Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@13:58:56 GMT

جشنواره اقوام ایرانی لغو شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۷۲۴۲

جشنواره اقوام ایرانی لغو شد

شهردار عالیشهر گفت: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در اسفندماه لغو و به سال آینده موکول شد.

به گزارش ایمنا، مهدی قائدی اظهار کرد: عالیشهر تاکنون سه سال متوالی میزبان این جشنواره ملی بوده‌است و این شهرداری نسبت به برگزاری آن اهتمام ویژه‎ای دارد.

وی اضافه کرد: چهارمین دوره این جشنواره برای اسفندماه جاری پیش بینی شده بود که با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو و تصمیم به برگزاری آن در سال آینده گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار عالیشهر ادامه داد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران عالیشهر تشکیل و تصمیم‏‌هایی را لحاظ و در این شهر اجرایی کرده‌‬ است.

قائدی‬ گفت: در این ارتباط مکان‌های عمومی، مخزن‌های جمع‌آوری زباله، سرویس‌های بهداشتی و دستگاه‌های عابر بانک روزانه پس از پایان ساعت‏‌های کاری ضدعفونی می‏‌شود.

شهردار عالیشهر تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی نیز شبانه از ساعت ۲۱ تا ۲۴ با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استریل می‌‏شود.

قائدی خاطرنشان کرد: بازار هفتگی عالیشهر (سه‎شنبه بازار) که همواره محل تجمع جمعیت زیادی است این هفته تعطیل شد و تا عادی نشدن شرایط، تعطیلی آن ادامه دارد.

وی گفت: زمین‌های ورزشی در اختیار شهرداری نیز تعطیل و آبخوری‌های عمومی سطح شهر نیز برای اقدام‌‏های پیشگیرانه تعطیل‬ شد.

شهردار عالیشهر گفت: ساختمان اداری شهر عالیشهر نیز به دلیل مراجعه قابل توجه ارباب رجوع روزانه بعد از ساعت کاری استریل می‌‎شود و در ورودی این مکان روشویی و مایع ضد عفومی کننده برای استفاده شهروندان جانمایی شده‌است.

قائدی اضافه کرد: پذیرایی از ارباب رجوع و کارکنان نیز با لیوان‌های یکبار مصرف انجام و ماسک و دستکش موردنیاز کارکنان شهرداری تأمین شده‌است تا آنها بتوانند کمترین دغدغه‌ای خدمات خود را به شهروندان ارائه کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه استعمال دخانیات از شیوه‌های مستعد در انتقال ویروس است با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با عرضه قلیان در سطح پارک‌های شهر به صورت جدی به شدت مقابله می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 412360

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری شهر شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی مدیریت شهری ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهردار عالیشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آنچه در قبال شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، هشداری بود که یک پاندمی چگونه می تواند جغرافیای انسانی و زیستی را پشت سر گذاشته و به بدن همه انسانها در تمامی نقاط دنیا رسوخ کند! در این میان باید به هشدارهای ناظر بر وقوع پاندمی های جدید توجه کرد، حتی اگر این فراگیری شدت و حدت کمتری نسبت به کوید-19 داشته باشد. 

دانشمندان هشدار دادند «آنفلوانزا» عامل بیماری‌زایی است که به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد.به نوشته وبسایت گاردین،‌ یک نظرسنجی بین‌المللی که قرار است آخر هفته آینده منتشر شود، نشان می‌دهد ۵۷ درصد از متخصصان احتمال می‌دهند یک سویه از ویروس آنفلوانزا علت شیوع بعدی بیماری‌های عفونی مرگبار در سطح جهان خواهد بود.جان سلمانتون گارسیا از دانشگاه کلن که این مطالعه را انجام داده است، تاکید کرد:‌ «این باور که آنفلوانزا بزرگترین تهدید همه‌گیری در سطح جهان است بر اساس تحقیقات طولانی‌مدتی به دست آمده که نشان می‌دهد این ویروس به طور مداوم در حال تکامل و جهش است.»

آنچه ماجرا را جدی تر می سازد، معطوف به تکامل و جهش ویروس آنفلانزاست. اگرچه هربار تلاش می‌شود با سویه‌های مختلف آنفلوانزا به اندازه کافی مقابله شود و آنها فعلا در حد خطرناک ارزیابی نمی‌شوند،‌ این موضوع لزوما برای همیشه صادق نخواهد بود.»

بنا بر اطلاعات منتشرشده از این پژوهش،‌ ۲۱ درصد از کارشناسانی که در این مطالعه شرکت کردند،‌ اعتقاد دارند که محتمل‌ترین عامل بعدی همه‌گیری، پس از آنفولانزا، احتمالا ویروسی است به نام بیماری ایکس X که هنوز برای علم ناشناخته است. آنها درباره بیماری ایکس بر این باورند که همه‌گیری بعدی ممکن است از سوی میکروارگانیسمی که هنوز شناسایی نشده است ایجاد شود درست همانطور که ویروس عامل کووید-۱۹ پیدا شد و در سال ۲۰۱۹ همه‌گیری جهانی را شکل داد. در واقع، برخی از دانشمندان هنوز بر این باورند که سارس کوو-۲ Sars-CoV-2 (عامل کووید – ۱۹) همچنان یک تهدید محسوب می‌شود به طوری که ۱۵ درصد از دانشمندان این مطالعه، آن را محتمل‌ترین علت همه‌گیری در آینده نزدیک ارزیابی می‌کنند.وجه مشترک این تحقیق این است که آنفلوانزا تهدید شماره یک از نظر احتمال همه‌گیری از سوی بیشتر دانشمندان جهان معرفی می‌شود.

این نتایج در حالی ارائه خواهد شد که هفته گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع آنفلوانزای پرندگان ( سویه اچ۵ان۱ H5N1) که باعث میلیون‌ها مورد ابتلا در سراسر جهان شده است، ابراز نگرانی کرد. شیوع این بیماری در سال ۲۰۲۰ آغاز و تاکنون منجر به مرگ یا تلف شدن ده‌ها میلیون طیور و نابودی میلیون‌ها پرنده وحشی شده است.این ویروس به تازگی به گونه‌های پستانداران نیز گسترش یافته است به طوری که گزارش شده گاوهای اهلی در ۱۲ ایالت آمریکا آلوده شده‌اند و نگرانی‌ها در مورد خطرات این بیماری برای انسان بیش از پیش افزایش یافته است.این موارد مطالعاتی، هشدارهایی هستند که تصور نکنیم دوران شیوع پاندمی های فراگیر و خطرناک به پایان رسیده و پیش بینی ها و اقدامات لازم را در این خصوص صورت دهیم. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • ارسال ۱۰۰۰ اثر به نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!
  • بنیاد ایرانشناسی میزبان جشنواره فیلم اقوام شد
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید