Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد- تفاهم‌نامه سه‌جانبه اعطای تسهیلات خرید به یک میلیون و ۲۰۰هزار بازنشسته کشوری با عنوان طرح «یاری» بین بانک صادرات ایران، صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه امضاء شد که بر اساس آن تسهیلات یک میلیون و دویست هزار تومانی به این بازنشستگان پرداخت می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری امتداد، دوره بازپرداخت این تسهیلات که با نرخ کارمزد ۲درصدی توسط بانک صادرات ایران به بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد، با یک ماه تنفس همراه بوده و از آخر فروردین تا پنج ماه در ۵قسط مساوی قابل بازپرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع کل مبلغ این تسهیلات در هر دوره ۱۴هزار و ۴۰۰میلیارد ریال بوده و بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته، قابل تمدید تا سه دوره در هر سال است که رقم کلی آن در سال تا ۴۳هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

توان خرید بازنشستگان کشوری با استفاده از این تسهیلات در ایام پایانی سال با حمایت بانک صادرات ایران، هماهنگی صندوق بازنشستگی کشوری و امکانات فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به میزان ۱۲میلیون ریال افزایش می‌یابد.

در این مراسم که با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران، اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و رسول محمدی مدیرعامل شرکت‌ فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه برگزار شد، حمایت همه‌جانبه از وضعیت معیشت بازنشستگان کشوری هدف و دغدغه اصلی این طرح عنوان شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی با قله‌های هدف گرفته‌شده فاصله داریم، تاکید کرد: منابع صندوق‌های مختلف بازنشستگی در کشور ‌می‌تواند با مدیریت بهینه منشاء خدمات زیادی برای بازنشستگان فراهم کند تا در سه بخش معیشت، فراهم کردن سرپناه مطمئن و سلامت و بهداشت  بازنشستگان اقدامات مناسی صورت گیرد.

محمد شریعتمداری با قدردانی از حمایت بانک صادرات ایران در طرح «یاری»،  بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: روند اجرایی کردن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با وجود رد شدن لایحه بودجه سال ٩٩ در مجلس همچنان پیگیری خواهد شد.

حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این مراسم گفت: همکاری این بانک با صندوق بازنشستگی کشوری دیرینه، راهبردی و عمیق است و تعداد شعب و پراکندگی جغرافیایی واحدهای این بانک در سراسر کشور موجب سهولت استفاده بازنشستگان از خدمات بانکی شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک صادرات ایران با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری طرح‌های متنوعی برای افزایش ظرفیت تسهیلات رفاهی بازنشستگان اجرا کرده است، افزود: در یک‌سال و نیم اخیر، علاوه بر اینکه این همکاری‌ها موجب شده تا حقوق بازنشستگان بدون وقفه به حساب آ‌ن‌ها واریز شود، حدود ۲۰۰هزار فقره وام ضروری با نرخ ۴درصد به بازنشستگان و ۲۵۰۰فقره تسهیلات۲۰۰میلیون ریالی ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران (همسر بازنشستگان کشوری) پرداخت شده و اینک با تفاهم‌نامه امضاشده قدم دیگری در راستای ارتقای توان رفاهی بازنشستگان برداشته شده است.

بانک صادرات ایران، با برخورداری از حدود ٢ هزار و دویست شعبه و باجه بانکی و بیش از پنج هزار دستگاه خودپرداز و سایر درگاه‌های الکترونیکی و مجازی، در خدمت بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری است و همواره در تلاشیم تا بهترین خدمات و امکانات در اسرع وقت و کمترین میزان هزینه در اختیار مشتریان بالاخص بازنشستگان عزیز قرار گیرد. همچنین بازنشستگان با استفاده از اپلیکیشن پرداخت «صاپ» این امکان را خواهند داشت که بسیاری از عملیات بانکی مبتنی بر کارت خود مانند انتقال وجه کارت به کارت، پرداخت قبوض، خرید شارژ، تهیه بلیط‌های سفر و… را به سهولت و بدون نیاز به مراجعه به شعبه انجام دهند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به برخی دغدغه‌های تدوین این طرح، از همکاری بانک صادرات ایران قدردانی کرد و گفت: طرح «یاری» بازنشستگان را با همکاری بانک صادرات و فروشگاه رفاه اجرا و تلاش می‌کنیم سبد خرید بازنشستگان را گسترش دهیم.

اکبر افتخاری افزود: در این طرح یک میلیون ۲۰۰هزار تومان در کارت بازنشستگان شارژ می‌شود که بازپرداخت آن در ۵قسط و با یک ماه تنفس صورت می‌گیرد.

در آینده تلاش می کنیم با طرح های جدید مشترک با بانک‌ صادرات ایران، سفره بازنشستگان را گسترده‌تر کنیم.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی کشوری بانک صادرات ایران بازنشستگان کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت

علیرضا اصغرزاده اظهار داشت: بیمه کردن رایگان دهک‌های یک تا پنج و ارائه تخفیف به دهک‌های ششم تا نهم از مهمترین اقدامات این سازمان بیمه‌گر در راستای پوشش بیمه همگانی بیمه سلامت است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان در قالب طرح پزشک خانواده از خدمات درمانی بیمه سلامت برخوردار هستند، افزود: در طرح پزشک خانواده با ۹۴ پزشک طرف قرارداد هستیم.

اصغرزاده با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه خدمات درمانی در بخش دولتی و غیردولتی و خیریه ‏‏مددجویان را بیمه سلامت تقبل می‌کند، اضافه کرد: تعداد کد خدمتی مددجویان بهزیستی از ۹ به ۹۹ افزایش یافته است.

وی از نشان‌دار کردن ۱۴ هزار و ۱۸۹ بیمار خاص و سخت علاج در استان خبر داد و اظهار داشت: پارسال، ۷۶۰ میلیارد ریال جهت هزینه‌های بیماران تحت پوشش این صندوق ‏‏تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید

نشان دار شدن ۴۰ هزار نفر بیمه شده سلامت در چهارمحال و بختیاری

اصغرزاده با اشاره به خرید خدمت از ۷۸۷ موسسه و مرکز طرف قرارداد شامل پزشک عمومی، متخصص، درمانگاه، تصویربرداری و توانبخشی، گفت: اجرای طرح دارویار در داروخانه‌های طرف قرارداد و پرداخت مابه‌التفاوت ارز دارویی، افزایش خدمات دندانپزشکی، پوشش هزینه‌های درمان و توانبخشی بیماران اوتیسم و بیماران مزمن کلیوی و دیابت و بیماران موکوپلی، انعقاد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد و کارشناسان مامایی ‏‏و پوشش هزینه درمان کاشت حلزون شنوایی ‏‏بخشی از خدمات بیمه سلامت به بیمه‌شدگان است.

وی یادآور شد: تحت پوشش قرار دادن خدمات روانشناسی، پوشش بیمه مادران باردار و فرزندان تا پنج سالگی، رفع محدویت و اعلام آمادگی انعقاد قرارداد با موسسات و مراکز درمانی، اجرایی شدن کامل نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک و حذف دفترچه و ایجاد پرونده الکترونیک برای تمامی بیمه‌شدگان، ارائه خدمات غیرحضوری از طریق سامانه شهروندی‏‏، حذف دفترچه بیمه و ارائه خدمات درمانی در مراکز و موسسات درمانی با ارائه کدملی ‏‏‏‏‏‏‏‏‏و تداوم و توسعه پوشش بیمه اتباع خارجی ‏‏‏از دیگر خدمات ارائه شده از سوی بیمه سلامت استان است.

اصغرزاده ادامه داد: از حدود یک میلیون نفری این استان ۶۲۰ نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۴۶۱ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۷۷ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر نیز در صندوق سایر اقشار عضو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه