Web Analytics Made Easy - Statcounter

سندرز بامداد امروز (چهارشنبه) طی صحبت‌هایی در برنامه مناظره نامزدهای حزب دموکرات، در پاسخ به سوالاتی درباره سیاست‌های وی در قبال رژیم صهیونیستی، به عنوان یک سناتور یهودی گفت: «[بازگرداندن سفارت به تل‌آویو] چیزی است که ما در نظر خواهیم گرفت».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی با نژادپرست توصیف کردن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، افزود: «چیزی که اکنون اعتقاد دارم، این است که با وجود بی‌بی نتانیاهو در اسرائیل، شما یک نژادپرست مرتجع دارید که آن را می‌گرداند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سندرز البته در راستای سیاست بدون تغییر آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی، افزود: «سیاست خارجی ما در خاورمیانه باید درباره حمایت کامل از استقلال و امنیت اسرائیل باشد، البته نباید از درد و رنج مردم فلسطینی نیز غافل شد».

این سناتور آمریکایی با تاکید بر لزوم حمایت از فلسطینی‌ها، همزمان با حمایت از صهیونیست‌ها، توضیح داد: «ما باید سیاستی داشته باشیم، که فلسطینی‌ها و آمریکایی‌ها را کنار هم آورد. این منظور نیز در چارچوب مفهوم نزدیک کردن ملت‌ها در خاورمیانه به واقعیت می‌پیوندد».

وی پیشتر هم گفته بود به دلیل نگرانی از بستر ضد فلسطینی کنفرانس «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» (آیپک)، در این نشست حضور نمی‌یابد. 

به نوشته این پایگاه خبری، «مایک بلومبرگ» دیگر نامزد یهودی از حزب دموکرات در این مناظره ضمن مخالفت با ایده سندرز برای بازگرداندن سفارتخانه به تل‌آویو، مدعی شد: «شما نمی‌توانید سفارت را برگردانید. ما نباید این کار را بدون گرفتن چیزی از دولت اسرائیل انجام می‌دادیم، ولی خب کاری است که انجام شده و باید همینطوری که هست رهایش کنید».

بلومبرگ همچنین از راهکار دو دولتی برای پایان دادن به مناقشات فلسطین-اسرائیل حمایت کرده و اظهار داشت: «فلسطینی‌ها باید [در آن سرزمین] ساکن شوند. مشکل اینجاست که شما دو گروهی از مردم را دارید که هر دو آنها فکر می‌کنند خدا این تکه از زمین را به آنها اعطا کرده است و جواب نیز مشخص است،‌ باید تقسیم شود».

وی در ادامه افزود: «به مرزهای اسرائیل کاری نباید داشت، بلکه باید برخی از مناطق ورای دیوار [حائل] را که در آنجا سکونتگاه‌هایی برای خود بنا داشته‌اند و نباید این کار را می‌کردند، عقب بنشیند».

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» طی سه سالی که از عمر آن گذشت، با حمایت بیش از حد از رژیم صهیونیستی، ابتدا قدس اشغالی را به پایتختی این رژیم جعلی و غاصب شناخت، سپس سفارتخانه خود را از تل‌آویو به این شهر منتقل کرد، حکومت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت و نهایتاً با رونمایی از طرحی اشغالگرانه و تبعیض‌آمیز موسوم به «معامله قرن» شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و اراضی خصوصی فلسطینیان را به دیگر بخش‌های اراضی اشغالی فلسطین ضمیمه کرد.

برنی سندرز که اکنون در رقابت‌های درون‌حزبی حزب دموکرات صدرنشین است در دور قبلی انتخابات آمریکا در سال ۲۰۱۶ نیز آرای مردمی بیشتری نسبت به «هیلاری کلینتون» کسب کرده بود اما سرانجام با رای «موکلین غیرمتعهد»، این کلینتون بود که به عرصه انتخابات پا گذاشت و از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا شکست خورد.

310311

کد خبر 1357358

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برنی سندرز فلسطین ایالات متحده آمریکا بیت المقدس رژیم صهیونیستی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است

جنگ غزه تاکنون بیش از ۳۲ هزار کشته و ۷۴ هزار مجروح برجای گذاشته است. هر چه ارتش رژیم صهیونیستی بیشتر در باتلاق جنگ غزه فرو می‌رود، حمایت جامعه بین الملل از این رژیم بیشتر کاهش می‌یابد. این مسئله اکنون به نزدیکترین شرکای تل آویو از جمله آمریکا نیز رسیده است. 

به گزارش الجزیره، لوئید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد شرایط فعلی در غزه یک فاجعه انسانی است. 

وی در ابتدای دیدار با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن گفت: هم از جنبه اخلاقی و هم از منظر استراتژیک واجب است که از جان غیرنظامیان فلسطینی محافظت شود. 

آستین با اشاره به تلفات بالای جنگ در غزه، شرایط این باریکه را فاجعه بار خطاب کرد. 

دیدار این دو مقام نظامی ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی در واشنگتن پس از آن رخ می‌دهد که تل آویو به دلیل عدم وتوی قطعنامه شورای امنیت که خواستار استقرار آتش بس در غزه شده بود، ارسال هیات عالی رتبه خود به کاخ سفید برای رایزنی پیرامون حمله به رفح را لغو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه/شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • جزییات مذاکرات تل آویو و مقاومت فلسطین
  • درخواست سناتور آمریکایی برای مشروط کردن صادرات سلاح به تل آویو
  • جزییات مذاکرات تل آویو و مقاومت فلسطین به روایت منبع آگاه
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است