در مذاکرات شواری امنیت سازمان ملل، انگلیس در ابتدا هیچ اشاره‌ای به ایران نداشت.

اما سپس، مدت کوتاهی پس از رای‌گیری و پس از آن که فرانسه و بلژیک شروع به میانجیگری کردند، لندن موافقت کرد که هر گونه ارجاع به سلاح‌های در اختیار حوثی‌های یمن و تشابه‌شان به سلاح‌های ایرانی را حذف کند.

310311

کد خبر 1357339

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یمن ایران و روسیه شورای امنیت سازمان ملل شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد، تشدید بحران کنونی در خاورمیانه که تاکنون بدین شکل سابقه نداشته، نتیجه ماجراجویی شکست خورده آمریکا و حمایت از اقدامات غیرقانونی اسرائیل است و گفت: شورای امنیت باید تدابیری برای جلوگیری از از وخامت اوضاع اتخاذ کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی ابراز عقیده کرد که تشدید بحران کنونی در منطقه خاورمیانه نتیجه شکست یک ماجراجویی دیگری از سوی دولت ایالات متحده است.

این دیپلمات تاکید کرد که مقامات واشنگتن مدت‌هاست که «اظهارات بی سابقه‌ای» را تبلیغ می‌کنند، مبنی بر اینکه گویا همه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل الزام‌آور نیستند. در واقع ایالات متحده به خاطر جاه طلبی‌های خود هر کاری انجام می‌دهد تا این امکان را برای اسرائیل فراهم کند که از پیروی از قوانین بین المللی خودداری کند. زاخارووا افزود: این سیاست واشنگتن خاورمیانه را در آستانه یک بحران بسیار جدی قرار داده، بحرانی که این منطقه در تاریخ اخیر هنوز تجربه نکرده است.

او گفت: «به نظر من وضعیت کنونی در منطقه  نتیجه یک ماجراجویی دیگر از سوی ایالات متحده آمریکا است که شکست خورده و منجر به فروپاشی وضعیت متزلزل در خاورمیانه شده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد که خاورمیانه بیش از یک جنگ را تجربه کرده است، ولی تاکنون چنین "وضعیت انفجاری گسترده‌ای" هرگز در منطقه رخ نداده بود.

زاخارووا از شورای امنیت خواست تا از تشدید تنش در خاورمیانه جلوگیری کند

ماریا زاخارووا تاکید کرد که  شورای امنیت سازمان ملل باید هر اقدامی که لازم است را برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه انجام دهد. این دیپلمات گفت: «ما واقعاً معتقدیم که وضعیت تحت هیچ شرایطی نباید در جهت تشدید بیشتر اوضاع تحریک شود. و هر کاری باید انجام شود تا شورای امنیت سازمان ملل دست به اقدامی بزند.»

به گفته وی، کار شورای امنیت به دلیل موقعیت تعدادی از کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا که "اجازه استفاده از منابع سازمان ملل را نمی دهند" پیچیده شده  و عملاً موثر نیست.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه اشاره کرد که این اقدامات مخرب آمریکا، سازمان ملل و کشورهای غربی بود که ایران را مجبور به حمله تلافی جویانه علیه اسرائیل کرد.

روز گذشته دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که به ابتکار طرف ایرانی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی خود گفتگویی تلفنی داشت و  سران دو کشور در خصوص تشدید اوضاع در خاورمیانه پس از حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و حمله تلافی جویانه ایران به تفصیل تبادل نظر کردند.

طبق این اطلاعات، پوتین ابراز امیدواری کرد که طرف‌های درگیر  خویشتن داری بیشتری از خود نشان داده و اجازه ندهند دور جدیدی از رویارویی آغاز شود که عواقب آن برای کل منطقه فاجعه بار خواهد بود. رئیسی نیز به نوبه خود تاکید کرد که تهران هیچ هدفی برای افزایش تنش در منطقه ندارد و اقدامات ایران از روی اجبار و محدود بوده است.

روسای جمهور روسیه و ایران تأیید کردند که علت اصلی پیچیدگی اوضاع، عدم حل و فصل مناقشه دیرین بین فلسطین و اسرائیل است. علاوه بر این، دو طرف تاکید کردند که رویکردهای اصولی روسیه و ایران به نفع آتش‌بس فوری در نوار غزه، ارائه بیشتر کمک‌های بشردوستانه به مردم آن و ایجاد شرایط برای حل و فصل دیپلماتیک بحران، بر یکدیگر منطبق است.

روسیه خطاب به اسرائیل: از اقدام نظامی خودداری کنیدروسیه قصد محکوم کردن حمله تلافی جویانه ایران را نداردنماینده روسیه: نشست شورای امنیت نمایش ریاکاری غرب است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است