Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@15:10:52 GMT

هشدار به زنان: شیر نخورید

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۸۴۰۱

هشدار به زنان: شیر نخورید

نتایج یک بررسی جدید که در نوع خود برای نخستین بار صورت گرفته به زنان توصیه می‌کند در مصرف شیر گاو احتیاط کنند تا به برخی از بیماری‌ها مبتلا نشوند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید حاکی از‌ آن است نوشیدن فقط دو فنجان شیر گاو در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را تا ۸۰ درصد افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که سازمان بهداشتی انگلیس به بزرگسالان توصیه می‌کند که مقدار زیادی شیر گاو مصرف کنند زیرا سرشار از کلسیم است، اما محققان کالیفرنیایی پس از انجام این مطالعه تأکید می‌کنند، دستور مصرف شیر گاو را با احتیاط انجام دهید.

پژوهشگران بیش از ۵۳ هزار زن را به میزان ۸ سال تحت بررسی قرار دادند و درنهایت نتایج نگران کننده‌ای به دست آوردند؛ آنها دریافتند حتی مصرف میزان اندکی شیر گاو احتمال ابتلای زنان به سرطان سینه را حدود ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گفته کارشناسان علمی، اگر زنان روزانه دو فنجان شیر بخورند، این احتمال حتی به ۸۰ درصد هم می‌رسد و این موضوع نگران کننده‌ای است.

محققان دانشگاه لوما لیندا در کالیفرنیا می‌گویند: ممکن است وجود یک هورمون در شیر گاو دلیل بر افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه با مصرف شیر گاو باشد؛ پژوهش‌های بیشتری نیاز است تا اطلاعات دقیقی کسب شود.

سرطان سینه شایع‌ترین شکل این بیماری در انگلیس و ایالات متحده است و هر ساله حدود ۵۵۰۰۰ زن انگلیسی و ۲۷۶۰۰۰ آمریکایی جان خود را براثر این عارضه از دست می‌دهند.

این مطالعه هنوز به بررسی میزان ابتلا به سرطان سینه در افرادی که لبنیات مصرف می‌کنند نپرداخته و به همین دلیل زمان بیشتری لازم است تا پژوهش بر روی این موضوع تکمیل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان شیر گاو سرطان سینه سرطان سینه شیر گاو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با توجه به تشدید واردات بنزین با بررسی جداول بودجه، راهکار حل معضل ناترازی بنزین در 1403 چیست؟

سید علی مرتضوی کارشناس حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار قدس گفت: صنعت خودرو ایران منبع اصلی مصرف بالای بنزین در کشور است. مصرف بالای خودروهای داخلی در ایران که دو برابر متوسط مصرف سرانه خودرو در جهان است، شرایطی را به وجود آورده است که حتی با تولید بیش از 120 میلیون لیتر بنزین در روز، همچنان مصرف از تولید پیشی می‌گیرد. این امر نیاز به واردات چندین میلیارد دلاری بنزین در سال 1403 را در پی داشته است

وی راهکار بلندمدت حل معضل ناترازی بنزین را اصلاح صنعت خودرو دانست و گفت: راهکار اصلی و بلندمدت حل معضل ناترازی بنزین، اجرای اصلاحاتی که بر کاهش مصرف بالای خودروهای تولید داخل و افزایش استفاده از سوخت های جایگزین متمرکز است، ضروری است. یکی از راه حل های کلیدی برای حل مشکل عدم تعادل بنزین، تقویت جریان واردات خودرو و حذف خودروهای پرمصرف از تولید است. این امر به کاهش تقاضا برای بنزین و کاهش فشار بر صنعت انرژی کشور کمک می کند. اما این رویکرد زمانبر است و باید بر رویکرد کوتاه مدت و سریع جایگزین تمرکز کنیم که این راهکار گسترش ظرفیت مصرف CNG کشور به عنوان جایگزین سوخت است که به کاهش وابستگی به بنزین در بخش حمل و نقل کمک خواهد کرد. با اعطای سهمیه برای مصرف CNG در خودروها به جای بنزین، دولت می تواند به اتخاذ سوخت های جایگزین تشویق و فشار بر منابع انرژی کشور را کاهش دهد. این می تواند به ایجاد یک بخش حمل و نقل پایدارتر و کاهش اثرات زیست محیطی مصرف بیش از حد بنزین کمک کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، تسریع در پذیرش خودروهای دوگانه سوز در صنعت حمل و نقل می تواند راه حل کوتاه مدت موثر دیگری برای مشکل عدم تعادل بنزین باشد. با تشویق به استفاده از وسایل نقلیه ای که می توانند با بنزین و سوخت های جایگزین مانند CNG کار کنند، دولت می تواند به کاهش مصرف کلی بنزین و کاهش نیاز به واردات کمک کند. این همچنین می تواند منجر به یک بخش حمل و نقل کارآمدتر و سازگار با محیط زیست در کشور شود.

وی گفت: رسیدگی به ناترازی بنزین در ایران نیازمند رویکردی چند جانبه است که بر کاهش مصرف بالای خودروهای داخلی، افزایش استفاده از سوخت‌های جایگزین مانند CNG و اجرای سیستم‌های سهمیه‌بندی مبتنی بر بررسی‌ها و تحلیل داده‌ها تمرکز دارد. با توجه به بررسی جداول بودجه 1403 در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی، شاهد صفر شدن درآمد حاصل از صادرات بنزین و افزایش چشم‌گیر واردات فرآورده‌های نفتی هستیم. برای رفع این معضل با راهکار کوتاه‌مدت راهکاری جز تمرکز بر دوگانه سوز کردن خودروها نداریم و باید CNG جایگزین بنزین شود

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • فریب وعده‌های جابه‌جایی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نخورید
  • بازنمایی رسانه‌ای نقش زنان در سینما
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • ۶ غذای ناسالم که کبد شما را نابود می‌کند
  • اسرار سیر برملا شد؛ آیا سیر واقعا برای سلامتی مفید است؟ | چه کسانی نباید سیر بخورند؟
  • کمک به اشتغال زنان با صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری
  • ۵ سپر مقاوم خوراکی در برابر سرطان
  • واحد عرضه کننده گوشت تاریخ مصرف گذشته در قشم پلمب شد
  • با توجه به تشدید واردات بنزین با بررسی جداول بودجه، راهکار حل معضل ناترازی بنزین در 1403 چیست؟