Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@05:50:24 GMT

هنیه: روابط حماس با مصر راهبردی است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۸۸۰۰

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد، روابط با مصر روابطی زودگذر نیست.

اخبار بین الملل- وی در پاسخ به سوالی پیرامون اخباری مربوط به متشنج شدن روابط میان حماس و مصر گفت: روابط با مصر روابطی تاریخی و دارای ابعادی راهبردی است و روابطی زودگذر نیست که تابع متغیرها در اینجا و آنجا باشد.

هنیه ادامه داد: بسیاری از پرونده‌های مهم مربوط به مسأله فلسطین نزد برادران مصری است و تماس‌ها در هیچ مرحله‌ای متوقف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست است که اختلافاتی در دیدگاه‌ها وجود دارد، این در کار سیاسی طبیعی است اما بر طبیعت رابطه و کار مشترک میان ما تأثیر نمی‌گذارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد، هفته گذشته هیأتی عالیرتبه از مصر به نوار غزه آمده و قرار است هیأتی از غزه نیز عازم قاهره شود.

هفته جاری، منابع عربی و فلسطینی اعلام کردند، هیأتی فلسطینی شامل شخصیت‌هایی از جنبش فتح، جهاد اسلامی و حماس هفته جاری به قاهره پایتخت مصر خواهند رفت.

 هیأت مذکور درباره پرونده آتش‌بس میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی بحث و تبادل‌نظر خواهند کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حماس فلسطین قاهره نوار غزه حماس مصر هنیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهار داشت: «پاسخگو بودن رژیم صهیونیستی برای جنایات خود از جمله موضوعاتی بود که در ترکیه مورد بحث قرار گرفت.»
 
این مقام حماس ادامه داد: «ما به دنبال جایگزینی میانجی‌گری ارزشمند قطر-مصر با ترکیه نیستیم و این دیدار به این موضوع ارتباطی ندارد.»
 
النونو همچنین گفت: «اشغالگران اسرائیل همچنان از آتش‌بس همه جانبه و بازگشت آوارگان خودداری می‌کنند که این امر به هیچ توافقی منجر نمی‌شود.»
 
وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های تاثیرگذار در اسرائیل برای دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگ غزه جدی نیستند، افزود: «تنها دستاورد اسرائیل هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها است و غیر از آن به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.»
 
گفتنی است اوایل روز شنبه، اسماعیل هنیه، رهبر حماس و هیئتی از این جنبش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آنکارا دیدار و درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه و تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به آتش‌بس گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار دو طرف در مورد ضرورت کمک‌های بشردوستانه مستمر به مردم نوار غزه و همچنین تلاش‌های دیپلماتیک ترکیه برای حمایت از آرمان فلسطین به ‌ویژه با توجه به نسل‌کشی که علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می‌شود، بحث و تبادل نظر کردند.
 

دیگر خبرها

  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود
  • خواهر اسماعیل هنیه در زندان اسرائیل / دلیل: حمایت از حمله 7 اکتبر حماس
  • مشاور هنیه: دوره عربده‌کشی صهیونیست‌ها به سر آمده است
  • فصل جدید ترکیه-حماس؟
  • حماس اخباری از انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه را تکذیب کرد
  • هنیه: درباره حمله رژیم اسرائیل به رفح هشدار می دهیم
  • ایران، خاورمیانه و گام بعدی حماس
  • هنیه: موضع آمریکا درباره رفح فریبکارانه است
  • اسماعیل هنیه: در دام نمی‌افتیم؛ به رفح حمله شود، مقابله می‌کنیم
  • دیدار رئیس جمهور ترکیه با اسماعیل هنیه