Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@08:20:01 GMT

جنگ پشت دیوارهای ادلب

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۸۰۴۸

جنگ پشت دیوارهای ادلب

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، اکنون آشوب به پشت دیوارهای ادلب رسیده و این در حالی است که سران کشورها در حال رایزنی هستند تا شاید بتوانند اوضاع را کمی آرام کنند؛ اما به نظر نمی‌رسد بتوانند رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه یا ولادیمیر پوتین، همتای روس او را راضی کنند تا به نقطه اشتراکی برای پایان بحران ادلب برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب طیب اردوغان روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه روسیه به حمایت حداکثری از دولت سوریه می‌پردازد، گفت: روسیه منکر حمایت از ارتش سوریه است؛ اما حضورمان در ادلب به دلیل سرنوشت ماست و ما محکوم به ماندن در ادلب هستیم. او در ادامه از سفر هیئت روسیه به ترکیه برای انجام مذاکرات درباره موضوع ادلب خبر داد و افزود: مذاکرات با پوتین در بالاترین سطح برای تعیین نقشه راه و ارزیابی کاستی‌ها همچنان ادامه ‌ و این احتمال وجود دارد که پنجم مارس با رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کنم. اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، به سؤالات روزنامه‌نگاران درباره اینکه اردوغان روز پنجم مارس با ولادیمیر پوتین دیدار خواهد کرد، پاسخ داد که در‌حال‌حاضر نمی‌توان از دیدار دوجانبه اردوغان و پوتین سخن گفت؛ اما احتمال انجام مذاکرات چند‌طرفه با شرکت روسیه، ترکیه و ایران را بررسی خواهیم کرد. این در حالی است که در میدان جنگ ادلب یگان‌های ارتش سوریه در حال پیشروی هستند. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، یگان‌های سوریه روز گذشته نیز تل‌ النار و هشت روستای دیگر را در حومه جنوبی ادلب آزاد کردند. استان ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می‌دهد و نیروهای سوری در ماه‌های اخیر بخش‌های زیادی از آن را از کنترل مخالفان دولت دمشق و عناصر حمایت‌شده از سوی ترکیه آزاد کرده‌اند. ادامه این پیشروی‌ها ممکن است در نهایت به ترک نیروهای نظامی ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آنها منجر شود؛ اما این دلیل محکمی نخواهد بود تا روابط مسکو و آنکارا تحت‌الشعاع آن قرار گرفته و کم‌فروغ شود؛ چرا‌که از یک سو مشکلات عدیده پیش‌آمده برای آمریکا ممکن است بیش از آنکه تصور شود، خروج آمریکایی‌ها را از منطقه فراهم کند و این موضوع سبب محکم‌تر‌شدن روابط بازیگران دیگر از‌جمله آنکارا و مسکو خواهد شد. از سوی دیگر میل به توسعه حوزه نفوذ در میان مقامات کرملین که این‌بار ممکن است دامنه آن تا شمال آفریقا و آن سوی مدیترانه را در بر بگیرد، نیز عامل مهمی برای انتقال نقاط بحرانی و جابه‌جا‌شدن آن خواهد بود و در‌این‌میان ترکیه نیز به‌عنوان بازیگری پرانرژی دست‌کم تا زمانی که اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور، بر مسند قدرت تکیه داده، سعی می‌کند با همراه‌شدن هم‌زمان با دو اَبَر‌قدرت شرق و غرب، اهداف توسعه‌ای خود را دنبال کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بحران سوریه ترکیه خاک روسیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان

رسانه‌ها از بررسی موضوع تنش اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه ترکیه خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه تی آر تی هبر ترکیه، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه امروز -سه‌شنبه- با کابینه خود درباره تنش اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی گفتگو خواهد کرد.

این شبکه افزود: «هیئت دولت پس از یک ماه و نیم وقفه در حال برگزاری نشستی در مجتمع ریاست جمهوری است که تنش‌های اخیر مان ایران و رژیم صهیونیستی مهم‌ترین محور آن خواهد بود و طی این جلسه کاهش تنش در خاورمیانه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت».

طبق این گزارش، در این نشست همچنین موضوع اجرای عملیات مبارزه با قاچاق در نزدیکی مرز ترکیه نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این گزارش آمده است که در تابستان آینده عملیات مبارزه با تروریسم به ویژه در شمال عراق گسترش خواهد یافت

دیگر خبرها

  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان