Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به وزش باد و گرد و خاک در شرق استان کرمان گفت: احتمال وقوع طوفان شن و خاک در محورهای مواصلاتی استان به استان های همجوار وجود دارد ضمن آنکه بعدازظهر امروز چهارشنبه احتمال بارش پراکنده باران در شمال و غرب استان وجود دارد.

"حمیده حبیبی" درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: آسمان استان امروز قسمتی ابری است و افزایش ابر را پیش بینی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه در اکثر مناطق استان شاهد وزش باد نسبتا شدید تا شدید خواهیم بود.

وی با اشاره به وزش باد و گرد و خاک در شرق استان کرمان افزود: احتمال وقوع طوفان شن و خاک در محورهای مواصلاتی استان به استان های هممجوار وجود دارد ضمن آنکه بعدازظهر امروز چهارشنبه احتمال بارش پراکنده باران در شمال و غرب استان وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه صبح امروز دمای هوای شهر کرمان ۱۱ درجه سانتیگراد بود و حداکثر به ۲۱ درجه خواهد رسید افزود: برای صبح فردا کاهش دما پیش بینی می شود که پیش بینی می شود در خنک ترین ساعات دما به سه درجه و حداکثر به ۱۶ درجه برسد.

حبیبی با اشاره به اینکه مجددا از جمعه روند افزایشی دما را در سطح استان کرمان پیش بینی می کنیم، گفت: صبح امروز راین و شهربابک با دمای شش درجه خنک ترین و روز گذشته فهرج و نرماشیر با دمای ۳۳ درجه گرم ترین نقاط استان بودند.

به گزارش ایسنا، همچنین ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان در اطلاعیه ای درخصوص ادامه وزش تندباد، و وقوع طوفان شن در مناطق مختلف استان طی 2 روز آینده هشدار داد.

در این اطلاعیه با اشاره به گزارش هواشناسی آمده است: «وزش باد نسبتا شدید و طوفان‌هایی که سرعت آنها ممکن است به 85 تا 95 کیلومتر بر ساعت برسد، تا روز پنجشنبه باعث خیزش گرد وخاک و وقوع طوفان شن در مناطقی از شرق، غرب و شمال غرب استان و شهرستان‌هایی مانند فهرج، ریگان، رفسنجان، انار، سیرجان و شهربابک خواهد شد و کیفیت هوا را کاهش خواهد داد.

کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی استان، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای و ریلی، سقوط اشیا از بلندی، آسیب دیدن تابلوهای تبلیغاتی و بنرها و تخریب گلخانه ها، باغات، نهالستان‌ها و دامداری‌های سنتی از دیگر پیامدهای این ناپایداری هوا خواهد بود.»/ ایسنا

بیشتر بخوانید:

تمام تجهیزات شهری کرج برای هدایت سیلاب‌ها پای کار آمدند

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وقوع طوفان شن استان کرمان پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان آمده است:

از امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در استان خواهیم بود. 

عمده فعالیت این سامانه روز‌های سه‌شنبه تا پنج شنبه و در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود. 

با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

با توجه به احتمال رخداد تگرگ در استان؛ فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان