Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، دبیر هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون گفت: در بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای این دوره از جشنواره تعداد 289 طرح و ایده از 16 استان کشور به دبیرخانه ارسال شد.

امیر مشهدی‌عباس افزود: طرح‌ها و ایده‌های بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای از سوی هیئت انتخاب شامل داوود کیانیان، فائزه فیض، فرزاد زیدی‌نژاد و آناهیتا غنی‌زاده بررسی و از بین 289 طرح و ایده شرکت‌کننده در این بخش 13 اثر در مرحله نخست انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هم‌چنین در ادامه یادآور شد: این آثار از سوی اساتید نمایش کتاب‌خانه‌ای مشاوره‌ی تخصصی خواهند گرفت و پس از مشاوره به مرحله داوری اصلی راه خواهند یافت. در پایان در مرحله‌ی کشوری جشنواره، از بین این آثار سه اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی خواهند شد.

بر همین اساس، نمایش‌های «می‌شود... می‌شود» به کارگردانی منیره هاشمی و «آشنایی با توانایی‌های حرکتی و جسمی» اثر سهراب خواجه‌نژاد هر دو از استان خراسان‌رضوی، «کتاب‌های ما را بخوانید» به کارگردانی مریم جهانشاهی از استان کرمان، «ماهی سیاه کوچولو» اثر گلشن حسنوند از استان لرستان، «به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند» اثر معصومه جلالیان از استان خراسان‌جنوبی و «دایره زندگی» به کارگردانی محمدرضا مظفری از استان کرمانشاه، به مرحله پایانی این جشنواره راه پیدا کردند.

همچنین «طلسم چهل‌گیره» به کارگردانی حمیدرضا استوار از استان مازندران، «جعبه نقش» اثر آزاده آقامیریها از استان قزوین، «انتخابات در جنگل» اثر فاطمه بهرامی‌مقدم، «آش سنگ» به کارگردانی ام‌لیلا رضایی و «شیر چاه‌نشین» اثر الهام خلیلی‌ورزنه هر سه از استان قم، «سفر اسرارآمیز» اثر عاطفه شیروانی از استان فارس و «سفر مرغ باهوش» به کارگردانی ساغر لطفی‌نژاد از استان تهران دیگر نمایش‌هایی هستند که از سوی هیأت انتخاب این رویداد هنری به عنوان راه‌یافته معرفی شدند.

بر این اساس نمایش کتابخانه‌ای‌ فعالیتی است گروهی و عضو محور که در یک بازه زمانی کوتاه (نیم روزه) با ارائه طرح و ایده اعضا یا مربی هدایت‌گر با استفاده از بازی‌های نمایشی، نمایش خلاق و تئاتر بی‌چیز(بدون آکسسوار و امکانات صحنه‌ای و لباس با کمترین امکانات) و با بهره‌گیری از بازی، نقش‌پذیری و با عروسک‌های ساده و خلاق ساخته شده از سوی گروه اجرایی، جهت کشف استعداد اعضای کانون در یک جلسه اجرا می‌شود.

پیش از این  اسامی ۱۵ اثر که به بخش صحنه‌ای این رویداد هنری راه یافته بود، اعلام شد.

مرحله کشوری هجدهمین دوره از جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ در اهواز برگزار شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کتاب خانه ای نمایش کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سعید زمانی معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: با نظر هیات داوران جشنواره آیین‌های نمایشی، میدانی و خیابانی روستایی و عشایری رضوی ۷ گروه تئاتری در روستای کردر رضوی به رقابت خواهند پرداخت.

وی در این باره اظهار کرد: یکی از بخش‌های ششمین جشنواره روستایی آسمان هشتم مربوط به آیین‌های نمایشی و روستایی رضوی خواهد بود. با توجه به آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۷ اثر مجوز حضور در هرمزگان برای رقابت با سایر گروه‌ها را پیدا کرده اند.

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بیان کرد: در همین راستا استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگلویه و بویراحمد و هرمزگان صاحب نماینده برای شرکت در این رقابت‌ها هستند.

وی در پایان عنوان کرد: گروه راد از صومای برادوست ارومیه، باغ انار از باغ انار لردگان، نبی اکرم از زرکی میناب، انگاره از شهوار میناب و ضامن آهو از سیله در کردر رضوی از توابع شهرستان میناب به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 6081309 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فهرست نهایی گروه‌های منتخب جشنواره آئین‌های نمایشی روستایی رضوی اعلام شد
  • (ویدئو) حمله ایران نمایشی بود؟ اگر می‌توانید شما هم نمایش دهید!
  • اجرای نمایشی که ستاره پسیانی دید و به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی