Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، موزه لودیگ کلن برای دوستداران هنر پاپ آرت، هنرهای انتزاعی و سوررئالیستی در جهان، بسیار آشناست. جایی که بزرگ‌ترین مجموعه پاپ آرت اروپا، نقاشی‌های آوانگارد روسیه، یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های اکسپرسیونیسم آلمانی و آثار هنرمندان بزرگی مانند پیکاسو، روی لیختن اشتاین و اندی وارهل را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده شکل‌گیری موزه لودیگ از زمانی شروع شد که یک زوج آلمانی تصمیم گرفتند، بیش از ۳۰۰ اثر هنری مدرن را برای بازدید عمومی در اختیار مسئولان موزه والراف ریچاردز قرار دهند. موزه والراف ریچاردز سال‌هاست که به محل نمایش آثار هنرهای زیبا از قرون وسطی تا اوایل قرن بیستم میلادی تبدیل شده است.

در سال ۱۸۲۴، فرانتس والراف برای اولین‌بار کلکسیون گسترده‌ای از آثار هنری قرون وسطی را به شهر کلن آورد و این موزه را راه‌اندازی کرد. نیم قرن پس از آن، یعنی در سال ۱۹۷۶، پیتر و ایرنه لودویگ تصمیم گرفتند تا ۳۵۰ اثر هنری مدرن را برای بازدید عمومی در اختیار موزه فرانتس والراف قرار دهند. در عوض، مسئولان شهر کلن نیز متعهد شدند، آثاری که پس از سال ۱۹۰۰ در اختیار موزه والراف قرار گرفته بودند را به ساختمانی جدید منتقل کنند که همزمان در اختیار مؤسسه لودویگ و موزه والراف ریچاردز قرار داشته باشد.

ساختمان جدید در سال ۱۹۸۶ در نزدیکی کلیسای جامع کلن افتتاح شد. اما در سال ۱۹۹۴ قرار شد که مؤسسه لودویگ و موزه والراف ریچاردز به عنوان دو موزه مستقل به فعالیت خود ادامه دهند. بنابراین راه آن‌ها از یکدیگر جدا شد. بعدها یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های پیکاسو در اروپا، مجموعه‌های اکسپرسیونیسم آلمانی و نقاشی‌های آوانگارد روسیه نیز در اختیار موزه لودویگ قرار گرفت. بنابراین این موزه به تدریج به یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری آلمان بدل شد. در حال حاضر، بیش از ۶۰ هزار اثر در موزه لودویگ در معرض بازدید عموم قرار دارد. آثار درون این موزه شامل آثار پاپ آرت، آبستره و سورئال است.

همچنین این موزه، آثار هنرمندانی مانند اندی وارهول و روی لیختن اشتاین را در خود جای داده است. علاوه بر این‌ها، موزه لودویگ دارای کلکسیونی از آثار جوزف هابریش از سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۳۹ است که در سال ۱۹۴۶ به شهر کلن اهدا شده است. از سوی دیگر، بخشی از موزه لودویگ به مجموعه‌ای غنی از عکاسی جهان اختصاص یافته است. در این بخش از موزه، ۷۰ هزار عکس از قرن نوزدهم تاکنون وجود دارد.‌

این گزارش توسط رایزنی فرهنگی ایران در آلمان تهیه و در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده شد.

کد خبر 4863064 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: ولی تیموری ویروس کرونا گردشگری رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه گردشگری انقلاب اسلامی ایران نمایشگاه کتاب تهران نقد کتاب نشر مرکز بازار نشر ادبیات جهان مد و لباس میراث فرهنگی شهر کلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری، «امروزِ دیروز» عنوان نمایشگاه آثار بهنام کامرانی با نگاه به بازنمایی و عدم بازنمایی در هنر معاصر است. او میان مدیوم عکس و نقاشی فاصله‌گذاری کرده است. آثار کامرانی در این مجموعه بر پایه‌ عکس‌های قدیمی اما در مسیر و با نتیجه‌ای معاصر خلق شده و در کنار چیدمان و ویدیو به نمایش درمی‌آید.

کامرانی در بخشی از بیانیه این مجموعه نوشته است: «پرسش از نقاشی یا عکاسی؟ پرسش از بازنمایی، از تاریخ، از چهارچوب‌های حاشیه و حاشیه‌بندی. مجموعه‌ «امروزِ دیروز» برای من فراتر از نقاشی یا از آن خودسازی عکس‌های خانوادگی است. سنجیدن ظرفیت‌های نقاشی و تعمق در امکانات پیش کشیدن تصاویر است. بازگشت به دیدنِ دیده شده‌هاست در آلبوم‌هایی از خانواده و دیگران: قدرت پدر در اوج جوانی، زیبایی زنی ناشناس بر چمن‌ها یا میزی چیده شده در حیاط به وقت تابستان و لباس‌ها و ژست‌ها در مکان‌ها».

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز تا تاریخ سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه آرت‌هال مراجعه کنند.

کد خبر 6086700

دیگر خبرها

  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • راه رفتن وارونه!
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی