Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه ماه رجب فرصتی مغتنم برای بازگشت بسوی خدا و استغفار است، گفت: نسیم رحمت الهی در این ماه در حال وزیدن است که باید آن را قدر دانست. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با تبریک حلول ماه رجب، اظهار داشت: براساس آیات قرآن کریم اراده شیطان برگمراه کردن انسان‌هاست و در سوره مبارکه یاسین آمده است که شیطان در این اراده خود گاهی مواقع هم موفق بوده است که این با نگاه به زندگی گذشتگان کاملا مشهود است که چه بسیار انسان‌‌ها که توسط او به ضلالت افتاده‌ا‌ند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سپس قرآن کریم خطاب به انسان‌ها با اشاره به عبرت گرفتن از سرگذشت پیشینیان این سئوال را مطرح می‌کند که آیا شما انسان‌ها نمی خواهید عاقل شوید و پند بگیرید، افزود: قرآن کریم بارها و بارها تصریح می‌کند که شیطان دشمنی آشکار برای انسان است و چرا انسان با او دشمنی نمی‌کند جای تعجب دارد حتی گاهی با دنبال کردن وسوسه‌های با او همراهی می‌کند چون هرکس که با شیطان همراهی کرد مانند او شد.

نماز مستحبی ماه رجب که پیامبر برای اجابت دعا سفارش کردندفضائل ماه رجب و اعمال شب و روز آن

امام جمعه همدان گفت: حضرت علی(ع) در بیانی شریف می‌فرماید بزرگترین مشکل برای دین شما شیطان است و زیانبارترین موجود برای دنیای شما شیطان است او قطعا بزرگترین عامل ضلالت انسان است .

وی اظهار داشت: براساس آیات قرآن کریم دو هدف را می‌شود برای این موجود پلید بیان کرد، اول بی‌آبرو و بی‌حیثیت کردن انسان است. شیطان با تعدی و تجاوز در برابر حضرت حق خود بی آبرو شد. موجودی که معلم و واعظ  ملائکه بود با یک سجده نکردن در تمام هستی آبرویش رفت و شد موجود رانده شده، این موجود بی آبرو به هرکس نزدیک شد او را بی آبرو می‌کند

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه هدف دوم شیطان این است که انسان را دعوت به کفر می‌کندف افزود: البته شیطان فقط وسوسه‌گر است این عامل ضلالت آن قدر قدرت ندارد که را اختیار از انسان بگیرد چراکه در عرصه قیامت قیامت شیطان در اعتراض به انسان های گمرا که او را سبب ضلالت خود می‌دانند پاسخ می‌دهد که خداوند به شما سخن راست و درست را توسط انبیا و امامان گفت و باور نکردید اما به دنبال من به راه افتادید!

وی گفت: شیطان با غفلت و اغوا انسان را سرگرم و سردرگم می‌کند،  شیطان با اغوا سبب می‌شود انسان هدف زندگی و ابدیت را فراموش می‌کندالبته  برخی انسان‌ها به تعبیر قرآن شیطان هستند و نقش شیطان بازی می‌کنند که باید سخت مراقب آنان بود.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه ماه رجب فرصتی بسیار مغتنم برای انسان هاست که از شیطان دوری کنند و بسوی خداوند حرکت کنند، گفت: ماه رجب ماه خداست شهر الله الاصم است و انبیا و معصومان منتظر رسیدن این ماه بودند تا از فیوضات عظیم آن بهره ببرند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه دعای معصومین این بوده که خداوندا ما را زنده نگه‌دار تا ماه رجب را درک کنیم، افزود: زیرا خبرهایی در این ماه هست، فرصت‌هایی هست، نسیم رحمت  الهی در حال وزیدن است که باید آنها را قدر دانست.

وی تاکید کرد: اگر کسی یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد ثوابی بس عظیم را برده است و اگر به انداز تمام زمین طلا در را خدا انفاق کند ثواب آن به اندازه این روزه نیست.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرآن کریم انسان ها ماه رجب بی آبرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان» پس از بارش فراوان باران

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بارندگی شبانه‌روز گذشته در ۲ شهر کاشان و زواره منجر به سیل شد و دریاچه طبیعی زیبایی را در کویر «تل شیطان» در نزدیکی روستای امیرآباد بوجود آورد.

لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو کد خبر 847036 برچسب‌ها سيل خبر مهم باران استان اصفهان

دیگر خبرها

  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر تل شیطان (فیلم)
  • املیانو مارتینز، شیطان بزرگ دنیای فوتبال / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان» پس از بارش فراوان باران
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • شادی مردم از بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان همدان
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است