Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@21:21:32 GMT

زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۷۶۷۰

زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن تغییر کرد

رئیس بنیاد مسابقات قرآن‌کریم از تعویق زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به دلیل شرایط بهداشتی کشور خبر داد. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کریم دولتی، رئیس بنیاد مسابقات قرآن‌کریم با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور از روزهای گذشته نگرانی‌هایی در زمینه برگزاری همایش‌هایی که با حضور تعداد زیادی از مخاطبان برگزار می‌شود وجود داشته است و در این راستا برگزاری مسابقات قرآن که جنبه بین‌المللی دارد و افرادی از سایر کشورها در این مسابقات حضور می‌یابند و همچنین با توجه به تعداد چشمگیر افرادی که چه به‌عنوان متسابق و چه به‌عنوان مخاطب و برگزارکننده با این رویداد در ارتباطند، توجه به نکات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا امری ضروری به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: به‌همین منظور در جلسه ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن که در روز شنبه، سوم اسفندماه برگزار شد، مقرر شد که استعلام کتبی از وزارت بهداشت به‌عنوان مرکز تخصصی اعلام نظر درمورد این موضوع صورت بگیرد تا نسبت به موضوع برگزاری مسابقات و مقدماتی که باید فراهم شود، تعیین تکلیف شود.

دولتی یادآور شد: با توجه به پاسخ استعلام که سه‌شنبه، 6 اسفندماه به سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ شد در نتیجه مشخص نبودن وضعیت و با توجه به اینکه مسابقات در هفته سوم فروردین‌ماه برنامه‌ریزی شده و قطعاً بعضی برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها باید حتی زودتر از این زمان صورت پذیرد، برگزاری مسابقات به تاریخ دیگری موکول شد.

دولتی با اشاره به محل برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: با در نظر گرفتن محل برگزاری مسابقات قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع) که به‌طور طبیعی از ازدحام فراوانی برخوردار است و حضور شرکت‌کنندگان که از سایر کشورها به ایران می‌آیند و عموم مردم که به‌عنوان مخاطب در مسابقات حضور می‌یابند و با توجه به مشکلاتی که با شیوع ویروس کرونا بوجود آمده، برگزاری مسابقات در ابتدای سال آینده برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده مناسب نیست.

وی تصریح کرد: بنابراین مسابقات قرآن بعد از ماه مبارک رمضان در تاریخی که پس از کارشناسی و با هماهنگی تمام دست‌اندرکاران مختلف مشخص خواهد شد، برگزار می‌شود و طی روزهای آینده نیز زمان جدید برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مسابقات بین‌المللی قرآن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسابقات بین المللی قرآن مسابقات بین المللی قرآن برگزاری مسابقات بین المللی قرآن مسابقات قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بوابة الاهرام، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این طرح دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح، از طریق تارنمای اینترنتی مقرأة الحرمین به نشانی maqraa.gph.gov.sa یا از طریق نرم افزار‌های (اپلیکیشن)‌های طراحی شده اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی